۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه

حالا که نظر خواستین!!!

چند روزی است که بیشترین کار من جواب دادن به سوالات بروبچه ها تو فیسبوک شده درمورد ویدئوی کار جدید مهران مدیری.خیلی ها نظر من رو خواستارشدن که بهتر دیدم همینجا بنویسم.بعضی ها این کار رو یک اثر بی بدیل میونن وبرخی دیگر هم نظری دیگر دارن.من تمام این سالها راجع به مهران سکوت کردم والبته باز هم قصدم سکوت بود .اما تعداد نامه های دریافتی بحدی بود که ناچارم کمی بگپم!!!
بخش اول آشنایی

آشنایی من با مهران برمیگردد به حدود بیست و دو سال پیش.من خدمت سربازیم تمام شده بود ومجددا برگشتم سر کارم تو رادیو در میدان ارک.مدیران رادیو گروهی از بازیگران تاتر رو آموزش داده بودن که بطور موازی در کنار قدیمی ها نمایش ضبط کنن .این سیاست بخاطر این بود که اگه قدیمی ها به هر علتی دست از کار کشیدن بقول معروف زاپاس داشته باشن.میکاییل شهرستانی _دانیال حکیمی _محمد عمرانی_علی عمرانی شهین علیزاده وخیلی های دیگه که بعدا این گروه نه تنها در مقابل ما نایستادندکه کنار ما بودنند و با خیلی هاشون دوست وگرمابه و گلستان شدیم .مهران هم از طریق علی عمرانی به این گروه ملحق شد.خیلی با استعداد بود وما خیلی زود با هم دوست شدیم.سال شصت ونه ثریا قاسمی قرار شد یک مجموعه ی پنج قسمتی رو برای تلویزیون کار کنه به اسم مشت های کوچک.ثریا تمام نقش هایش از بین بچه های رادیو انتخاب کرد وبه توصیه من در دو قسمت هم به مهران رل داد.یکی از نقشهاش یک سیاه پوست بود که دیالوگ نداشت وقاطی جمعیت راه میفرفت .نقش دومی که مهران بازی کرد نقش یک سرباز فرانسوی بود .من نقش سرجوخه را بازی میکردم.روز اولی که من به ثریا پیشنهاد دادم که منو مهران این دو سرباز رو شخصیت رو بازی کنیم زیر بار نرفت .میگفت این دو شخصیت کمدین مهران نمیتونه.بعد از یک ساعت گفتگو قرار شد تست بزنیم واگه نشد موضوع منتفی است. با مهران صحبت کردم وتقریبا با کمی بداهه کارو اتود زدیم.سکانس اول رو که تمرین کردیم وثریا دید وخندید(ثریا آدم بد خنده ایست)نقش مال مهران شد.این اولین کار تلویزیونی مهران بود.البته مهدی کسائیان وحمید رضا یزدانی هم نقش های جدی کار را بازی میکردند.


از راست به چپ یزدانی_کسائیان_من ومهران

آن سالها من به اتفاق مرحوم مهراد خسروی برنامه عصرانه رو برای رادیو مینوشتم .داریوش کاردان هم بعدا بغیر اجرا مینوشت ودر کا برنامه شنونده زیادی داشت.همین گل کردن عصرانه بعنوان یک برنامه طنز متفاوت که الحق اجرای خوب داریوش اصل آن بود باعث شد که مهرداد بتواند تهیه کنندگی یک برنامه نوروزی را بگیرد .اینجا بود که من از اکیپ عصرانه جدا شدم واز گروه عصرانه مهرداد وداریوش رفتن برای ساخت این برنامه نوروزی .علی عمرانی بعنوان کارگردان هنری انتخاب شد و او هم یکبار دیگه مهران رو به عنوان بازیگر دعوت کرد.مهران استعداد زیادی در تقلید آدمها داشت و این برنامه که بعدا نوروز هفتادودو نام گرفت سکوی پرتابی شد برای مهران.اون مرحوم نوذری رو تقلید کرده بود ومورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.وبعد کار پشت کار برای مهران سریال باغ گیلاس ساخته مجید بهشتی ودیدار ساخته محمدرضا هنرمند وبعد ساعت خوش ودر ادامه دوسال ممنوع الکاری مهران که دلیلش بماند
بخش دوم شروع مجدد
مهران بعد از آن دوره دوساله ممنوع الکاری مهران بار دیگه شروع کرد ومن دیگه مهران رو ندیم.اما کارهاش رو دنبال میکردم.هرچند نوع کارهاش به مذاق من خوش نبود اما ازاینکه موفقه خوشحال بودم.طی این سالها من فقط شش بار مهران رو دیدم .یک بار در جشن اختتامیه زیر آسمان شهر یک بار در لوکیشن پلاک چهارده_یک بار در لوکیشن پاورچین _بار دیگر سر لوکیشن جایزه بزرگ ویکبارهم در لوکیشن باغ مظفر ودر نهایت یکبار هم اتفاقی در خیابان. مهران بخاطر شرایطی که پورمحمدی برایش ایجاد میکرد پلکان ترقی رو هر روز بالا و بالاتر رفت ومیرود(پورمحمدی پسر عموی همان پورمحمدی وزارت اطلاعات است)ایشان از شبکه یک به شبکه پنج رفت مهران رو با خودش برد .به شبکه سه رفت مهران را برد.به نوعی دم این دو به هم گره خورده
بخش سوم برره
برره که پیش در آمدش از یکی از کارکترهای مجموعه یادم نیست پاورچین بود یا نقطه چین با بازی جواد رضویان بنام داود دوبرره ای شروع شد پرژه ای بود که طرح اش در حد یک نصفه صفحه به تصویب رسید واتفاقا مورد توجه هم قرار گرفت.طرحی که برای تخریب دوره پهلوی شکل گرفت.اما این ظاهر کار بود.در حقیقت این پروژه نعل وارونه بود.متن ها به روز نوشته میشد وسوژه دیکته میشد.برای نمونه ماجرای تحصن نمایندگان.بگذریم از رواج برخی از کلمات که تا امروز هم بر زبان مردم جاریست.
بخش چهارم باغ مظفر
باغ مظفر یک دکان پرسود بود برای مهران وبرادران آقاگلیان.بهانه ای بود برای تبلیغ کالا های جور واجور از شامپوی سر بگیر تا اسپاگتی.بگذریم که باکس آگهی پس وپیش ووسط این سریال با پخش ثانیه ای یک میلیون تومان سود سرشاری را نصیب امور بازرگانی وبرادران آقاگلیان کرد.اما مردم همچنان نشستن و دیدن حال کردن .عیبی هم ندارد.
بخش پنجم مرد هزار چهره
دو قصه از عزیز نسین بنام موخوره وآدم بی شناسنامه بدون ذکر نام نویسنده (چون بخاطر حمایت از سلمان رشدی مورد غضب قرار گرفت)دستمایه نوشتن وساخت این سریال شد.کار با حضور بازیگران خوب کار بدی از آب در نیامد ودیدنی بود.من شک نکردم که مهران راهش را پیدا کرده.
بخش ششم مرد دو هزار چهره
ادامه مرد هزار چهره اما بد.مثل سایر ادامه سازی ها ازجمله زیر آسمان شهر ناموفق .اما باز هم مردم نشستندودیدن و مهران همچنان محبوب
بخش هفتم
قهوه تلخ
پیرامون این مجموعه حرف وحدیث بسیار زده شده.بعضی ها معتقدن که چون مهران به دیدار رهبری نرفت تلویزیون کارش را توقیف کرد.برایش درود فرستادن وستایشش کردن.مهران وبرادران آقاگلیان موج سواران خوبی هستند.چه تضمینی برای فروش این کار بهتر از این.اما اصل قضیه چیز دیگریست.این طرح در تلویزیون ودر شبکه سه به تصویب رسید.همزمان دکورهای کار در حال ساخت بود.پیش پرداخت هم گرفته شد.اما مزه پول درشت که قبلا از طریق ساخت مجموعه باغ مظفر زیر زبان مهران وآقا گلیانها رفته بود بطور ناگهانی به تلویزیون اعلام میکنند که در صورتی حاضر به ساخت کار هستند که پول باکس آگهی وتبلیغات جاری در سریال متعلق به آنها باشد!!!کار را تعطیل میکنن ومنتظر جواب تلویزیون میشوند.در نهایت شبکه اعلام میکند که حاظر به انجام این کار نیست.دوستان که فکر میکردن سنبه شان پر زوراست قافیه رو میبازن ومیماندد با یک لوکیشن دکور زده وقراردادهای بسته شده پولهایی که باید به عوامل پرداخت کنن.وشبکه وئدیوی خانگی تنها راه نجات کار روی دست مانده میشود.بعد هم که مردم به احترام مهران سی دی ها رو کپی نمیکنن و با خرید نسخه اورژینال در هفته اول سود میلیاردی نصیبشان میشود.من بمیرم تو بمیری با شایعه عدم حضور مهران در مراسم دیدار با رهبری باعث فروش هزار چندان بقیه نسخه های سریال میشه ومهران یک بار دیگه از آّب گل آلود ماهی میگیره.اما در همین زمان در مهمونی افطار احمدی نژاد میره یک سری سی دی به عنوان هدیه میده به ایشون.در سمینار ائمه جمعه کشور هم هفتصدپکیج به شرکت کنندگان هدیه میشه.بعد هم رئیس کمسیون فرهنگی مجلس رسما اعلام میکنه که بخشی از بودجه قهوه تلخ از طریق مجلس پرداخت شده!!!من چند قسمت از این سریال رو دیدم تا قبل از اینکه از روی سایتها برداشته بشه.چون مهران سفری به آمریکا داشت و مجموعه رو در آمریکا وکانادا به ثبت رسوند.کجای این سریال ضد رژیمه؟مردم هستن که دلشون میخواد بیخودوبی جهت مسائل مطرح شده در این سریال رو به مسائل خودشون ربط بدنش.سوژه کار هم که دستبرد آشکارا از رمان ماشاالله خان در بارگاه هارون الرشیده.وزارت ارشادی که به کتاب خوشه های خشم اجازه نشر مجدد نمیده یا نویسندگان وشاعرانی که بخاطر یه جمله کتابشون اجازه نشر پیدا نمیکنه وفیلمسازانی که سالهای سال نمی تونن فیلم بسازن چطور به این کار مجوز میده؟ اصلا به این قضیه فکر کردین؟
بخش هشتم ویدیوی منتشر شده
کا رو بطور کامل دیدم ودر صفحه فیسبوک هم گذاشتم .در پی آن کامنت هایی بود که دریافت کردم ونامه هایی که برایم آمدکه اصرار به ابراز نظرم داشتن.یکبار دیگه کار رو با دقت دیدم واز دیدن برخی از همکارانم در سابق واقعا شرمنده شدم.کاری که در حد نمایشهایی که در عروسی ها اجرا میشه هم نبود.امروز که اعلام شد نویسنده این کار خشایار الوند بوده والوند اعلام کرد که این کار چهار سال پیش ساخته شده وقرار بوده در آرشیو باشه ونمیدونن که چه جوری لو رفته؟راست هم میگه چون کار فاینال کات شده اما هنوز تیتراژ اول و آخر نداره اما زمان برای حک تیتراژ ملاحظه شده.اما لو رفتن یا نرفتن این کار توجیه خوبی برای انجام کاره؟دوستان عزیزی که رگ غیرتشون برای این کار ور قلمبیده اصلا فرق طنز وفکاهه وهجو وهزل رو میدونن؟قصد من دفاع از شبکه های ماهواره ای نیست.خیلی از این شبکه توسط کسانی مدیریت میشه که سر سوزنی با برنامه سازی وتلویزیون آشنایی ندارن.اما این دلیل بر اینکه همه رو با یک چوب بزنیم؟برای اینکه بگیم این شبکه ها مبتذله جنسی ترین شوخی هارو درلفافه بکنیم؟از بزرگی وتنگی حرف بزنیم؟که اگه اولاد خردسالتون معنی اش رو پرسید ندونی چی بگی؟واقعا خانم مسیح علی نژاد که در صفحه فیس بوکشان به دفاع از این کار پرداخته اند این سوال ها رو از خودشون پرسیدن؟تمام خانمها وآقایونی که از ایران مجبور به خروج شدن فاحشه ومفعولند؟خود خانم علی نژاد از کدوم مرز اومده بیرون؟ساختن این کار نمایشی چگونه آسیب شناسی است که من نمی فهمم؟مولیر کبیر در کدام نمایشش لجن پراکنی کرده به نام کمدی؟واقعا طنز نویس واقعی از این ابزاز برای بیان مطلب اش استفاده میکند؟میگن از یه کمدین بزرگ پرسیدن از خودت کمدین تر دیدی؟گفت آره باد روده؟وقتی بیرون میاد اخمو ترین آدمهارو به خنده میندازه.در تمام جوامع دمکراتیک با مقامات طراز اول شوخی میکنن.اما کجای دنیا برای خندوندن مردم خواهر مادر آدمهارو دست آویز قرار میدن؟بهر حال مهران مدیری هنوز میتونه بزرگترین کمدین ایران باشه وطرفداراش برن واسه خرید کارهاش تو صف واستن.شاید هم در راستای هدفمند کردن یارانه ها سی دی های قهوه تلخ به خانواده ها تعلق بگیره اما به به نظر من آینده همه چیز رو روشن میکنه؟

۱۵۸ نظر:

استاد گفت...

آقای ملک مطیعی ِ عزیز
شما ظاهراً به شدت کینه دارین از آقای مدیری
.
.
از نظرمن , به عنوان فن برنامه های اقای مدیری .. ایده های ایشون بی نظیره
نون ِ خلاقیتش رو میخوره
حلالش باشه

شما هم یه تفریح دیگه پیدا کنین برای خودتون , به جای کوبیدن مردم

Ladan

ناشناس گفت...

همه جا باید ایرانی بازی در بیارین نه ؟؟؟
:))
چطور ده نمکی بخوره
با اون شوخی های لوس و اخراجیهای مزخرفش
مهران مدیری نخوره ؟؟؟ با خلاقیتش
تو رو خدا انسان باشین
بس کنین این خاله زنک بازیا رو

ناشناس گفت...

حرفت درست کامران
همون موقع هم که شنیدیم درست میکنن بیشتر میگفتن تمرین و اتوده
یهو اینجوری دراوردنش...
من همیشه به مهران میگم دوسش دارم
کاراشم تیزهوشانه است
اما این یکی و قبول ندارم
خلاصه کلام....زشت بود.

parisa گفت...

از اینکه یکی به جا و صحیح حرفی زد که می بایست یزند خدا رو شکر می کنم و از شما هنرمند گرامی سپاسگزارم

ناشناس گفت...

درود خدمت شما
۱ این کارها مخصوص سنین خاصیه پس مخاطبش مشخصه و دیدنش در غیر اون سنین کلا درست نیست
۲ بذارین خانم علینژاد دیدگاهشو بگه مگر تمام نظارت ایشون درست بوده تا به حال ایشون مثل خیلیای دیگه تو این جنبش حرفشو می زنه درست یا نادرست
۳ باهاتون موافقم دوستان راس کار مخصوصا در امور فرهنگی که بخش مورد علاقه منه و درگیرم با چیستیش، به هیچ دگر اندیشی ذره ای باج نمیدن ذره ای!،مگر اینکه.......
۴ سپاس که از عزیز یاد کردین من همیشه عاشق این ترک دوست داشتنی بوده ام، بخش عظیمی از طنز ایران مدیون اوس
۵ پاینده باشین ... به قول صداسیمایی ها : در این مسیر غبارآلود امثال شما قدیمیا برای شفافیت فضا لازمن

پریسا گفت...

دقیقاً با عقده صحبت کردین

ناشناس گفت...

آقای ملک مطیعی من سالها است مقیم خارج از کشور هستم و با " هنرمندان " خارج از کشور نیز آشنایی دارم هر چند کارهای نمایشی بچه های ایران رو کمتر دیدم امابه نظر من بعضی کارهای آقای مدیری بیان واقعیت به زبانی دیگر است ( شما خود آزادی برای انتخاب زبان ) ، وقتی کارهای ایشان را با کارهای کسانی مثل صیاد مقایسه میکنم که برای توجیه ساواک شاه، گروهی جوان ( چریک) را در حالی که کمترین امکانی برای دفاع ازخود دارند قربانی میکنه یا برای محکوم کردن رژیم ایران در مجموعه سینما رکس ، تن به تطهیر ساواک میزنه. آنوقت میگم دست این بچه ها درد نکنه که اقلا جنبه هایی از واقعیت را بیان میکنند شما هم بدرستی میدانید در خارج از کشور بویژه امریکا چه میگذرد و جامعه" هنری " ایرانی دارای چه کیفیت و ماهیتی است بنا بر این جدا از فشارهایی که مسلما بر شما تحمیل میشود باید از یک وجدان کاری برخوردار باشید که قاطعانه عنوان کنید که بله من تا اینجای کار آقای مدیری را قبول ندارم اما این قسمت ها و این موضوعات حداقل در دنیای واقع قابل ملموس است ! یکی از آرزوهای من بعد از آزادی ایران این است که خداوند ایران را از بلای مقوله ای بنام لس آنجلس حفظ نماید و شما هم همانند بقیه میدانید منظور من چیست . در برخوردهای خود به واقعیات پیش روی صادق باشیم ! شاد و تندرست باشید !

ناشناس گفت...

بهترین و قابل اعتمادترین نقدی بود که در این زمینه خواندم.
قسمت خانم علی نژاد را خوب اومدی.
راستی چرا بعضی ها موقع نقد یا دفاع کردن از کسی یا چیزی یک کم فکر نمیکنند؟
خود خانم علی نژاد از کدام مرز خارج شدند؟

ناشناس گفت...

مطلب بسیار جالبی‌ بود ، حقیقتا من احساس خوبی‌ از دیدن این ویدئو نکردم با وجودی که همه شبکه‌های لوسانجلسی را دارم شاید در سال گذشته ۲ تا ۳ دقیقه آنها را دیده باشم اما انتقادها ی آقای مدیری با وجود اینکه در بعضی‌ موارد درست بود اما اصلا مرا خرسند نکرد بر عکس کمی‌ مشمز کننده بود برایم زیادی سطحی و کلی‌ بود و از زاویه سیمای میلی‌ به موضوع نگاه میکرد در حالی‌ که همین کانالها کمترین کارشان بردن شادی و موسیقی به خانه‌های مردم در سیاهترین دوران برد ..... این کار آقای مدیری اگر چه در سطح همان برنامهای سطحی اما بسیار حرفه ای قبلی‌ بود اما کمی‌ پاچه خوری درش بود متاسفانه

ناشناس گفت...

والا دروغ نمی گه.
درصد زننده بودنش بالاست روی افراد کم سن و سال تاثیر خوبی نداره

saeid گفت...

یه دونه ای. دردونه ای....

خیلی جالب بود.. مخصوصا این سوال های اخرش که باید از خودمون بپرسیم و بعضی ها از خودشون!!

Samira گفت...

سیار متن جالبی‌ بود آقای ملک مطیعی کامل با نظر شما موافقم، به نظر من این کار فقط ابتذال بود و به هیچ وجه اسم طنز یا کمدی رو نمی‌شه روش گذشت. من نمی‌دونم این که آقای الوند گفتن که مجوز نگرفته چقدر جدی بود؟ واقعا توقع داشتن که کاری که توش آهنگ لوس آنجلسی پخش می‌شه رو از صدا سیمای جمهوری اسلامی نشون بدن؟ به نظر من که این کار کاملا سفارشی هستش و روی سخنش با ایرانیان خارج از کشور هست.

با تشکر

سمیرا

ناشناس گفت...

کامران گرامی
خیلی گیج شده بودم تو این چند روز . روایت منصفانه و نقد عاقلانه شما در این متن خیلی به باز شدن گره فکری من کمک کرد . قربانت عزیز.

huni گفت...

man in matlab ro khoondam vali be dorosti manzoore nevisande ro motevageh nashodam ey kash be jaye tarikh che ashnaie ba aghaye modiry va chgoonegi pishraft ishan bishtar dar moorede masaeli ke dar hale hazer dar morede ishan matrah ast sohbat mishod

رامین فاضل گفت...

سلام
از توضیحات مفصلتون ممنونم، فقط سه نکته: حاضر با ض نوشته میشه نه با ظ و اینکه هیچ مشکلی نداره اگه آقای مدیری برای پول این کارهارو میسازند، مگه کسب درآمد هرچقدرم بیشتر مشکلی داره؟
در نهایت قرار نیست اگه به نظر شما کار شوخی های زشت داره توسط بچه ها دیده بشن، مثل هزار تا فیلم صحنه داری که هر روز ساخته میشن (گرچه به نظر من اونجایی که ادای امیر قاسمی رو در میارن زیاده روی شده)
در نهایت من با صحبت های شما به دلایلی که عرض کردم موافق نیستم و قانع نشدم و امیدوارم نظر بنده رو ثبت کنین

ناشناس گفت...

Ajab maghaleye toopi bood.
Vali fek konam masih alinejad hameye clip haro nadide.

ناشناس گفت...

دیکته تضمین،حاضر،ویدئو،نصیب رو تصحیح کنید.
توی این کار،کلمه آریایی،مبارزات مردم در ایران،همجنس گرایان و مفهوم مادر هم به سخره گرفته می شود.

ناشناس گفت...

در جواب یک دوست:
در مورد کار مهران مدیری هم٫ دیشب فیلم یا ویدیوش رو دیدم. کلی هم نقد و تفسیر راجع بهش خوندم. راستش٫ چیزی که خیلی اذیتم کردی فحاشی های آقای مدیری بود. در بی محتوا و سبک و جلف بودن برنامه های لوس آنجلسی شکی نیست. این برنامه ها حتی در اینجا هم مذموم و طرد شده هستند

در هر حال٫ من فکر نمی کنم که لزوما برای زشت نشان امری٫ باید عین آن عمل را مرتکب شد. آنهم در برنامه ای که مخاطب عام دارد. من از طرفداران مهران مدیری بودم٫ اما الان دارم فکر می کنم که آیا لازم به این همه فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک بود؟

. برام جالبه بدونم که آقای مدیری چه قشری از جامعه رو مخاطب دونسته اند یا خطاب کرده اند؟ اگر اون قشری مخاطبشون هست که ساکن ایران هستند و دسترسی به ماهواره دارند که براشون٫ چیزی جدیدی نیست
این گروه ۲ دسته هستند٫ یا کسانی که خودشون از جنس همین مجریان و صحنه گردانان کانال های لوس آنجلسی هستند٫که پای همین برنامه ها میشینند
و کار آقای مدیری هم درشون اثری نخواهد کرد. دسته دوم هم که عالمانه و عامدانه و باعلم به کیفیت پایین این برنامه ها٫ اصلا سراغ این برنامه ها نمیرند٫ پس بازهم حرفهای آقای مدیری براشون نه تنها تازگی نداره٫ بلکه فحاشی های ایشون بسیار هم زننده و وقیحانه است

اما اگر مخاطب ایشون٫ قشری از جامعه است که دسترسی به ماهواره و اینترنت و سفرهای خارجی ندارد - یعنی کسانی که تنها ناظر برنامه های صدا و سیما هستند٫ کسانی که در شهرهای کوچیک و شهرستانها و دهات زندگی میکنند. کسانی که از قشر سنتی و مذهبی توام با خرافه جامعه هستند. حامیان دولت و مدافعان دولت و جمهوری اسلامی. کسانی که به دلیل اعتقادشان به جمهوری اسلامی٫هیچ انتقادی را بر نمی تابند. همانها که قویا موسوی و کروبی را سران فتنه می نامند. من٫ منظورم سیاستمداران نیست. از عوام جامعه صحبت می کنم


من متاسفم برای آقای مهران مدیری٫ که چهره ای اینچنین کریه از منتقدین خارج نشین تحویل مخاطبین گروه اخیر نشان داد. آیا٫ واقعا٫ مخالفین جمهوری اسلامی- مخالفین عملکرد سران جمهوری اسلامی٫ نه صرفا مخالفین جمهوری اسلامی- چنین ابلهانی هستند که آقای مدیری به تصویر کشید.

آیا کدیورها٫ مهاجرانی ها٫ سازگارها٫ افشاری ها٫ گنجی ها و بسیار بسیار فرهیختگان دیگر که منتقد سیاستهای دولت هستند٫ چنین ابلهانی هستند؟! و اصلا این تلویزیون های لوس آنجلسی که ۳۰ سال است برنامه اجرا می کنند٫ چه جایگاهی در روند سیاسی ما داشته اند٫ که آقای مدیری٫ آنها را به مخاطب عوام ایران نشان می دهد تا بگوید که این است اپوزوسیون.... این است آزادی که اپوزوسیون سنگ آن را به سینه میزند؟ این است دموکراسی؟!
که بگوید٫ آزادی که اینها دم از آن میزنند٫ چیزی غیر از قر و قمیش و لودگی نیست.

آقای مهران مدیری مدعی روشنفکری٫ هنوز در فرهنگ فاحشگی و زن بدکاره و بچه حرامزاده مانده است
کاش می خواند مقاله محمد نوریزاد را در باب فاحشگی ( اسم مقاله یادم نمیاد)
آقای مهران مدیری٫ جا پای اخبار ۸:۳۰ گذاشت
آقای مهران مدیری٫ نمره صفر گرفت. شاید عوام بی سواد را به خنده انداخته باشد. اما٫ نه من را

صرفنظر از دنیای سیاست و تلویزیونهای لس آنجلسی٫ آیا ساکنین ایرانی آمریکا که طبق آمار ۷۰ درصد جامعه تحصیلکرده آمریکا را تشکیل می دهند٫ چنین سبک مغزانی هستند
آقای مهران مدیری٫ خنده به چه بهایی

می دونم که این ویدئو هرگز پخش نشد. اما٫ این ویدیو ساخته شده است ...

ناشناس گفت...

در جواب یک دوست:
در مورد کار مهران مدیری هم٫ دیشب فیلم یا ویدیوش رو دیدم. کلی هم نقد و تفسیر راجع بهش خوندم. راستش٫ چیزی که خیلی اذیتم کردی فحاشی های آقای مدیری بود. در بی محتوا و سبک و جلف بودن برنامه های لوس آنجلسی شکی نیست. این برنامه ها حتی در اینجا هم مذموم و طرد شده هستند

در هر حال٫ من فکر نمی کنم که لزوما برای زشت نشان امری٫ باید عین آن عمل را مرتکب شد. آنهم در برنامه ای که مخاطب عام دارد. من از طرفداران مهران مدیری بودم٫ اما الان دارم فکر می کنم که آیا لازم به این همه فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک بود؟

. برام جالبه بدونم که آقای مدیری چه قشری از جامعه رو مخاطب دونسته اند یا خطاب کرده اند؟ اگر اون قشری مخاطبشون هست که ساکن ایران هستند و دسترسی به ماهواره دارند که براشون٫ چیزی جدیدی نیست
این گروه ۲ دسته هستند٫ یا کسانی که خودشون از جنس همین مجریان و صحنه گردانان کانال های لوس آنجلسی هستند٫که پای همین برنامه ها میشینند
و کار آقای مدیری هم درشون اثری نخواهد کرد. دسته دوم هم که عالمانه و عامدانه و باعلم به کیفیت پایین این برنامه ها٫ اصلا سراغ این برنامه ها نمیرند٫ پس بازهم حرفهای آقای مدیری براشون نه تنها تازگی نداره٫ بلکه فحاشی های ایشون بسیار هم زننده و وقیحانه است

اما اگر مخاطب ایشون٫ قشری از جامعه است که دسترسی به ماهواره و اینترنت و سفرهای خارجی ندارد - یعنی کسانی که تنها ناظر برنامه های صدا و سیما هستند٫ کسانی که در شهرهای کوچیک و شهرستانها و دهات زندگی میکنند. کسانی که از قشر سنتی و مذهبی توام با خرافه جامعه هستند. حامیان دولت و مدافعان دولت و جمهوری اسلامی. کسانی که به دلیل اعتقادشان به جمهوری اسلامی٫هیچ انتقادی را بر نمی تابند. همانها که قویا موسوی و کروبی را سران فتنه می نامند. من٫ منظورم سیاستمداران نیست. از عوام جامعه صحبت می کنم


من متاسفم برای آقای مهران مدیری٫ که چهره ای اینچنین کریه از منتقدین خارج نشین تحویل مخاطبین گروه اخیر نشان داد. آیا٫ واقعا٫ مخالفین جمهوری اسلامی- مخالفین عملکرد سران جمهوری اسلامی٫ نه صرفا مخالفین جمهوری اسلامی- چنین ابلهانی هستند که آقای مدیری به تصویر کشید.

آیا کدیورها٫ مهاجرانی ها٫ سازگارها٫ افشاری ها٫ گنجی ها و بسیار بسیار فرهیختگان دیگر که منتقد سیاستهای دولت هستند٫ چنین ابلهانی هستند؟! و اصلا این تلویزیون های لوس آنجلسی که ۳۰ سال است برنامه اجرا می کنند٫ چه جایگاهی در روند سیاسی ما داشته اند٫ که آقای مدیری٫ آنها را به مخاطب عوام ایران نشان می دهد تا بگوید که این است اپوزوسیون.... این است آزادی که اپوزوسیون سنگ آن را به سینه میزند؟ این است دموکراسی؟!
که بگوید٫ آزادی که اینها دم از آن میزنند٫ چیزی غیر از قر و قمیش و لودگی نیست.

آقای مهران مدیری مدعی روشنفکری٫ هنوز در فرهنگ فاحشگی و زن بدکاره و بچه حرامزاده مانده است
کاش می خواند مقاله محمد نوریزاد را در باب فاحشگی ( اسم مقاله یادم نمیاد)
آقای مهران مدیری٫ جا پای اخبار ۸:۳۰ گذاشت
آقای مهران مدیری٫ نمره صفر گرفت. شاید عوام بی سواد را به خنده انداخته باشد. اما٫ نه من را

صرفنظر از دنیای سیاست و تلویزیونهای لس آنجلسی٫ آیا ساکنین ایرانی آمریکا که طبق آمار ۷۰ درصد جامعه تحصیلکرده آمریکا را تشکیل می دهند٫ چنین سبک مغزانی هستند
آقای مهران مدیری٫ خنده به چه بهایی

می دونم که این ویدئو هرگز پخش نشد. اما٫ این ویدیو ساخته شده است ...

amir Sh J گفت...

agha ki gofte ei kar male 4 sal pishe, shoma age be soorat afrad negah koni o gerymeshoon o bebini moshakhase ke ein kar jadide. be alave tamamie afrad az group e ghahve talkhan. harfaye shoma ro ghabool daram ama shoma na be onvane hamkar be onvane binande ye bar barname shahram e homayoon o bebin bekhoda hame behesh mikhandan too iran, ghazie ie mamooraie etelaat hamle kardan ya Alireza pahlavi bekhatere hal o rooz e mardam dar iran khod koshi kard, yeki nabayad be eina bege mage makharim? age be ein janbash negah konin man fekr konam yeki lazem bood pashe o elam kone tamamie viewers haie channel haie losangelesi 100000 nnmishan.
shoma albater hamishe vizhe boodin o too dele maha ja darin.

ناشناس گفت...

سلام برهنرمندعزيز.
بنده کاملا بانظرات شماموافقم ودرجواب بعضي ازدوستان عرض ميکنم که چرا تاکسي درباره هنرمندي انتقادي صحبت ميکنه وياازنبودامکانات برابر وتبعيض گله وشکايت ،به سرعت انگ حسادت وعقده و...به اوزده ميشه .همينه که هيچگاه بادنيا جلونرفتيم که هيچ بلکه معکوس حرکت ميکنيم.موفق باشيد

ناشناس گفت...

کامران جان رفتی‌ لوس آنجلس و میدونم که برای کانال یک که مال شهرام همایون هست کار میکنی‌ ، پس مجبوری که دفاع کنی‌ ازش. بهت حق میدم

Nader Nasiri گفت...

faghat mikham ezafe konam ke aghaye alvand efazaat kardand chon music haye rooye in video jadid hastand (sasy mankan) va na male 4saale pish!!

majidahmadi گفت...

حسادت ممنوع !

اما تا بوده همین بوده ما ادامها چشم دیدن موفقیّت یک آدم رو نداریم حالا ، شما که با حرفاتون ، به ما گفتید اگه من نبودام یعنی‌ مهران مدیری الان باید غاز میچروند ، که حالا خوشبختانه اینجوری نشد.

ممنوع الکار شدن مهران مدیری رو هم که گفتید ،دلتونو تا حدودی خنک کردید .

یه جورایی هم ربطش دادید به وزارت اطلاعات ، تا کمی‌ دیگر خنک شوید .

این طنز هم که باعث شد عقده‌های دلتون ترکیده شود ، و ما، میببینیم که حسرت جایگاه مهران مدیری شما رو به اینجا کشونده !

شبکه‌هایی‌ که صبح تا شب کارشون فحاشی به ناموس و اعتقادات مردم هست رو کاملا حمایت می‌کنید ، در صورتی‌ که اشاره هم می‌کنید من اونطرفی نیستم !

من فکر می‌کنم شما این شبکه هارو اصلا ندیدی که اینگونه نظر میدید ، وقتی‌ یک شخصیت معروف میاد میگه من از ایران تا خارج شدم ، تنها یک قسمت که با خر داشتم میرفتم همون خر به من تجاوز نکرد ، بقیه همه اینکارو کردن ! آیا این دلیلی‌ داره که شما سعی‌ به بیان این موضوع داشته باشید در انظار عمومی‌!؟

منظور رو به همهٔ کسانی‌ که از ایران خارج شدن ندید ، چون دارید سخت اشتباه می‌کنید.

یا می‌خواهید شبکه‌های که توسط یک مشت معتاد مفنگی روانی‌ اداره می‌شه رو حمایت کنید که همه ۲کون هست نه کشور میفهمن چیه نه ناموس نه ...

خلاصه من جای شما بودم سعی‌ می‌کردم که خودم رو معروف کنم مثل مهران تا اینکه بشینم به مهران گیر بدم ، البته این کاملا طبیعی هست ، انسان‌ها اکثرا تو خونشونه .

مهران مدیری تازه نیست که آینده بخواد معلوم کنه داره کارشو می‌کنه و یک ملت هم ازش راضین جز شماها !

با آرزوی موفقیّت روز افزون به مهران مدیری

خدا نگهدار.

soh3il گفت...

آقا مهران مدیری موج سواری میکنه یعنی چی؟
حالا چه مردم فکر کنند به خاطر سیاست و به حالا هر دلیلی دیگه ای که میخواد باشه ! کار هنری انجام شده. کپی نباید بشه ! باید خریداری بشه ! باید همه تهیه کنندگان سود کنند.

حالا مثلا داری میگی مردم اشتباه کردن رفتن خریدین ؟ (حالا به هر دلیلی چه دروغ بود چه درست بود عزیز باید ‍پولشو بدی !!!!

ما دیگه انقد داریم سعی میکنیم قشنگ و روشن فکرو منطقی فکر کنیم بدتر ذهنامون داره مریض میشه ! اصلا آدمهای نرمالی نیستم‌!!!

ناشناس گفت...

man na baa moghaddas miooneye khoobi daaram na baa najes. na baa sefid na baa siaah. hame ro khakestari mibinam. dar natije baa vojood e inke mehran e modiri ro kheyli doost daaram oon o khodaa nemidoonam va baa vojoodi ke behesh iradati ghaa'elam kollan zire so'aal nemibaramesh. keshvari ke 1000 nafar moghaddas o ma'soom o vaalaa maghaam o inaa daare va mardomesh az tarse inke "nakone dorost baashe" be khodeshoon jor'at e fekr kardan be moghadasaat ro nemidan, farhangesh injoori mishe ke hame yaa khodaa'an yaa sheytan. heyf o sad heyf. man comment haa ro khoondam. khosham nayoomad. jadidan kheyli comment mikhoonam va khosham nemiaad. yaa madh o sanaa migim yaa fohsh o fazihat. vali az matn e shomaa mamnoonam. raasti inam begam ke dar hich adabiaati dar donyaa be andaazeye adabbiaate iran madihe o majiz nadaarim va hamintor hazl o hajv.

ناشناس گفت...

سلام. نوشته ام طولانی شد و در دو کامنت ارسال می کنم. در عین حال اگرچه انتشار یا عدم ِ انتشار این نظر حق شما می باشد، اما به پاس زمانی که صرف نوشتن کردم، امیدوارم منتشر شود.
من مخالف انتقاد از مدیری نیستم، زیرا وی مانند هر انسانی قابل نقد است و شاید از تمام سریال ها و مجوعه هایی که ساخته، به دلیل ِ عدم علاقه به بیشتر ِ کارهایش،تنها یک مجحموعه را کامل دیده ام. اما اینها دلیلی نمیشود که برخی نکات را نادیده بگیرم:
1- ابتدا انتقاد کنندگاه باید پاسخ دهند، صرفنظر از شیوه اجرای کریسمس 2011، آنچه در این کار به تصویر کشیده شده، منطبق با واقعیت است یا خیر؟ سپس به این نکته بپردازند که آیا شیوه اجرا نیز مشکل دارد یا خیر؟ به عبارت دیگر، آیا شیوه اجرا مشکل دارد یا چیزی که نقد کرده مطابق واقعیت نیست؟ به علاوه، افرادی که شیوه اجرا را نمی پسندند باید گفت، شیوه به تصویر کشیدن افرادی که در هر اجرا بارانی از کلمات و الففاظ رکیک و ... به کار می برند، چطور می تواند باشد که نزدیک به واقع باشد؟ آیا مدیری بیش از آنچه در این شبکه ها نمایش داده میشود را به تصویر کشیده است؟
2- این نوک پیکان ِ توهین به مدیری، که حتی در برخی سایت ها تا تنزل او به عنوان عامل و مزدور و ... پیش رفته است، آیا بیشتر به این دلیل نیست که آیینه ای تمام قد، از آنچه در بسیاری از شبکه های فارسی زبان ماهواره ای میگذرد، در مقابل ِ دیدگان آنها قرارداده است؟ نه مدیری مصدق است و نه می تواند باشد، اما فقط از جهت تشبیه و اینکه ذر مثل مناقشه نیست می گویم. هنوز روحیه زنده باد مصدق و زنده باد شاه ِ معروف آن هم در یک صبح تا عصر، در میان جامعه به چشم می خورد. تا دیروز، چون مدیری کسی بود که کارهایش، چه خودش این را آگاهانه انجام داده بود یا غیر اگاهانه، قابل انطباق با شرایط فعلی نیز بود، به همین دلیل مورد تمجید قرار می گرفت. اما اکنون که گروهی دیگر را به صراحت مورد هدف قرار داده است، همان قضیه معروف که اشاره کردم تکرار می شود.
3- تمام آن شبکه ها و افرادی که در این مجموعه به طور مستقیم یا غیر مستقیم به آنها پرداخته شده است، اتفاقا از تریبون برخوردار بوده و قطعا نسبت به آن واکنش خود را( احیانا از همان جنس که در کریسمس 2011 به تصویر کشیده شد) نشان خواهند داد. بنابراین یک عدالت رسانه ای وجود دارد و این گونه نیست که اشخاص مورد نظر، از قابلیت دفاع یا واکنش برخوردار نباشند. می توان با مشاهده هر دو طرف به راستی یا ناراستی آنچه مدیری به تصویر کشیده اندیشید و قضاوت کرد.

ناشناس گفت...

4- تصور میکنم نسبت به مدیری موضعی شخصی دارید، و این را از تعابیر متعددی که به کار برده اید می توان مشاهده کرد. چند نمونه ذکر میکنم: ... و در ادامه دو سال ممنوع الکاری مهران که دلیلش بماند. این بخش بیشتر به افشای مسایل شخصی و خصوصی افراد(ادبیات کیهانی) می ماند، یا مثلا نوشته اید: مهران بخاطر شرایطی که پورمحمدی برایش ایجاد میکرد پلکان ترقی رو هر روز بالا و بالاتر رفت ومیرود(پورمحمدی پسر عموی همان پورمحمدی وزارت اطلاعات است).. اگر اینطور نگاه کنیم، فردوسی پور هم مورد حمایت همین آقای پورمحمدی است، و اگر فردا همین عادل کاری بر خلاف میل ما انجام داد، همین مطلب را علیه او نیز می نویسیم. یا باز ذکر کرده اید:...کار با حضور بازیگران خوب کار بدی از آب در نیامد ودیدنی بود..آیا کارگردانی مدیری تاثیری نداشته و فقط بازیگران موجب دیدنی از آب در آمدن کار شدند؟...آیا شما مطمین هستید دلیل فروش بالای قهوه تلخ، صرفا و صرفا، آن چیزی هست که ذکر کرده اید؟ قعطا مردم از چیزی که به نوعی نقد ِ وضع ِ حاضر باشد استقبال می کنند، اما نه هر کاری. بلکه باید استانداردها در ان رعایت شده باشد، و گرنه اکنون همان شبکه ها که به تصویر کشیده شده اند، بیشترین تعداد بیننده را به خود اختصاص می دادند که به دلیل عدم رعایت اصول حرفه ای، هیچ کدام به این جایگاه دست نیافته اند. به علاوه آیا تمام هنرمندانی که به دیدار نرفتند، کارهایشان بعد از اعلام اسامی شان این گونه به فروش میلیاردی رسید؟ پس حتما قهوه تلخ از ارزش هایی هم برخوردار بوده که این گونه مورد استقبال عمومی قرار گرفته است.
5- حتی اگر فرض کنیم مهران مدیری یا تیم سازنده اش، هیچ قصدی به نقد ِ وضع ِ فعلی نداشته اند، و شما هم تمام هم و غم خود را به این موضوع اختصاص داده اید، تاثیری در برداشت ِ مردم ندارد. هر اثر هنری، در هر سطحی از هنر باشد، خواه عمیق باشد یا سطحی، و از هر نوع هنری باشد، خواه شعر باشد یا موسیقی و...، زمانی که از پدیدآورنده اش منفک می شود و به عرصه عمومی وارد میشود، الزما کسانی که با ان اثر برخورد می کنند، در پی ِ کشف ِ اراده خالق آن اثر نیستند. این یک اصل مسلم و پذیرفته شده در هنر است که برداشت افراد، می تواند کاملا متفاوت از اراده پدیدآورنده اثر باشد. شما که خود در این عرصه بوده اید، بعید است که از این موضوع بی خبر باشید. بنابراین، تاکید بر اینکه برداشت ِ مردم از قهوه تلخ، با آنچه مورد ِ نظر و نیت ِ پدیدآورنده اثر بوده، کاملا متفاوت یا حتی مغایر است، امری بی فایده است. چون مردم آزادند در دیدن ِ اثر هنری، برداشتی حتی متفاوت با پیدآورنده اثر داشته باشند و این نه عیب ِ خالق ِ ان اثر محسوب میشود و نه ایرادی به مردم.

ناشناس گفت...

اقاي ملك مطيعي عزيز.خودتون رو ناراحت نكنين..اين بر نامه در حد لياقت مخاطبانش هست..توقع نداشته باشيد كساني كه براي مديري صف مي بندن مولير رو درك كنن

ناشناس گفت...

man kari be in mojri mahvareh nadara..vali..chetor,sharifini­­­a, masoomi va .... badman hastand vaghti mirand didan agha!!vali vaghti modiri ba hamoon adamha mire too ziafat eftari A.N...nemishe adam bade??!!chera faghat va faghat seryalhaye modiri ke zaheran montaghed dolat hast...jolo mire va hichvaght kasi jolo pakhsh va ya mojavez oono nemigire?chera modiri hichvaght zire namehaei ke parastooei,leila hatami va ... mineveshtand dar hemayat az honarmandanie digeh emza nakard?!
age modiri adam badeh nist...motmaen bashid adam khoobeh ham nist!
mersi aghaye kamran...

ناشناس گفت...

من اصلاْ اثری از عقده در نظر شما نمی بینم حتی حس میکنم تعریف هم کردین از اقای مدیری! در مورد قسمت اخری که ‍مادر رو به صحنه اورد بسیار زشت و احمقانه بود. دوستانی که طرفدار اقای مدیری هستن هم لطفاٌ کمی با انصاف باشید و با تایید کار زشت ایشان را به بی راهه تشویق نکنید. طرفداری حمابت کورکورانه نیست. من کار طنز اقای مدیری را بسیار دوست دارم و فکر میکنم کار کردن در ایران این حرفها را زیاد دارد. همینجا هم شما کار نکرده متهم به هزار چیزی اونور که هیچ...
از بیان نظر شما هم متشکرم

Unknown گفت...

خوب البته که امثال مسیح نژاد از اون راه‌ها نمیان، اونها پاسپورت دارن و هروقت بخوان می‌رن و میان، واسه همین هم به دل‌ سبز اللهی‌ها چسپیده چون چیزی را دیدن که فکر کردن پست تر از خودشون بوده، همین خانوم علی‌ نژاد وقتی‌ نیک‌ آهنگ کارتون طنز موسوی یا کروبی را میکشه مثل فلفل هندی آتش میگیره و شروع میکنه به لجن پراکنی، ولی‌ برای این کار به به چه چه میزانه، چون مزدوران اسلام گرای خط امامی همیشه دوست داشتن جهان آنها را به عنوان یک الترنتیو ببیند و همیشه نقش یه اپوزیسیون را بازی کردن براشون نون و آب داره، روزی برای رفسنجانی دستمال میکشن و روزی برای کروبی و روزی برای موسوی فردا برای خاتمی و فردای دیگر برای کدیور و بعد اگر بودجه کم شد مهاجرانی را هم خشنود می‌کنن. مهران مدیری خوب بلد است چطوری این سبز اللهی را خر کند و سوار بر گردن آنها پول به جیب بزند.

آذرنوش گفت...

آخیش...یکی حرف حساب زد...

ناشناس گفت...

من هم خسته ام از این برنامهای ماهواره ای
اما توهین بیش از اندازی یک موج سوار رو هم نفی میکنم

ناشناس گفت...

اگر هنر در غرب بویژه هنرهای نمایش و سینما روز به روز در حال تعالی هست بخاطر جدی گرفته شدن "نقد" هست.
در ایران هر کسی را بخواهی نقد کنی انگ حسادت به تو می زنند
آیا این احتمال را نمی دهید که با نقد آقای مدیری بتوان از بیراهه رفتن ها و ضعیف شدن کارهای ایشان نجات داد
چرا تا از یک کار هنری انتقاد می شود انگ حسادت به نقدکننده می زنیم
کارهای آقای مدیری از نظر هنری دارای ضعفهای بسیار است اما به خاطر یکه تاز بودن ایشان در عرصه طنز و حمایتهای کلانی که از ایشان می شود و نیز حمایتها و استقبال مردمی که دربدر دنبال لحظات خوشی هستند نادیده گرفته می شود
نمونه دیگرش فیلمهای ده نمکی و فروش میلیاردی آنها
آیا هر کار طنزی که با استقبال روبرو شد و فروش موفقی داشت از هرگونه نقد بی نیاز است؟

مارال گفت...

متاسفانه باید بگم این ویدئو بسیار مشابه به واقعیت بوده
بنده به مدت 17 سال ساکن لس آنجلس بودم و در سال گذشته به معنای واقعی کلمه زندگیم به حراج گذاشتم و به یکی از شهر های استان نواسکشیا کانادا نقل مکان کردم جائی که بتونم چیزهایی رو که در طول مدت زندگی در LA دیدم فراموش کنم و از این جمعیت دور باشم
تمام تفکر من در این سال ها این بوده که آیا با این آدم ها می خواهیم رزی ایران آزاد داشته باشیم؟ امیدوارم آزادی ایران عزیزمون به دست همچنین کسانی نباشه

بامداد راستین گفت...

من البته از چیزی خبر ندارم ولی اینکه این قضیه هیچ ربطی به رهبری و اینها دارد را به دوستانم گفته بودم. وقتی میشنوم که چطور در و دیوارهای شهر ها پرشده بوده است از تبلیغات آنچنانی مشخص است که هیچ ربطی به دیدار رهبری و اینها ندارد و الا این حکومت اینقدر هم راحت نیست... ولی فرهنگ کپی رایت همه گیر شدن خوب است

mona گفت...

در جواب یک دوست:
در مورد کار مهران مدیری هم٫ دیشب فیلم یا ویدیوش رو دیدم. کلی هم نقد و تفسیر راجع بهش خوندم. راستش٫ چیزی که خیلی اذیتم کردی فحاشی های آقای مدیری بود. در بی محتوا و سبک و جلف بودن برنامه های لوس آنجلسی شکی نیست. این برنامه ها حتی در اینجا هم مذموم و طرد شده هستند

سنجیده بود با اجازه صحبتهاتون رو در فیس بوک میگذارم

Spomak گفت...

آقای ملک مطیعی با تمام احترامی که برای شما قائلم و مطمئنم شما به دلایل شخصی نمی خواهید مدیری را زیر سوال ببرید یا غرض ورزی کنید و با اینکه از نظام حاکم بر ایران متنفرم و میدونم بی شک باندبازیهای بزرگی در سیستم های این چنینی وجود دارد، همۀ اینها درست، اما مدیری از معدود کسانی است که بدون هیچ ادعایی همیشه فعال بوده و درِ خانه های مردم همیشه به روی کارهایش باز بوده است.
و همه این ها به کنار، تمامِ مواردی که در این ویدیوهای منتشر شده مواردی هستند که جای بحث و انتقاد و به سخره گرفته شدن دارند. از شما که امروز در بیرون از ایران زندگی می کنید و نوع روابط اجتماعی و حدود را می دانید بعید است که بخواهید سوالاتی که برای بچه های دم دستتان ایجاد می شود را دستاویز قرار دهید. این توپ در زمین خانواده است نه برنامه ساز.
من شخصا فکر می کنم تمام مواردی که به استهزا گرفته شده به حق بوده و خیلی بیش از این جای کار داشته. باید ظرفیت هامون رو بالا ببریم و جنبه داشته باشیم که از دوست و دشمن حرف بشنویم. لازم نیست که هیاهو راه بیاندازیم و جنجالیش کنیم. می شود هر کس نظر خودش را بنویسد و بگوید، برا خودش مخاطبانی خواهد داشت و به قول خودتان همان آینده که گفتید همه چیز را روشن خواهد کرد

ناشناس گفت...

هميشه نسبت به مديري احساس دوگانه داشتم اون جايي كه گنجي را مسخره كرد يا مجلس ششم را نمي تونم ببخشم ولي با اين قهوه تلخ كه مثلا قاجار را نشان مي ده ولي از اونجايي كه نحوه حكومت فعلي شبيه قاجار هستش در واقع روابط داخل حكومت را نشان مي دهد خيلي حال كردم و من با دوستان موافقم كه مي گن مديري آدم سياسي نيست و من مي گم ما بايد مديري يا افراد مثل مديري را به سمت مردم بكشيم و بايد ازش بخواهيم براي كارهايي مثل اين آخري ويا مسخره كردن مجلس و گنجي از مردم عذر خواهي كنه و زندگي ادامه دارد والا

jamil گفت...

اقای عزیز تا جایی که ما می دونیم طنز نوعی اغراق در واقعیت است..حالا قضاوت بفرمایید این قوطی های ماهواره ای مثل کانال یک یا کانال رنگارنگ سرشار از فحش های رکیک خواهر و مادر و بقیه افراد فامیلند...مرغ پخته هم می فهمه که افرادی مثل شهرام همایون از طریق برنامه اش داره پول در میاره ضمن اینکه بریده و پرته یارو از وضع داخلی ایران...پس با منطق شما نظرتون درباره هادی خرسندی چیه که طنزش سرشار از کنایه های جنسیه؟

ناشناس گفت...

من مدتهاست که دیگه ماهواره های لس آنجلسی رو بخاطر سطح پایین برنامه هاشون نگاه نمی کنم و هیچ حس مثبتی هم ندارم نسبت بهشون ولی از وقتی که این ویدیو رو دیدم واقعا مثل یک جاهای داخل آن دلم می خواد بالا بیارم.آدم یاد اعترافات تلویزیونی ایران می افته. آخه پول درآوردن ارزش این همه پستی داره واقعا افسوس و صدافسوس به مهران مدیری

اصخر گفت...

مدیری مارمولکی‌ است که دومی ندارد!‌ :)

ناشناس گفت...

من این کار مدیری را دیدم. هرچند از آنجا که قلبا تعلق خاطری به کل کارهای ایشان ندارم و معتقدم حتی یک درصد زمان کارهای کمدی ایشان ارزش نامیدن یک اثر کمدی واقعی را ندارد.
متاسفانه مدیری پایه گذار جریانی شد که تا سالهای سال آثار بد آن زدودنی نیست. فاتحه خواندن زبان فارسی و رواج بد صحبت کردن هنر اول مدیری بود و هست. از یاد نبریم که این زورگیری خیابانی که امروزه به شدت همه ی ما از آن نالانیم به این شدت و قدرت بعد از پخش آن سریال کذایی " پول زور وده..." رواج بسیار زیادی یافت. بدصحبت کردن و بد ادا کردن کلمات پارسی و تکیه کلامهای سخیف هم مشهود ترین ارمغان کارهای فرهنگی است. اینکه مدیری و پورمحمدی ها را به هم گره بزنیم از این جهت درست است که آنها دنبال مهره ی مناسبی برای پول درآوردن بودند و مدیری هم یکی از آن مهره ی مناسب برایشان بود. و الا کدام یک ازآنها دلشان برای شاد کردن مردم می تپید؟ به یاد بیاوریم برنامه های کمدی مانند آنچه مودبیان و مرزبان کار می کردند چقدر کلرهای ارزشمند و فاخری بودند. در حالیکه کارهای مدیری و امثال او تا چه حد سطح سلیقه و فرهنگ ما را پایین آورد. حتی کارهای ساده ای مثل نیمکت و مسافرخانه سعادت بسیار ارزشمندتر از مجموعه های سخیف نقطه چین و پاورچین و......مدیری و غفوریان و رضویان و عطاران و امثالهم بودند.

ناشناس گفت...

در مورد شبکه های ماهواره ای خارج از کشور باید عرض کرد که حقیقتا بخش عمده ای از آنها بقدر کافی سخیف و مبتذل هستند که نیازی به صرف وقت برای یک مجموعه ی انتقادی ندارند. بینندگان خودشان به حد کافی شعور دارند. اما از آنجا که اصولا ما ایرانیها از مسخره کردن یکدیگر لذت وافری می بریم بخشهای صرفا تقلیدی آن مانند بخش آرایشگر برای خیلیها می توانست جذاب باشد. اما بطور کلی بخشهای بخصوص سیاسی آن با مبتذل ترین کلمات بکار برده شده افتضاح بمعنی کامل بود.بخصوص آنچه توسط مدیری و انصاری که نخبگان آن گروه هستند اجرا شد. افتضاح بود.
خلاصه آنکه ما ایرانیها از آنجا که وقتی مخالف جریانی هستیم هر نشانه را به میل خود تعبیر میکنیم دیدیم که با یک جمله که مدیری به دیدار رهبری نرفته و به این دلیل قهوه تلخ مجوز از تلویزیون نگرفته همه برای خرید نسخه های آن بسیج شدند. برای خرید مجموعه ای که حقیقتا سرتاپای به آب بسته ی آن شاید ارزش یک قسمت کمدی داشته باشد.
قدری واقع بین باشیم.

ناشناس گفت...

تا امروز مدیری یک انسان بی استعداد خوش شانس میدانستم اما حالا جز یک فرد وابسته که با بی شرمی با توهین به مادر افراد، فاحشه خواندن خوانندگان فراری از ایران، توهین به همجنسگرایان و غیره برای خود کاسبی میکند نمیدانم.
مدیری لایق بدترین توهین هاست حیف من یک مدیری نیستم تا قیمت مادرشان را بپرسم

ناشناس گفت...

من از حرف هاتون خوشم اومد، نظرات بقیه رو که خوندم دیدم واقعا مردم کورکورانه مهران مدیری رو می پرستن، اگه چیزایی که می گین دقیقا درست باشه واقعا مهران مدیری ارزش اینهمه توجه رو نداره، یک ذره حرف هاتون جهت داشت.

ناشناس گفت...

آقای ملک مطیعی،
شما مثل اینکه از آقای مدیری کینه ای دیرینه به دل دارین که موفقیت کارهاش رو به پای از آب گل آلود ماهی گرفتن میزارید. ایشون در حال حاضر در کار طنز یک هستند تو ایران.

ناشناس گفت...

مهران مدیری تو کارش (کمدی) حرفه ای است.
ولی توهینش به مادر یه نفر کار کثیفی بود.

ناشناس گفت...

ممنون از افشاگری شما
تابلو بود که اگر مدیری پارتی جمهوری اسلامی رو نداشت به هیچ جایی نمیرسید
البته مدیری باز از این شریفی نیای آشغال خیلی بهتره

ناشناس گفت...

آخی، میدونم که از پیشرفت مهران حسادت میکنی‌ چون خودت زیاد موفق نبودی. با این نوشتهٔ خاله زنک فقط خودتو کم کردی. من در گذشته برات احترام قائل بودم، برات متاسفم که فرقی‌ با بقیه ایرانیهای نتونم بین نداری.

فرشید گفت...

ضمن سپاس از شما جناب ملک مطیعی، هم وطنان گرامی‌ یادتان باشد کسی‌ که سفارشی ساز است باز هم سفارشی خواهد ساخت. امیدواریم پس فردا که مدیری فحش نامه و هرز نامه یی هم علیه "سران فتنه سبز" ساخت و منتشر کرد و رکیک ‌ترین نسبت‌ها را به آنها و همسران و خانواده‌هایشان داد، باز هم سبز‌های اصلاح طلب خارج نشین همینقدر با دید "روشنفکرانه" و از منظر "طنز شناسی‌" به قضیه نگاه کنند و از این "آسیب شناسی‌ جنبش سبز" از طرف یک "هنرمند با استعداد" استقبال کنند.

ارشیا گفت...

اگر حمایت ما از آقای مدیری در بحث فرهنگ سازی و کپی نکردن باشد خب این خوب است و بحثش جداست..اما این رگ خواب ایرانی ها و تعصب بیش از حد باب استفاده ی افراد یا گروهی میشه که نمونش از انقلاب کردن مردم شروع میشه تا برسیم به این جان من جان من های آقای مدیری..

البته من در خیلی به خاطر ایده پردازی ها ایشون رو تحسین می کنم..ولی یک اثر هنری یا هر کاری اصولا وقتی ارزش داره که صاف و ساده و یکرنگ باشه و صداقت داشته باشه!..

دوستان عزیزی که اسم عقده یا حسادت رو وسط می کشید هدف این نقد اینه که همه ی ما کمی بیشتر به فکر فرو بریم!
تعصبات بی جا رو کنار بگذاریم..
اگه واقعا دوست دارین که طعمه ی سو استفاده ی کسی از اعتمادتون بشین که من دیگه حرفی ندارم..

ardeshir گفت...

آقای ملک مطیعی عزیز،

اگر قصد شما افشاگری است لطفا در مورد ۲ سال محرومیت آقای مدیری هم صحبت کنید. ظاهرا شما در این دریای طوفانی بهتر موج سواری میفرمائید!

ali گفت...

جناب ملک مطیعی عزیز پورمحمدی مال سازمان بازرسیه نه وزارت اطلاعات! از اینجای به اصطلاح نقدت مشخصه که از روی عصبانیت این نقدو نوشتی. چرا طاقت انتقاد ندارین؟

SHAN گفت...

این آقای ملک مطیعی هم دلش خوش هست هاااا ، ای آقا ، آخه من که فرق کمدی و تراژدی رو نمیفهمم ، چه فرقی واسم میکنه که ویدیوی جدید مهران از دید علمی فلان نقص رو داشته! بیخیال عمو ، میگی رده بندی سنی نشده؟ کدوم فیلم شده؟ تازه گی ها سینما رفتی؟ تو فیلم مهران به ناموس همدیگه توهین میکنن؟ تو سینما ناموس هم رو میکنن!



شما میگی نباید چنین حرفی زده میشد؟ خب پس یعنی همیشه ساکت بمونیم ، تا اون شب خیس و امثالهم بیان شعر بگن؟

که ملت پولشونو صرف خرید هوا تو دوبی بکنن؟ شما اگه میگی کار از نظر علمی مشکل داره ، اون یه بحثه ، شما استاد این کار هستین مطمئناٌ درست میگید!

ولی اگه میگید ، که نه نباید گفته بشه ، که این اشتباست ، گذشت اون زمانی که میگفتن جواب ابلهان خاموشی ست ، الان اگه ساکت واستی یکی هم میزنن زیر گوشت!





مهران مدیری خدای عرصه کمدی نیست، بی شک خودش هم همچین عقیده ای نداره، ولی داره مردم رو میخندونه ، البته من هم با برداشت های بعضی از هموطنان مخالفم که از هر دیالوگ میخوان یه مفهوم سیاسی بکشن بیرون!



در پایان از دوستان خواهش میکنم اگر امکانش رو دارن این قلب یخی رو هم یه نقد بکنین که داره خانه عفاف فرهنگی رو به ثبت میرسونه!!!!

حسام گفت...

واقعا تحلیل قشنگی در مورد قهوه تلخ و دیدار با رهبری کردید احسنت! همیشه من به همه میگفتم اینقدر جو گیر نباشید و از مدیری بت نسازید ادم ها خاکستری هستند نه سیاهن نه سفید ولی ما دوست داریم یا سیاه ببینیم یا سفید
در مورد کارهای مدیری من هیچ وقت باهاش نخندیدم ولی نمیدونم چرا بعضی ها وقتی مدیری یک دفعه توی دوربین نگاه میکرد از خنده ولو می شدند

ناشناس گفت...

تو این مملکت که همه چوب هوش شونو میخورند خیلی هم خوبه که امثال مهران مدیری نون هوش شونو بخورند.....و خوب یا بد تو این وانفسا لبخند به لب مردم بیارند...

ناشناس گفت...

درود بر تو کامران عزيز.زيبا ترين نقد رو نوشتي
متاسفانه طرفداران اقاي مديري که از اون يه بت ساختند و پرستشش مي کنند تحمل کوچکترين نقدي رو ندارند

امیرهادی گفت...

سلام؛ حدودا2-3 ماه قبل مطلبی با چنین موضوعی در آینده نوشتم خاطرم هست که بیش از 500 کامنت برایم گذاشتند و دریای از فحش ها را نثار حقیر کردند. خدا بهتان صبر بدهد، با دم شیر بازی کردید. متهم خواهید شد به دایی جان ناپلئون بودن، حسودی، عقده ای بودن و... خلایق هر چه لایق

ناشناس گفت...

موضوع هیچ چیز نیست جز پول. پول، فرصتها، رانت و غیره را جمهوری اسلامی میدهد پس هر کس در سطح خود و خواسته خود باید با آنان راه بیاید و طبق آنچه که نظام میخواهد عمل نماید. طبق خواسته نظام عمل کردن هم فقط سینه زدن یا شعار دادن مستقیم برای آنان نیست. فقط کافی است در جهت سیاستهای آنان حرکت کنی، ملایم هم باشد اشکال ندارد. مدیری هم از این فرصت استفاده مینماید و پول در می‌آورد. شاید من هم اگر استعداد او را داشتم همین کار را میکردم (برخی مثل شجریان یا جعفر پناهی این نمیکنند ولی اکثر ما همین کار را میکردیم) . دوم اینکه در قحطی طنز و خنده در نظام جمهوری اسلامی هر زرنگی با کمی استعداد میتواند در این زمینه گل کند. مدیری که کم هم استعداد ندارد. یعنی مثل همه چیز بازار دست کسانی است که به انحا مختلف، کم یا زیاد با نظام راه بیایند و بخشی از خواسته‌های آنان را تبلیغ نمایند.

در هر حال برخی از این تلوزیونهای لس آنجلسی که وزنی هم ندارند در کل موضوع ایران بهتر است در خود را تخته نمایند یا فکر اساسی به حال این فرهنگ جاهل مابی و کم مایگی خود بنمایند. و اینکه مدیری آنان را بزرگ میکند در جهت خواست جمهوری اسلامی برای لمپن نشان دادن تمام مخالفان و بقول خودشان خارج نشینان است.

ناشناس گفت...

جالب بود،من همیشه کلی علامت سوال داشتم توی کله م راجع به مهران مدیری.

ناشناس گفت...

اگر برخی دوستان با برخی از طبقات و افراد جامعه خودمان سروکار داشته باشند، میفهمند که آنان به علل مختلف تمایزاتی را که باید نمیتوانند قایل شوند. یعنی آنان چهار تا شبکه لس آنجلسی کم مایه و کم وزن (در کل مبارزات و فعالیتهای مخالفان نظام) را به کل مخالفان نسبت میدهند. یعنی خواه ناخواه در ذهن آنان این موضوع نقش میبندد که تمام مخالفان نظام یا سردمداران کنونی از همین قماشند بجز مثلا خاتمی و موسوی. یعنی تریاکی، جاهل ماب، رقاص، مطرب، مادر فروش و همه صفاتی که میدانید برای مردم معمولی ما نفرت انگیز است.

کارهای مهران مدیری برای نظام لازم نیست مردم را هوادار نظام نماید. نظام مستقیم یا غیر مستقیم چنین چیزی را از وی نمیخواهد. فقط از او میخواهند که انگ لازم را برای کل مخالفان و برون مرزیها که بعلت سرکوب شدید نمیتوانند در ایران فعالیت کنند (بر خلاف موسوی و خاتمی) فراهم نماید. به عبارت دیگر وظیفه مهران مدیری (چه خودش بخواهد چه نخواهد) این است که کل مخالفان غیر اسلامی نظام را یک کاسه انگ بزند. برخی از شما دوستان ممکن است تمایز و فرق مثلا شبکه لوس آنجلسی را با نوریزاد یا سازگارا بفهمید ولی اکثر مردم چنین وقتی را برای اینگونه تفکرات ندارند. برای جمهوری اسلامی فقط کافی است که یک کاسه کردن هر آنچه از شبکه‌های ایرانی خارج بیرون می‌آید، در ذهن خیلیها نزج بگیرد. اکثر ما هم اهل همه را به یک چوب راندن هستیم چون تمایز دادن و دسته بندی کردن و صفر و یکی فکر نکردن مشکل است. نظام همین را میخواهد و مدیری یکی از ابزارهای آن برای این کار است. البته منظورم این نیست که مدیری مزدور است، موضوع این است که نظام از هر وسیله‌ای برای پشبرد کار خود استفاده میکند. جعفر پناهی و بسیاری دیگر این ابزار را به آنان نمیدهند، مدیری میدهد.

محسن گفت...

برای تو کامران ملک مطیعی متاسفم که خودت انواع و اقسام دلقک بازی ها رو در سریال لمپن مهران غفوریان در آوردی و خودت رو مضحکه عام و خاص کردی حالا که از ایران رفتی شدی منتقد مهران مدیری؟ آخه تو عددی نیستی که بخوای از مهران مدیری انتقاد کنی. بهتره به جای حسادت به موفق ترین طنز پرداز ایران و بستن دروغ به مهران مدیری بری دنبال زندگی خودت.

برات متاسفم که حسادت اینقدر چشماتو کور کرده که حاضری هر کاری برای تخریب مهران انجام بدی. حضور مهران مدیری در افطاری احمدی نژاد شایعه ای بیش نبود برای تخریب چهره وی و جلوگیری از موفقیت بی نظیر قهوه تلخ ، صحت این ادعا رو هم عدم وجود حتی یک عکس از اون مراسم تائید میکنه.

برای تو متاسفم که خودت رو در حدی دونستی که در مورد مهران مدیری نظر بدی.

ناشناس گفت...

برخی دوستان در بالا به آقای ملک مطیعی گفته اند که ایشان چشم ندارد پیشرفت و پول در آوردن آقای مدیری را ببیند. من آقای ملک مطیعی را به شخصه نمیشناسم. شاید اینطور باشند و شاید نباشند. ولی این درست است که اکثر ما کمابیش چشم دیدن پیشرفت دیگران را نداریم. ولی این ذاتی ما نیست. علت حکومتهای دیکتاتوری و سر جا نبودن حق در کشور ماست. علت این است که شما با بدست گرفتن دستمال یزدی، رانت، نفوذ، روابط عمومی خوب، علیرغم استعداد کم یا بدون استعداد، راه انداختن هیئت امام حسین و آن چیزهای دیگری که خود بهتر از من میدانید، میتوانید در ایران پیشرفت نمایید. همه ما این را بخوبی تجربه کرده‌ایم و همه ما خوب میدانیم که چه است، پس دوستان آنرا تکذیب نکنید. در مقابل اگر کمی راستی و درستی بخرج دهید، جلو ستم بایستید، انتقاد کنید، با ریشوها چای نخورید، گاهی طبق میل آنان صحبت ننمایید، آنگاه کلاه شما پس معرکه است. یعنی پیشرفت نمیکنید، مدیر سطح بالا نمیشوید، سریالهای شما مجوز و اعتبار نمیگیرد یا خود میفهمید که ناصلا نمیتوانید درخواست تامین مالی برای هنر خود را بدهید. پنهان و آشکار چنان توی سر شما میزنند که دقیقا همان اتفاق می‌افتد یعنی پولدار نمیشوید و رشد نمیکنید.

با این ترتیب در یک جامعه حقمدار و آزاد، اگر کسی چون مدیری پیشرفت کند، هیچ کس نمیتواند یا بهانه آنرا ندارد که به وی ایراد بگیرد. ولی در جامعه ما که بزرگترین هنرمندان آن یا سرکوب شده‌اند یا حقشان به آنان داده نشده، یا در زندانند، یا برون مرزی شده و در آنجا فعالیت میکنند، البته بدیهی و درست است که آدم باید به پیشرفت ده نمکی و مهران مدیری شک کند. وقتی بقیه دهانها را میبیندی و جلو پیشرفت دیگران را میگیری بدیهی است که نوازش کنندگان قدرت فرصت می‌یابند که گل کنند و در این نبود تفریح و خنده، با توسل به همان نفریح و خنده پولهای ملیونی به جیب بزنند.

جامعه را آزاد و حقمدار کنید، این صفات زشت از میان ملت ما بر کنده میشود. ولی تا زمانی که آن نکرده اید به من حق بدهید که به پیشرفت مدیری شک کنم که در این نظام و در مورد کسی چون مدیری با این دامنه نفوذ، شهرت و انتقال مالی، به نظر من نادانی است که انسان فکر کند که نظام به ایشان نظر ندارد و وی را مستقیم و غیر مستقیم جهت نمیدهد و هیچ خواسته ای از او ندارد. و نادانی است اگر فکر کنیم که مدیری در خلوت خود به راههای نمی‌اندیشد که هوشمندانه منافع خود و برادارن آقاگلیان را از طریق سطوح مختلف ارضای ایديولوژی نظام، تعمین ننماید.

بازار ریا، دروغ و دستمال یزدی به دست گرفتن در ایران گرم است. همه ما کمابیش آنگونه عمل میکنیم. ولی برخی برای نان شب خانواده آن میکنند و برخی دیگر برای اضافه کردن ۵۰۰ میلیون دیگر به در آمد خود. برخی هم آنقدر غیرتمندند که اصلا آن نمیکنند. آنان در گوشه زندانند (جعفر پناهی) یا عمر و زندگی خود را از دست داده‌اند (امیر انتظام). اینها را که میبینی و بعد گل کردن و پولدار شدن مدیری را که میبینی، میسوزی و حق داری که بسوزی.

طرفدار گفت...

حالا من اصلا کاری به این کارا ندارم. من از بچگی طرفدار شما بودم آقا کامران. خوشحالم که وبلاگتونو پیدا کردم. حرف ندارید!

ناشناس گفت...

آقاي ملك مطيعي
تنها نكته‌ي مسلمي كه يك آدم بي‌طرف از اين نوشته با اطمينان مي‌تونه نتيجه بگيره اينه كه شما خيلي ناراحتي كه به اندازه‌ي آقاي مديري محبوبيت و موفقيت كسب نكردي. همين.

وگرنه بقيه حرف ها از اين قبيل كه «اصلا به این قضیه فکر کردین كه چطور ممكنه ....؟» اصولاً اثبات جرم يا نقطه‌ي منفي براي كسي نميكنه.
در واقع جرم مديري از ديدگاه اين نوشته فقط اينه كه موفقه! و اين خيلي جالبه بنظر من

شهروند گفت...

سلام آقای مطیعی عزیز خسته نباشید

به نظرم این ویدئو زشت و زننده بود.
مهران مدیری بدجور از نظرم افتاد.

ناشناس گفت...

مسیح علی نژاد با پاسپورت جمهوری اسلامی در زمانی که همه روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان را دستگیر می کردند سوار هواپیما شد و به لندن رفت!

ناشناس گفت...

با سلام. من تا قسمت ۱۰۰ برنامه رادیو پسفردا که جنابعالی هم بعنوان مجری هنری حضور دارید گوش کردم. بعد از قسمت ۱۰۰ دیگه گوش نکردم تا همین چند روز پیش که یک قسمت دیگه شنیدم از این برنامه. درباره اینکه آقا ویکی‌پدیای متحرک هستند صحبت کردید و کلی هم خندیدم.
کامران جان چندتا نکته به ذهنم رسید درباره مطلبی که نوشتی:
۱- دلیل اینکه رادیو پسفردا دیگه گوش نمیدم شوخی‌های بسیار جنسی و زیرشکمی و ادبیات خودشیفته فرشید منافی است. یادمه در آخرین قسمت که داشتید آقا را به خاطر اظهار نظر درباره فیلمها و کارگردانهای هالیوود نقد میکردید درباره پورن حرف زدید و کارگردانی که ۱۰۰ تا فیلم ساخته حتما پورن ساخته و... شما که انتقاد میکنید که «برای اینکه بگیم این شبکه ها مبتذله جنسی ترین شوخی هارو درلفافه بکنیم...که اگه اولاد خردسالتون معنی اش رو پرسید ندونی چی بگی»، لاقل خودتون تکرار نکنید.

۲- در اینکه مهران مدیری دنبال پول هستش شکی نیس. کی رو میشناسی که نباشه؟ مهران مدیری از هر راهی که بتونه در میاره تیزرهای تبلیغاتی بزرگی داشت برای تبلیغ چای محسن یا باغ مظفرش و ...
شاید بخوای بگی که آدم نباید واسه پول هر کاری کنه و از این حرفها. درسته، ولی آیا شما خودت توی زیر آسمان شهر برای پول در دفاع از سربازی اجباری (که مثلا پسرت داشت اعزام میشد) حرف نزدی؟ اصلا میشه کار هنری توی ایران کرد ولی به سیاست باج نداد؟

۳- مهران مدیری را دوست دارم، برای لحظاتی که باعث میشد تلویزیون را روشن کنم. مدتهاست دیگه تلویزیون ایران را نمیبینم. اینکه پول آگهیشو خواسته هم شاید حقش باشه. چرا که نه؟ اگه توی ایران میشد شبکه خصوصی راه انداخت، من مطمئنم مهران مدیری یا عادل فردوسی پور از عهده‌ش بر میومدند و بسیار بیشتر از الان درآمد داشتند.

۴- باز هم میگم که مهران مدیری به پول فکر میکنه و ابایی هم نداره بیاد عین شبکه‌های لوس آنجلسی فحش بده. پولش رو دادن حتما. این باعث خواهد شد مردم از مهران مدیری فاصله بگیرند. این بار مدیری از ادب خودش فروخت.

پيام گفت...

آقاي ملك مطيعي سلام،دوسئوال دارم لطفا پاسخ دهيد.
اولاً: پورمحمدي وزيركشور منظورتون بودياكس ديگه اي؟؟
دوماً:اگرشماتوانائي هايتان درحدمديري بود والان جاي ايشان بوديدوايشان كمي بي استعدادوجاي شما ،بازهم نظرتان اين بود؟

ناشناس گفت...

Kheili aali bood. Ba tashakor va omidar bere. be inke sathe tanz o farhang Iran balat

ناشناس گفت...

khoob haghayegh ro goftin
man az modiri badam miad va oono ye mozdoore kasif midoonam

Sina گفت...

کامران جان من برای شما احترام زیادی قائلم و از طرفدارات در برنامه رادیو پس فردا هستم ولی برادر من ، معلومه خیلی با کینه این متن رو نوشتی. متاسفم

1 - محض اطلاع شما تحصن نمایندگان در برنامه نقطه چین بود نه برره.
2- اگر مدرکی چیزی در مورد پخش سی دی در مراسم ائمه نماز جمعه و همچنین به احمدی نژاد وجود داره ، لطفا رو کن. نه عکسی ، نه فیلمی نه فایل صوتی. هیجی نیست
3- چه کسی در این ممکلت دنبال پول نیست؟ آیا مهران مدیری رو باید کوبید چون می خواد پول در بیاره. از مردم برای پول درآوردنش سو استفاده نکرد. حقی از مردم زایل نشد ولی پوبش رو در آورد.
4- درود بر مهران مدیری ، ما دلمان در این مملکت به دو 3 نفر کلا خوش است ، یکیش همین مهران مدیریه و کاراش. همینم بگیرین ازمون تا خیالتون راحت بشه.

این رسمش نبود کامی جون. حرف زدن بی مدرک و توهین و تهمت اونم بدون مدرک. شدی عین کودتاچی ها

یک خواننده گفت...

آقای ملک مطیعی به نظرم شما دچار نوعی از هذیان و کینه شدید که دوستان ما بیشتر در خارج از ایران مبتلا به آن میشوند.اگر از طنز سخیف و هجو سخن میفرمایید زیر آسمان شهر را هم نام ببرید که در نهایت بی مزگی و عدم محبوبیت تمام شد.نوک پیکان عقده هایتان را از روی مهران مدیری ( که در حال حاضر از محبوب ترین و مردمی ترین هنرمندان است) بردارید. در سرتاسر مطالبتان انگار مدیری صرفا به واسطه باند بازی و معرفی های شما به جایی رسیده است. از مهرداد خسروی اشتباها با نام مهران خسروی نام برده اید، شما ممکن است یادتان نباشد اما من یادم هست که خیلی ها همان موقع از مرحوم خسروی بابت معرفی مهران مدیری به عالم سینما تقدیر و سپاس کردند.
در آخر هم از شما میخواهم دست بردارید ازین جملات ناتمام که اتمامش را بعهده خواننده بیچاره گذاشته اید.شما اگر در هنرهای بصری ایران به جایی نرسیدید تقصیر خواننده چیست که شما ذهنش را با این حرف ها پر میکنید.

به امید روزهایی بدون اتهام زنی

Unknown گفت...

آقای مدیری: ضمن اینکه با این مطلب که اغلب تلویزیونهای ماهواره ای بی محتوا هستند موافقم، اما ای کاش شما این آزادی را داشتید که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی که مردم به منظور فرار از مهملات، اراجیف، و فریب آن به همین شبکه های ماهواره ای پناه می آورند نیز سخن می گفتید و آن را هم به سخره می گرفتید. باور بفرمایید که زمینهء طنز تلخ در شبکه های درون مرزی به مراتب بیشتر یافت میشود!!!

ناشناس گفت...

سلام آقای ملک مطیع، اول از همه باید بگم که من سال هات که تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را نگاه نمی کنم ولی طنزهای آقای مهران مدیری جزءمعدود برنامه هایی که برای سرگرمی می بینیم. شما فکر نمی کنید که این نظرات جنابعالی خیلی بی انصافانه است. تو مملکتی سران اون کاملاً بی ادب و حتی مسخره هستند شما ذره بیبن روی یک برنامه طنز گذاشتید؟ اگه واسه پول نذاشته سریالش پخش این پولی که سود کرده نوش جونش حداقل ملت افسرده رو یه کم می خندونه 2500 در هفته پول دو بسته شیر هم دیگه نمی شه. این همه سریال احمقانه و بی ارزش شعاری توسط آقای سیروس مقدم ساخته می شه که واقعاً حال بهم زنه هیچکس صداش در نمی آید.

پیمان گفت...

" خوب البته که امثال مسیح نژاد از اون راه‌ها نمیان، اونها پاسپورت دارن و هروقت بخوان می‌رن و میان، واسه همین هم به دل‌ سبز اللهی‌ها چسپیده چون چیزی را دیدن که فکر کردن پست تر از خودشون بوده، همین خانوم علی‌ نژاد وقتی‌ نیک‌ آهنگ کارتون طنز موسوی یا کروبی را میکشه مثل فلفل هندی آتش میگیره و شروع میکنه به لجن پراکنی، ولی‌ برای این کار به به چه چه میزانه، چون مزدوران اسلام گرای خط امامی همیشه دوست داشتن جهان آنها را به عنوان یک الترنتیو ببیند و همیشه نقش یه اپوزیسیون را بازی کردن براشون نون و آب داره، روزی برای رفسنجانی دستمال میکشن و روزی برای کروبی و روزی برای موسوی فردا برای خاتمی و فردای دیگر برای کدیور و بعد اگر بودجه کم شد مهاجرانی را هم خشنود می‌کنن. مهران مدیری خوب بلد است چطوری این سبز اللهی را خر کند و سوار بر گردن آنها پول به جیب بزن"


1.مدرک لجن پرانی رو لطفن بدید ما هم ببینیم.من تا حالا ندیدم خانم مسیح ... از ادب خارج بشوند.

2. در این طنز یا هجو چیزهائی گفته شده که در شان یک برنامه نبوده. به هر حال اگر شما عملی را که انسانهای ... انجام می دهند تکرار کنی چه معنی دارد ؟
3.ما پس کی یاد می گیریم سیاه و سفید نبینیم بابا در بین ما ادمهایی هستند که مانند ما فکر نمی کنند کی می دونه شاید اونا درست بگن.تازه اگر از نظر شما درست نمیگن باز هم باید به عقاید مردم احترام گذاشت.

4.کطفن به سئوالهای طرح شده هم فکر کنید
درود

ناشناس گفت...

آدم های بزرگ در مورد ایده های جدید حرف میزنند

آدم های معمولی در مورد مسائل موجود حرف میزنن

آدم های ضعیف و ستت در مورد آدم های دیگه حرف میزنن

سهیل زندی گفت...

بدبختی مملکت ما همین شماهایید که طرفدار دارید و حرفاتون خونده میشه و اینجوری ملت رو میندازین تو جون هم
aaaah,man keybordam farsi nadare,sakhte:
agha kamran,mage nemigi hame alan mehran modiri ro mokhalefe rejim midunan vali baraxe??khob agha biain in zehniato taghviat konim ta kesi ke in seriala ro mibine enteghad haei ke tooshe ro be in rejim bebine,mesle moghayeseye dambool ba eftekhari,,,
chera mellato sardargom mikonin shomaha ke dast be ghalametun khube??valla bekhoda adam mimune koodoom var bere,,,har 2taraf estedlalhaye ghavi,ghalam haye ghavi...
biaid laaghal shoma etehad ijad konin,dge ma az varzeshkarao siasatmadara ke kheyr nadidim,az honarmandam nabinim???
ajab gandi zadan be in mamlekat bekhoda,,,,

ناشناس گفت...

پاینده ایران
با درود
سرور ملک مطیعی بسیار سپاس گذارم از شما بسیار استفاده کردم از نظراتتان زیرا بنده هم با شما در خصوص مدیریها موافقم. در ادامه با دوستانی که به سرور ملک مطیعی مستقیم یا غیر مستقیم توهین روا داشته اید لطفا یک بار دیگر متن را کامل بخوانید.

ناشناس گفت...

جانا سخن از زبان ما میگویی

Mehdi گفت...

داداش من ، کامران عزیز ، کینه و حسادت داره از تک تک کلمات متنت سرازیر میشه. شما مثل این که یه بار تو عمرت کانالای آمریکایی تماشا نکردی . با ناموس هم شوخی میکنن. خیلی عادیه. از پشت کوه که نیومدیم عزیز من.

در مورد قهوه تلخ هم ، دیدار با رهبری چرت و پرته . موضوع همون سود بیشتره. تنها قسمتی از نوشتته که موافقم باهاش.

موفق باشی.

ناشناس گفت...

haghe shoma hamoon dehnamakie,na bishtar
omidvaram vase harfatoon dalil dashte bashid vagarne shoma ham ba oona yeki hastid

ناشناس گفت...

من از شهرام همایون متنفرم ولی به قول جان وین حتی قاتل ها هم مادراشونو دوست دارند اقای مدیری از شما بعید بود شما محبوب ما بودید ولی ادب مرد به زه دولت اوست این ادبیات در حد شخصیت شما نبوده با رقص بیژن بنفشه خواه چون در جهت منافع جمهوری اسلامی برنامه ساختید موافقت میشود شاید باور نکنید نصف طرفدئاران شما سقوط کردند نه به خاطر این برنامه، شما حد شخصیت خود را پایین اوردید من از هیچ کس بت نمیسازم و ادمها را باتوجه به رفتارهاشون قضاوت میکنم اقای مهران مدیری شما با این کارتون در حد یک لات سقوط کردید من که عاشق شما بودم به شما میگویم شما تنها کسی در ایران بودید که لودگی کاری و ناسزا در برنامه هایتان نبود ولی شما هم موج سوار از کار در امدید

ناشناس گفت...

ما از این مقاله چند مطلب رو فهمیدیم :
1- آقای مدیری رو شما بازیگر کردین (مرسی ) .
2- با اینکه کلا 5 دفعه بیشتر آقای مدیری رو ندیدین ولی از فاصلهء 20000 کیلومتری از همه چیز آگاهین .
3- مهران مدیری آدم نون به نرخ روز خور و تهیه کنندگانش هم کلاش و حقه بازن . ( ببینین اگه نبودن نتیجه چی میشد !)
4- مهم نیست که 2تا آدم با صداوسیمایی در بیفتن که کل مملکت رو در اختیار داره . ( هنر نکردن که !)
5- من دارم از حسادت میمیرم .

کامران جان من به عنوان کسی که هم تورو از نزدیک میشناسم هم مهران رو ، بهت پیشنهاد میکنم یه روزی رو واسهء دست برداشتن از این روحیهء بخل و حسادت انتخاب کنی . باور کن واست بهتره .
بعد این همه سال هیچ تغییری نکردی !

ناشناس گفت...

ما از این مقاله چند مطلب رو فهمیدیم :
1- آقای مدیری رو شما بازیگر کردین (مرسی ) .
2- با اینکه کلا 5 دفعه بیشتر آقای مدیری رو ندیدین ولی از فاصلهء 20000 کیلومتری از همه چیز آگاهین .
3- مهران مدیری آدم نون به نرخ روز خور و تهیه کنندگانش هم کلاش و حقه بازن . ( ببینین اگه نبودن نتیجه چی میشد !)
4- مهم نیست که 2تا آدم با صداوسیمایی در بیفتن که کل مملکت رو در اختیار داره . ( هنر نکردن که !)
5- من دارم از حسادت میمیرم .

کامران جان من به عنوان کسی که هم تورو از نزدیک میشناسم هم مهران رو ، بهت پیشنهاد میکنم یه روزی رو واسهء دست برداشتن از این روحیهء بخل و حسادت انتخاب کنی . باور کن واست بهتره .
بعد این همه سال هیچ تغییری نکردی !

ناشناس گفت...

سلام خدمت همه دوستان،

من سالهاست خارجم ، و اصلا آقای همایونی رو نمی شناختم، صادقانه بگم

بعد از دیدن فیلم آقای مدیری، واقعا احساس کردم که این کار یه کاره غیر حرفه ای هستش، و از اخلاق به دور هست.

انتقاد با فحاشی و کوبیدن خیلی فرق داره...... و طنز باید انتقادی باشه تااینجور چیزا

شاد باشید

ناشناس گفت...

آفرین آقای ملک مطیعی . این کامنت هائی که میگن آقای مدیری پول خلاقیتشو میخوره و نوش جونش بدونن که به اندازه جمعیت کره زمین آدم خلاق وجود داره و مهران مدیری پول حیله گری و حقه بازیشو میخوره .

ناشناس گفت...

اگر چهار تا سیتکام درست حسابی دیده بودید به این لودگی های بی مزه مدیری با اون گروه درپیت نویسنده ها و بازیگراش نمی گفتید خلاقیت.
خودتون رو گول می زنید؟ واقعا فکر می کنید دم این مردک به جایی وصل نیست؟ توی مملکتی که یه کارگردان غیر خودی بیست سال از کار محروم میشه فکر می کنید غیر از یه کارگردان خودی به کسی اجازه میدن با پخش سریال های دو زاریش اینجوری میلیاردی در بیاره؟ واقعا باید آدم خیلی سطحی نگر باشه که فکر کنه مدیری بخشی از مجموعه فرهنگی اسلامی رژیم نیست.

mahmoud گفت...

سلام... نمي دونم چرا حس خوبي نسبت به نظر شما در مورد مديري ندارم... از راديو پس فردا حرفاتون رو در مورد قهوه تلخ دنبال ميكنم و فكر ميكنم در مورد مديري يه كم كه نه زياد دارير منفي گويي ميكنيد ...م شايد پس پرده خبريه... اما در مورد اين مساتله اخير ... كار مبتذلي بود و البته مال حالا نبود....
اصلا يه چيزي ... چرا نمياين ايران ؟ برگرديد... به همايون هم بگين بياد اينجاا كنار ما مبارزه كنه...

حامد گفت...

دستت درد نکنه واقعا جواب بعضی سوالها که سالها تو ذهنم بود رو دادی.راست میگی
منم طنزو دیدم و به بعضی جاهاش خندیدم
ولی برای خندوندن درست نیست خواهر مادر آدمهارو به مسخره گرفت!
درباره مسیح علینژادم که سابقه اعصاب خوردکنی داره هیچ وقت 22 بهمن 88 یادم نمیره خسته و رنجور اومدم خونه رادیو فردارو گرفتم که این زن همش گرد شکست و یاس می ریخت که آره ما باختیم،ما شکست خوردیم،جنبش باید قبول کنه که امروز شکست خورد!

امین گفت...

با اجاز‌تون، نوشتهٔ زیبای دوستمون رو تکرار می‌کنم، شاید بهتر دیده بشه
.................................
آدم های بزرگ در مورد ایده های جدید حرف میزنند

آدم های معمولی در مورد مسائل موجود حرف میزنن

آدم های ضعیف و ستت در مورد آدم های دیگه حرف میزنن

ناشناس گفت...

دوستان انصاف داشته باشین
آخه اون جنگ 77 چه طنزی بود؟؟؟که با لوله می زدن تو سر هم.
این خلاقیته؟؟؟؟
حیف.رضا عطاران که اومد تظاهرات و به کل یادمون رفت.
حیف

ناشناس گفت...

تو تمام قسمتای این کار آقای مدیری که من یکی شک دارم که مربوط به چهار سال پیش باشه(هرچند از موزیکهایی که استفاده شده و شبکه هایی که نشون داده شده، یا حتی بازیگرایی که 4 سال پیش با مدیری کار می کردن! می شه حدود زمان ساخت رو حدس زد) یک چیز باعث تحقیر ِ. یک چیز باعث خنده...اونم زن بودن ِ از هرنوعش. مفعول بودن و ضغیف بودن زنهاچه ازنوع زنانگی، چه مادری و چه اونچه به اصطلاح اواخواهر می نامند از همه بیشتر تو ذوق می زد ودریغ و درد که این زنکشی اینقدر تو جامعه ما جا افتاده که هیچ کس حتی دیگه اینو نمی بینه. تمام این 50 دقیقه همون چیزی رو می گفت که عکس مجید محمدی می گفت. زن بودن مساویست با حقارت. وقتی این کار رو تماشا کردم آتیش گرفتم ولی وقتی کامنتها و بحثهاشو خوندم ...بماند.

ناشناس گفت...

کامران جان دوست داریم
انسان گلی هستی
برنامتون در رادیو پس فردا با فرشید که مثل خودت گله رو هم خیلی دوست دارم

ناشناس گفت...

آخ که بعضی ها از حسودی دارن می ترکن، دیگه نمی دونن چه جوری مدیری رو خراب کنن

ناشناس گفت...

کی گفته پورمحمدی وزارت اطلاعات برادر پور محمدی شبکه ی سه هستش؟! این رو که مطمئنم دروغه و نمی دونم چقدر می شه به بقیه ی حسادت هات اعتماد کرد!

ناشناس گفت...

من قهوه تلخ را نپسندیدمم و حتی اگر فروشش به خاطر سیاست بازی هم بودهمن حاضر نیستم مهران را یه شبه بزارم کنار. متعادل فکر کنیم میفهمیم که اوضاع امروز ایران و ایرانی مثه اب گل الود و ماهیه. راستش من از این خصیصه ایرانی که میخواد پاک نشون بده متنفرم 90% مون رو زبون و ذهنمون پر فحشه ولی به بقیه مگیم که نباید فحش بدن. چند وقتییه حالم از ایرانی بودنم بهم میخوره همه خودخواه و منتقد با درصد سازندگی نزدیک به صفر. کاش برا همیشه هممون نیست و نابود میشدیم.

ناشناس گفت...

اهای مردم چرا به جون هم افتادید
جوانهای ما تو زندانها دارن شکنجه میشن هر روز اعدامهای جدید تمام مبارزان سیاسی توی سخت ترین شرایط دارن ایستادگی میکنن انوقت شما بازیچه دست یه کثافت عوضی خود فروخته به اسم مهران مدیری شدیدو
من طرفدار شبکه های لس انجلس نیستم و برنامه هاشون واقعا افتضاحه و یه مشت ابله نادان رو دارن میچاپن ولی تو این دو سه هفته اخیر اعدامها و حکم های اعدام داره بیشتر و بیشتر میشه.
ندااها و سهراب ها به خاطر ما رفتن
تمرکزتون رو از این قشقرقی که مدیری به راه انداخته بر دارید.هم وطنامون پشت میله های زندان تمام امیدشون به ماست.
مهران مدیری و شهرام همایون و هر کس دیگه ای این فقط یه بمب بود که حواسها پرت بشه واتفاقا خیلی هم موفق بود.

ناشناس گفت...

عزیزان این هم یک کاری بود که چه خوب و چه بد بحثی را ایجاد کرد که باید در جامعه ما که رو به دمکراسی میرود ایجاد میشد دست مهران درد نکند که در این سالها تنها کسی بوده که توانسته با روابط خود کمی گرمی بخش زندگی ما ایرانیها در این وانفسا باشد اگر کسی کار دیگری بهتر از این بلد است و مناسبتهایش را هم دارد خوب بیاید انجام دهد ما هم حضریم سی دی اش را بخریم حلالش باشد. من که از این کار مدیری لذت بردم شاید سخیف هم بود ولی تفکری را ایجاد کرد یادتان باشد ما هنوز در ابتدای راهیم.با ااااااااهترام

احسان سلطانی گفت...

عده ای به آقای ملک مطیعی ایراد گرفته اند که چرا ایشان اشاره کرده پورمحمدی وزارت اطلاعات، و گفته اند پورمحمدی که وزیر کشور بوده و الان در بازرسی است و به همین خاطر گفته اند که اقای ملک مطیعی اشتباه کرده و کل نقد ایشان را زیر سوال برده اند.لازم به توضیح است که اقای ملک مطیعی نگفته اند که وزیر اطلاعات بلکه گفته اند پورمحمدی وزارت اطلاعات،یعنی آنکه در وزارت اطلاعات بوده است.در واقع برای آنانکه اطلاعاتشان کم است باید توضیح دهم که آقای مطیعی درست گفته اند پورمحمدی از 69 تا 78 رئیس معاونت برون مرزی وزارت اطلاعات بوده است و در همان سالها با حفظ سمت یکی از معاونین کلیدی فلاحیان در وزارت بوده است.اگر اطلاعات ندارید لطفا اظهار نظر نکنید

ناشناس گفت...

در یک جمله میتونم بگم که مهران مدیری را بیمزه و لوس ترین کمدین ایران میدونم. بخصوص که نقد آخر ایشون در رابطه با تلوزیون های لوس آنجلسی را چندش آور میبیم و و بندرت وقتم را با چرندیات او تلف میکنم

ناشناس گفت...

آقای مدیری بسیار جاه طلب و پول دوست هستند ولی این بار شخصیت خود را در معرض فروش گذاشتند و جالب است که ایشان یادشان رفت در هنگام لودگی و بکار بردن کلمات رکیک برای مسخره کردن مخالفان نظام و توهین به مادر یک ایرانی که در فرهنگ ایرانی یک عمل پست و ناجوانمردانه است ( حال آن ایرانی دارای هرگونه اشتباه سیاسی و اخلاقی باشد) به یاد بیاورند که خود صدای و سیمای جمهوری اسلامی دارای انواع کانال های مختلف جام جم,سحر,العالم,پرس تی وی و ... در ماهواره است و برخلاف برنامه های داخلی ,مجریان خانم این شبکه ها با آرایش های آنچنانی و با میهمان های خارجی کراوات زده برنامه برگزار میکنند و جالب است که شخصیت داستان ایشان چرا از این همه ریا در برنامه های برون مرزی صدا و سیما و مقایسه آن با برنامه های مخصوص داخل ایران که گویا مردم نامحرم محسوب میشوند و حتی در معدود برنامه های اجرای موسیقی زنده که برای مردم داخل ایران در حال پخش است حتی از نشان دادن یک سنتور پرهیز میکنند و یا آن را با گلدان استتار میکنند و یا تصویر آن را مات نشان میدهند از این همه دوگانگی و ریا حالشان بهم نمیخورد؟آیا از شبکه های وابسته به جمهوری اسلامی مثل مهاجر و ... که ویدیو کلیپ های آنچنانی را که در آن یک خانم با روسری شالی و بین 4 آقا که در حال گیتار زدن هستند و صحنه فیلم برداری هم داخل ایران است را نشان میدهد
در حالیکه در واقعیت امر در ایران ماموران گشت ارشاد و نیروی انتظامی به قول سردار رادان با قاطعیت دختر ایرانی را که مویش بیرون باشد را دستگیر میکنند و یا از اینکه در این شبکه های وابسته به نظام صحنه نرمش و ورزش دختران ایرانی که تنها یک روسری بر سر دارند و با این شبکه ها همکاری میکنند نشان داده میشود اما دریغ از پخش حتی یک لحظه از فعالیت ورزشی دختران ملی کار و محجبه ایرانی! آیا از اینکه به این شبکه های وابسته اجازه میدهند با آن وضعیت از داخل ایران برنامه ضبط کنند و برای جذب ایرانیان خارج از کشور وانمود کنند که در ایران آزادی است و چهره ای بزک کرده از جامعه را نشان ایرانیان خارج از کشور میدهند حالشان بهم نمیخورد؟! آیا از اینکه صدا و سیما جمهوری اسلامی حوادث بعد از انتخابات را ابتدا در حالت سکوت خبری و بعد با پخش اخبار دروغین و پخش دادگاه ها و محاکمه های فله ای و اعترافاتی که به سفارش مقامات امنیتی تهیه شده بود اجرا نمود و از اینکه در شبکه پرس تی وی و بعد در شبکه های داخلی آن فیلم ها دروغین راجع به نحوه کشته شدن ندا آقا سلطان ساخته شده بود و حتی در بعضی از این فیلم ها کشته شدن ایشان را کار خودشان و یا تنها شاهدی که با رسانه ها مصاحبه کرد( دکتر آرش حجازی) و بعدها در فیلم تقاطع آن را کار یک خانم تیرانداز دانستند!(یعنی همه به جز بسیج و نیرو های امنیتی) از اینکه در شبکه خبر اعلام کردند که در یک روز میتوان تماس گرفت و نظر خود را راجع به حوادث بعد از انتخابات بیان کرد و من و میلیونها طرفدار آقای موسوی و کروبی که به صدا و سیما زنگ زدیم اما حتی یک تلفن طرفداران ایشان را شبکه خبر پخش نکرد, آیا از این همه ریا,دروغ و تزویر این برنامه های صدا و سیما و شبکه های وابسته, حالت تهوع به ایشان دست نداد؟

ناشناس گفت...

آیا از شبکه های وابسته به جمهوری اسلامی مثل مهاجر و ... که ویدیو کلیپ های آنچنانی را که در آن یک خانم با روسری شالی و بین 4 آقا که در حال گیتار زدن هستند و صحنه فیلم برداری هم داخل ایران است را نشان میدهد
در حالیکه در واقعیت امر در ایران ماموران گشت ارشاد و نیروی انتظامی به قول سردار رادان با قاطعیت دختر ایرانی را که مویش بیرون باشد را دستگیر میکنند و یا از اینکه در این شبکه های وابسته به نظام صحنه نرمش و ورزش دختران ایرانی که تنها یک روسری بر سر دارند و با این شبکه ها همکاری میکنند نشان داده میشود اما دریغ از پخش حتی یک لحظه از فعالیت ورزشی دختران ملی کار و محجبه ایرانی! آیا از اینکه به این شبکه های وابسته اجازه میدهند با آن وضعیت از داخل ایران برنامه ضبط کنند و برای جذب ایرانیان خارج از کشور وانمود کنند که در ایران آزادی است و چهره ای بزک کرده از جامعه را نشان ایرانیان خارج از کشور میدهند حالشان بهم نمیخورد؟! آیا از اینکه صدا و سیما جمهوری اسلامی حوادث بعد از انتخابات را ابتدا در حالت سکوت خبری و بعد با پخش اخبار دروغین و پخش دادگاه ها و محاکمه های فله ای و اعترافاتی که به سفارش مقامات امنیتی تهیه شده بود اجرا نمود و از اینکه در شبکه پرس تی وی و بعد در شبکه های داخلی آن فیلم ها دروغین راجع به نحوه کشته شدن ندا آقا سلطان ساخته شده بود و حتی در بعضی از این فیلم ها کشته شدن ایشان را کار خودشان و یا تنها شاهدی که با رسانه ها مصاحبه کرد( دکتر آرش حجازی) و بعدها در فیلم تقاطع آن را کار یک خانم تیرانداز دانستند!(یعنی همه به جز بسیج و نیرو های امنیتی) از اینکه در شبکه خبر اعلام کردند که در یک روز میتوان تماس گرفت و نظر خود را راجع به حوادث بعد از انتخابات بیان کرد و من و میلیونها طرفدار آقای موسوی و کروبی که به صدا و سیما زنگ زدیم اما حتی یک تلفن طرفداران ایشان را شبکه خبر پخش نکرد, آیا از این همه ریا,دروغ و تزویر این برنامه های صدا و سیما و شبکه های وابسته, حالت تهوع به ایشان دست نداد؟

kuhyar گفت...

به نظر من یکی از دلایل اینکه شما تلاش میکنید تا مهران مدیری رو فردی مقید ارشاد توصیف کنید و طوری وانمود کنید که طنزش هیچ ارتباطی با مشکلات سیاسی و اجتماعی نداره ، اینه که مهران مدیری در این زمینه یکی از پیش رو هاست. والا چرا کسی به کارگردان دختر تهرونی. یا آتش بس گیر نمیده و کار اونها رو موشکافی نمیکنه؟ گیریم مهران مدیری اصلا تو قهوه ی تلخ حرف سیاسی نزده. مگه قرار داد بسته که بزنه؟
از طرفی،به نظر من این دید شما دقیقا حالت تخریب داره تا یک نقد منصفانه.شما همکاری مدیری با یک نفر رو با یه جمله ی فلانی به دم این بسته و فلانی به دم اون بسته تخریب میکنید.کار فرهنگی کردن توی ایران بدون مجوز امکان پذیر نیست و اگر داشتن این مجوز ننگ محسوب میشه یادتون نره که خود شما هم روزی این ننگ رو به جون خریدین که الان همه ی ماها شما رو به عنوان یه هنرمند میشناسیم. مهران مدیری توی اون ویدیو طنز به یک خواننده ی مشخصی اشاره میکنه و اینکه شما این حرف رو به تمام ایرانی های خارج از کشور بسط میدهید هیچ معنی دیگه ای جز تخریب نمیتونه داشته باشه. در دنیای امروز طنزپردازان با خدا و مسیح هم شوخی میکنند و دقیقا شمایی که در همون کشور آزاد زندگی میکنید شوخیه مدیری با چند شخصیت و شبکه ی ماهواره ای رو به یک گناه نابخشودنی تبدیل کردید.

future گفت...

http://futurebanoo.blogspot.com/2011/01/blog-post_07.html

ناشناس گفت...

آقای ملک مطیعی، حسادت هم حد و اندازه داره ! مدیری حقیقت رو گفته ! چشماتون رو باز کنید !

Mehdi گفت...

وقتی این متن پر از غلط املایی و نگارشی را در ایمیلم دیدم فکر نمی کردم نگارنده شما باشید! از این جهت واقعا متاسفم :)
و نکته بعدی که یکی از خصایص ما ایرانیان است، شما خودتان چه کار کردید؟ من هیچ کاری به حرفایی که می زنید (که ممکن است درست یا غلط باشد هم ندارم!) اما بخواهیم یا نه، مدیری کارگردان و بازیگر موفقی بوده است، در حد بضاعتش تلاش کرده (از او بت نمی سازم) اما شما چه؟ ما همه در بیرون گود پهلوانیم. ای کاش مثل قبل سکوت کرده بودید :)

Alev گفت...

YANI DAR KHAREJ AZ KESHVAR VA KHOSOSAN USA BARNAMEYASH KHYLI KHONEVADEGIEH?YA INKE BACHEHAI KE ONJA DARAN BOZORG MISHAN ASLAN AHAMIYATI BE IN MOUZU MIDAN?ASLAN AGE BEDONAN SHOMA DAR IN MOUZU BAHS MIKONID MAFHOMESHO MIDONAN!?

shahrooz گفت...

جدا از همه ی این صفاتی که به اقای مهران مدیری نسبت داده شد من فقط میتونم بگم که مهران مدیری یه ادم زرنگه خیلی زرنگ!کسی که هر دو طرف رو واسه خودش داره!اگه با دولت نبود الان کسی اقای مدیری رو نمشناخت .ما مردم احساساتی هستیم باید باور کنیم مهران مدیری هم یه انسانه که نه سیاهه نه سفید یکی به نعل میزنه یکی به میخ!این ما بودیم که از مدیری بت ساختیم نمیگم ادم بدیه حد اقل طنز میسازه!مثل فیلم های دیگه ی تلویزیون اشک ادمو در نمیاره اما مثل هر ادم دیگه ای اونم اشتباه کرد که این کلیپ رو ساخت .

ضد لمپنیسم گفت...

ای جانم...بعد از خوندن متن خواستم بیام و چند تا مطلب رو به استحضار جناب آقای ملک مطیعی عزیز برسونم که دیدم هموطنان عزیز سنگ تموم گذاشتند و آنچه باید رو براشون رو کردن. بنابراین من دیگه سکوت میکنم و فقط میگم آقای ملک مطیعی مشکل شما با مهران مدیری مثل مشکل فوتبالیستها با علی دائیه... شکی نیست که علی دائی یه آدم نخبه است از دانشگاه شریف فارغ التحصیل شدنش موید این حرفه اما خیلیا نمیتونن موفقیتش رو ببینن و فکر میکنن که تصادفی اینطور شده... به شما قول میدم مهران مدیری هم اگر کارگردان هنری نمیشد توی هر کار دیگری هم که میکرد موفق میشد چون آدم خلاقیه... شما هم به جای حسادت برید تمرین خلاقیت کنید.

ناشناس گفت...

دقیقاً با عقده صحبت کردین

براتون متاسفم

ناشناس گفت...

ببخشید شما یک جائیتان مسوزد بهتر است آب بزنید تا سوزشش بر طرف شود آدم که پشت سر دوست و همکار خودش اینقدر حرف مفت نمیزندزرنگ بوده دمش گرم

ناشناس گفت...

توی کشوری که استبداد و استبداد زدگی نسل به نسل شده و پوست انداخته، از قلم و کار به ظاهر هنری خطاب شده ای که مجموعه بهم پیوسته ای از تولیدات فرهنگ مابانه مشتی کاسه لیس در خدمت جزمیت و خرافه و حماقت است چه انتظاری دارید ؟ بله ، ایران کشوری است ثروتمند که بر شانه های استخوان شکسته میلیون ها انسان دردمند به خوان چپاول و بخور بخور همان خدایان استبداد و کاسه لیسان استبداد بدل شده است . نام اینگونه آت و آشغال های فسیلی و زنگ زده استبداد را بنام هنر و هنر نمایشی به خورد که میخواهند بدهند بغیر از همان قربانیان استبداد ؟ و از سوی دیگر کالاهای بنجل لوس آنجلسی هم از همین قماش است و بس ! آنها هم میخواهند به سهم خود سر در این خوان داشته باشند و بخورند و ببرند .

روشنفکر گفت...

چرا ما ایرانی جماعت عادت داریم همینکه یکی رو میبینیم که موفقه سریع بهش انگ و برچسب میزنیم؟

ناشناس گفت...

بسیار سپاسگزارم از اینکه حرف دل بسیاری از ایرانیان را بیان کردید. جدا از مسئلهء آقای مدیری که چون اطلاعات دقیقی ندارم نمی توانم در مورد آن قضاوت کنم ، در مورد بیان جملات و کلمات سخیف ، زشت و بی مایه کاملا" با نظر شما موافقم.
متأسفانه این حرکت در حال رشد است و حتی موسیقی زیبای ما را نیز تحت الشعاع قرارداده است. موسیقی ایرانی که برای شنیدنش هیچ مرز سنی نمی شناخت ، امروز به دست افراد بی سواد و تازه به دوران رسیده تا به حدی سقوط کرده که گاه حتی بر پیشانی بزرگترها نیز از شنیدن به ظاهر اشعار آن عرق شرم می نشیند.
اگر نام این هجویات هنر است ، من هیچگاه به فرزندانم توصیه نخواهم کرد که هنرمند شوند.

ناشناس گفت...

آخر نمیدانم آن عده ای که نقد و انتقاد دیگران از مهران مدیری و شوو لمپنی او را به حساب حسادت از مهران مدیری و مال و اموالش میگیرند آیا بمانند خود وی به همین مقدار در توبره دانستنی هایشان دارند یا که برای منحرف ساختن این ایراد و انتقادات کمر همت بسته اند . آخر نقد این لمپنیسم سر در آخور استبداد و استبدادگران چه ارتباطی به موفقیت مالی و اقتصادی مهران مدیری دارد ؟ حتی اگر مهران مدیری کارتون خواب هم میبود و این شوو لمپنی را هم خلق کرده بود ذره ای از اهمیت نقد وی و هم پالگی هایش در جرگه صدا و سیمای استبداد نمی کاست . حسادت به موقعیت پست و رذل گونه مهران مدیری و اوباشانی از ایندست که کیسه خودشان را از ترور جسم و جان و روان ادمیت پر میکنند ؟ مگر خود را فروحتن ، آنهم به چنین قیمت نازلی هنر است ؟!تفاوت مهران مدیری و آن دیگر مزدور و مزدورانی که سالهاست سینه زن و مرد آن دیار استبداد زده را به ضرب خرافه و تحمیق و جهالت نشانه رفته اند در چیست ؟ فرق شما که با دیدن شوو لمپنی مهران مدیری و دلقک بازی و لیچار گویی اش شما را به هر هر انداخته و در دلتان ریسه کرده در چیست ؟
آنچه که بی هیچ شبهه ای بر همگان عیان است اینکه کسی که خود را ارزان بفروشد ، دیگران را ارزانتر خواهد فروخت .

iranian sabz گفت...

تا جايي كه من ميدونم و ديدم در اين 31 سال تنها كساني حق هرگونه فعاليتي داشتند و دارند كه به يكي از سران نظام وصل باشند.اينبار مهران مديري بر سر زبان ها افتاده..مهران مديري هر چقدر هم خلاقيت هنري داشته باشه يك انسان جيره خوار همچون مسعود ده نمكي..جاي تاسف داره كه دوستان خلاقيت مهران مديري رو بهانه نون دراوردن اون ميكنن...در اين 31 سال خيليا مي تونستن بخورند خيلي بيشتر از برادر مهران مديري اما نخواستند چون براشون مردم ارزش داشت و داره..از مردم كشورشون براي پول دراوردن خودشون مايه نميزارند.مهران مديري بايد پاسخگو باشه.....
به قول كامران عزيز آينده همه چيو روشن ميكنه؟
سحر نزديك است!!!

ناشناس گفت...

به نظر من اگر انتقاد يا ايرادي به قهوه ي تلخ هست بهتر هست كه به شكل واضح و مشخص بيان بشود... مثلا " فلان شخصيت اين مشكل رو داره يا داستان اين مشكل رو داره...
در ضمن اين سريال يك كار گروهي هست و اشكالات فقط به آقاي مديري بر نمي گردد.

ناشناس گفت...

کامران خان من موندم که چه اختلافی با مهران بنده خدا داری که اینجوری فشارت زده بالا . این چه طرزه انتقاده ! ناسلامتی رفیق چندین و چند ساله بودی باهاش ها ! بله آقا !

ناشناس گفت...

آقای ملک مطیعی دوستی شما با مهران مدیری تمام شده که اینجوری ...؟!

ناشناس گفت...

حتی اگر با پارتی ترقی کرده باشه بازم حقشه چون آدم با استعدادیه در ضمن کی توی ایران بدون پارتی می تونه ترقی کنه! خوشحالم که با استعداد بودنش رو نتونستی نادیده بگیری

ناشناس گفت...

به اون آقایی که از برنامه آقای مدیری به اسم ماهواره ایراد گرفته باید عرض کنم که آقای مدیری حقیقت محض رو نشون داده. اینکه برنامه های ماهواره ای که به زبان فارسی واقعا مزخرف و خیلی خیلی در سطح پایینه... در ضمن قسمتی که آقای مدیری به قول شما فحاشی کرده یک واقعیت محضه. کانال رنگارنگ که پخش می شد نمی دونم هنوزم پخش میشه یا نه بدترین فحاشی ها رو کرده بنابراین کار آقای مدیری فقط طنز کردن اونه نه فحاشی!

ناشناس گفت...

درود بر شما
آقای ملک مطیعی گرامی
من یک نویسنده سطح پایین هستم.اما اسم داستایوفسکی رو بلدم ببرم...
اینکه شما از مولییر نام میبری هم مانند همینه...
تمامی هنرمندان سعی در معروف شدن و محبوب شدن دارند...و تمام تلاششون رو می کنن که پس از مرگشون نامشون در یادها بمونه...
یه سوالم دارم ،کدوم پورمحمدی وزارت اطلاعات؟یه جوری نوشتین که انگار ما همه اعضای وزارت اطلاعات رو میشناسیم!!

mrbs گفت...

az nazare man kare jadide mehran modiri dar be sokhre keshidane barkhi az TVhaye LA kamelan kare beja va dorostyst jenabe malekmotiEi. Barkhi az in Channel ha (taEkid mikonam BARKHI) amsale barnameye Atabaki, Homayoon, Omidvar, SakoEi va .... layegh hich sohbaty begheyr az tamaskhor va kootah fekri nistand. kasi ke Kilometer e maghzesh 0 ast va khod ra kandidaye riasat jomhoorie Irane ayande minamad , ya kasi ke badkonak bad mikonad va ghasde forooshe an ra darad va ta in had Iranian ra kootah fekr mishomarad, va ya kasi ke yek channele TV ra be ghasde fohsho naseza baz karde layeghe tamjido mobarak gooEi nistand jenabe malekmotiEi.
Mehrane Modiri yek nabeghe ast ke ba vojoode ofto khizhaEi ke darad az nazare aksare Iranian marde shomareye 1 dar sakhtane serialhaye tanze Iran ast. Mehran kasist ke tanha nakhaste ast ke nobooghash paymal shavad, va baraye inke nobooghash paymal nashavad bayad biedalatan besazad. shoma khodetan dar in keshvar bozorg shodeEid va midanid ke baraye movafagh shodan be kojaha ke nabayad chang bezanid. Mehran Modiri agarham ingoone majboor be kar shode bashad ghaboole kheffaty baraye residan be hadafy bozorg karde ke alhagh be an dast yafte va an ham shohrat o servat baraye khod va shad kardane dele millionha iranist, kari ke LA neshinan va channel hayeshan tanha ba zang zadanhaye mardom va daryvary goftanhayeshan poshte telephone shayad kami betavanand anjamash dahand.
darbareye ghahveye talkh ham goftyd ke harfe dele mardom ra nemizanad. dar in bare ham bayad begooyam ke kamelan baraks ast. in serial tak take shakhsiathayash, shakhsiathaye sakhife dar ghodrate emrooze Iran hastand. va vagheAn shoma fekr mikonid ke agar in serial harfe dele Iranian nabood be forooshe millionie mardom miresid? ya vaghean fek mikonid agar majmooEye baghe mozaffar be in shekl EraEe mishod be in andaze morede edteghbal gharar migereft? motmaEn bashid ke intor nist

ناشناس گفت...

حرفهای جدیدی بود
معلومه که طرز تفکر شما مثه عوام نیست
لطفا مستندات خود را ارائه کنید
بی صبرانه منتظر شنیدنشون هستم

ناشناس گفت...

اگه هنوز هم مهران مديري ، تورو تو گروه خودش نگه مي داشت و از دوستاش حذف نمي كرد، باز هم اين حرف هايي كه حاظرم قسم بخورم از روي كينه و حسادت هست زو ميزدي؟
مهران مديري پيشرفت كرد ،‌تو نكردي...
منتظر جوابتم ، اينم email من : mr.alireza15@gmail.com

ناشناس گفت...

کجایی پرویز صیاد
کجایی پرویز صیاد
که اگه مملکت مملکت بود و تو و بخاطر اینکه خودتو نفروشی از ایران نرفته بودی
کسی نمیدونست مهران مدیری کیه

محسن گفت...

هم‌میهنان ما را ببین! یکی میگویند:
«در دنیای امروز طنزپردازان با خدا و مسیح هم شوخی میکنند»
خوب، مگر ایران دنیای آزاد امروز است؟ اگر روزی آقای مدیری با حضرت محمد که هیچ با یک روحانی و اندیشه‌هایش شوخی کردند، بعد شاید بتوانیم سایر دلایل شما را هم باور کنیم. عزیز جان، اینجا ایران است، یعنی هر که خودش را به حکومت بچسباند بیشتر پیشرفت میکند. خامنه‌ای هم میگوید تهاجم فرهنگی و جنگ نرم. یعنی این موضوعها خیلی برایشان مهم است.

هم میهن دیگری میگویند: «حتی اگر با پارتی ترقی کرده باشه بازم حقشه چون آدم با استعدادیه»

در پاسخ به این دیگر نمیدانم چه بگویم! عزیز، بحث همین است که چرا پارتی بازی باید باشد. در ضمن اگر جعفر پناهی و رسول اف پارتی داشتند الان گوشه زندان نبودند. لطفا کمی فکر کنید.

نوشته هایی دیگر در همین مورد:

مردمی ساده دل و روباهانی با دندان گرگ

http://balva.wordpress.com/2011/01/06/مردمی-ساده-دل-و-روباهانی-با-دندان-گرگ/

http://balva.wordpress.com/2011/01/07/بالاترین-تا-کجا-می‌خواهد-پایین-برود/

پیام اخلاقی جدید مهران مدیری : صدا و سیمای میلی را مشاهده کنید تا بنیان خانواده سفت گردد!

http://sarzaminebalatarin.wordpress.com/2011/01/05/پیام-اخلاقی-جدید-مهران-مدیری-صدا-و-سیم/

سیامک آریان گفت...

با تشکر از نقد شما
این کار مدیری کاملا جدیده و مربوط به چهارسال پیش نیست چون ویدیوی مهسا جدیده و تازگی از کانال یک پخش شده. احتمالا به خاطر جو منفی ایجاد شده آقای الوند گفته که چهارسال پیش تهیه شده. چون احتمال داده اند که ممکنه به بازار قهوه تلخ صدمه بزنه.

ناشناس گفت...

آقاجان
شما که از عفت کلام و قلم حرف می زنید خوب است یک بار هم رباعیاتی از سر بیکاری را که دو مطلب پایین تر آمده بخوانید و به ما بیسوادها بفرمایید معنای اماله چیست و با طنز چه ربطی دارد .

ناشناس گفت...

به نظر من این شبکه‌ها ۹۰ درصدشون از نظر فرهنگی‌ مثل سم هستن برای مردم و متاسفانه عوام رو جذب کردن وروشون اثر میزارن گاهی‌ بد نیست به مردم یه تلنگر زده بشه که عادت نکنند به چیزهایی سبک فرهنگی‌ مثل شبکه‌های لوس آنجلسی

ناشناس گفت...

حسود هرگز نیاسود مهم اینه که کمدین بتونه بخندونه که می تونه می خندونه تو چرا داری دق می کنی که ما می خندیم شم ها از ناراحتی ما داخل ایرانی ها خوشحال میشید و از خوشحالیمون ناراحت فرضا هم که دیدن احمدی نژاد رفته باشه به خاطر مردم رفته که کاراش تعطیل نشه دمشم گرم

محسن گفت...

دوستی گفتند: «گاهی‌ بد نیست به مردم یه تلنگر زده بشه که عادت نکنند به چیزهایی سبک فرهنگی‌ مثل شبکه‌های لوس آنجلسی»

خدا از زبانت بشنود! خوب، اگر آن شبکه‌ها را گوش نکنند، باید کجا را گوش کنند؟ مثلا من‌وتو یا بی بی سی (با احتیاط چون بلند گوی مردم و دولت و منافع انگلستان است)، و چندین و چند شبکه خوب دیگر. پس احتمالا در این مورد توافق داریم.

ولی مشکل اینجاست که جمهوری اسلامی که اجازه و امکانات و رانت و فرصت برنامه‌سازی به مهران مدیری و امثالهم میدهد چنین نمیخواهد. اگر چنین میخواست به همان مدیری میگفت در کنار خراب کردن شبکه‌های بد، شبکه های خوب را هم به همان شیوه طنز به عنوان دگرگزین به مردم معرفی کنید.

چکیده اینکه مهران مدیری و جمهوری اسلامی در پی آموزش درست مردم نیستند و چنین قصدی ندارند. پیام مهران مدیری این است: ماهواره را ببندید و به صدا و سیما گوش کنید.

دوستان دیگر اینقدر ساده‌نگر نباشید. دموکراسی، آزاد‌منشی، انتقاد از همه چیز، طنز منتقد در یک جامعه آزاد ممکن است و نه در ایران. در ایران همه چیز یا اکثر چیزها و بویژه برنامه‌هایی که برد زیاد دارند در خدمت اهداف نظام هستند. نظام هم این کار را به دو روش انجام میدهد: تبلیغات مستقیم (شعارها در تظاهرات، مراکز تبلیغاتی اسلامی و غیره) این نوع قشر هوادار نظام را با نظام نگه میدارد. و دوم تبلیغات آرام، نا مستقیم (برنامه‌های مهران مدیری، ده نمکی. این نوع سعی در انحراف اذهان مردمی دارد که زیاد با نظام نیستند و بنابراین باید شیوه نامستقیم داشته باشد.

ناشناس گفت...

مردم ساده دلی داریم اسیر روباه‌هایی مکار و گرگ‌هایی درنده. هیچ چیز اینجا سر جای‌اش نیست و هر کس کسی می‌شود باید به مزدوری رو بیاورد. تصور نکنید اتفاق نادری است که حجت‌الله اسلامی یک شبه فقیه عالی‌قدر و ولی امر مسلمین جهان می‌شود یا کسی که در فرمانداری استانی ناموفق بوده است «رییس جمهور» می‌شود یا فیلم‌سازی متوسط روی صندلی اسکار می‌نشیند و پاسداری سرمایه‌داری میلیارد دلاری… در همین سرزمین احمد شاملو تنها و منزوی ذره ذره آب می‌شود و می‌میرد، ده‌ها نخبه فرهنگی و سیاسی به قتل می‌رسند در قتل‌های زنجیره‌یی، ده‌ها و صدها نویسنده، هنرمند، شاعر، نقاش… یا در گوشه و کنار ایران صد جوع می‌کنند و با سیلی صورت سرخ کرده در انزوا زندگی می‌کنند یا در تبعیدی ناخواسته در گوشه‌یی از دنیا چون ماهی بر شنزار بال بال می‌زنند و از درون فرومی‌ریزند و یک به یک با چشمانی‌تر و جگری تب‌دار زندگی را ترک می‌کنند.
مهران مدیری از آن دست کسانی است که استعداد متوسطی دارد که در فضایی یک‌سویه و بسته به پدیده‌یی برجسته تبدیل می‌شود و شخصیتی بی‌بدیل می‌گردد. سطح دید هنری مردم را آنقدر پایین می‌آورند که چماق‌داری مانند ده‌نمکی می‌شود سازنده‌ی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما و مهران مدیری می‌شود سلطان کمدی ایران! البته مهران مدیری و مسعود ده‌نمکی در یک جوال نمی‌روند و نباید یک‌سان سنجیده شوند که مهران مدیری به هر حال هنرمندی است با سطح هنری متوسط اما ده‌نمکی فاقد هر نو هنر و سلیقه‌ی هنری است اما این هر دو اشتراکاتی هم دارند هر دو در نظامی جمهوری اسلامی است که اینقدر اوج می‌گیرند و بزرگ می‌شوند و حیات و مماتشان به این نظام بستگی دارد. برای مهران مدیری باید متاسف بود زیرا به هر حال اگر در کشور آزاد یا حداقل نیمه آزاد و کمتر فاسد و جنایت‌کاری مانند جمهوری اسلامی زندگی می‌کرد این‌گونه به مهره‌یی برای تبلیغ جنایت تبدیل نمی‌شد.
کار اخیری که از مهران مدیری و با تهیه‌کنندگی برادران آقاگلیان شرکای سابق علی کردان منتشر شده است دقیقا از همان روشی برای بیننده پیدا کردن استفاده می‌کند که اخراجی‌ها و سایر پروژه‌های موفق در جمهوری اسلامی بهره می‌برند و آن رانت عبور از خط قرمزهاست. اگر کسی به‌جز مهران مدیری و تیمش این فیلم را تهیه کرده بود به جرم ترویج ابتذال روانه زندان می‌شد اما این‌ها آزادند برای مسخره کردن مخالفان جمهوری اسلامی به هر شیوه و روشی که مایل هستند دست بزنند. همان‌طور که در اخراجی‌ها ده‌نمکی اجازه داشت جبهه و جنگ را با ادبیاتی مستهجن به بازی بگیرد.
به هر حال فیلم مهران مدیری و تیم بازیگرانش که متاسفانه برخی بازیگران با استعدادی هم هستند فیلم مبتذل و کثیفی است که زیرسایه جنایات جمهوری اسلامی و در جهت تحکیم آن ساخته شده است. تمسخر هم‌جنس‌گرایان، خواننده‌های زن که در جمهوری اسلامی امکان خواندن ندارند، تمسخر ایرانیان که مجبور بودند از دست رژیم جنایت‌کار از راه کوه و دشت فرار کنند، مخالفانی که در تبعید به سر می‌برند… همه‌ی این‌ها دست‌مایه می‌شود برای ساختن فیلمی فراتر از خط‌قرمز‌های جمهوری اسلامی و انتشار گسترده‌ی آن.
اما یک سوآل که شاید اندکی کسانی که گول این روباهان مکار را خورده‌اند و تصور می‌کنند با فیلمی غیرحکومتی و غیرهدایت شده روبه‌رو هستند این‌جا مطرح می‌شود. حتما خاطرتان است که در مورد قهوه‌ی تلخ کلی تبلیغ کردند که این فیلم را کپی نکنید. می‌شد این را پذیرفت می‌توانستیم خود را به نادانستن بزنیم و بگوییم برادران آقاگلیان را نمی‌شناسیم و آن کار باید خرج و دخلش را در بیاورد و کپی کردنش کار درستی نیست و اصولا راه جدیدی است برای خارج کردن صدا و سیما از انحصار اما سوآل اصلی این است که چرا در مورد این فیلم خودشان فوران آن را به صورت‌های مختلف روی اینترنت پخش کردند و هیچ‌جا تبلیغی مبنی بر این که کپی نکنید نگذاشتند؟ پول این فیلم از کجا تامین شده است؟
از این موضوع که بگذریم نکته‌ی که به خود ما مربوط می‌شود این است که از جمهوری اسلامی به راحتی رودست می‌خوریم.

دنباله نوشته را در پیوند زیر بخوانید:

http://balva.wordpress.com/2011/01/06/%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D9%84-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%DA%AF%D8%B1%DA%AF/

ناشناس گفت...

در کشوری که چماقدار و عربده کش سابق (ده نمکی) پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را میسازد، البته مهران مدیری هم میشود بهترین کمدین. اینجا جنگل است. حکم جنگل هم این است : دیگران را بکش، دیگر دهانها را ببند، مانع پیشرفت دیگران شو. آنگاه بطور خودکار با کمی استعداد میتوانی بهترین بهترینهای کشورت شوی، محبوب گردی و پول به جیب بزنی. دیگران نیز مجبور میشوند که مگسان دور شیرینی تو باشند، تو را تایید کنند، تا به نوایی برسند و این باز تو را تقویت میکند. این چیزی است که قرنهاست در این کشور ادامه داشته است. اگر اینطور نبود، وضع کشور آن نمیشد و این نبود. مهران مدیری در چنین فضایی پیشرفت کرده است. کسی در بالا میگوید که اگر پارتی بازی هم بوده، مدیری استعداد داشته و در هر حال پیشرفت میکرد. خواهر یا برادر، شما از کجا این را میدانید؟ مگر این امر روی داده که شما چنین نتیجه‌ای گرفته‌اید؟ به نظر من مهران مدیری در یک محیط آزاد که شوخی و تفریح و خنده ممنوع و رانتی نباشد، فقط یک کمدین درجه دوم میشد. قحطی که باشد، نان خشک هم غنیمت میشود! وضع کشور ما این است و مدیری در چنین محیطی به این محبوبیت و مکنت رسیده است.

ناشناس گفت...

حجم زیاد گفتگوها حاکی از اینه که مردم جایی رو میخوان برای اینکه نظر بدن. کارهای مدیری از اول هم اینطوری بود. مسخره کردن دیگران. برای من این مهم بود که ایشون برای فروختن کارش به دروغ شایعه کرده که به دیدن رهبری نرفته و برای همین کارش توقیف شده. حالا ببینین چطور کار ایشون کپی میشه. چقدر مردم ما مظلوم هستند که اینقدر بهشون دروغ تحویل داده میشه. تکلیف سیستم که روشن بود حالا تکلیف خیلی های دیگه هم روشن شد.

محمد گفت...

بخش از حرف هاتون درسته اما اون بخش اینقدر کوچیکه که اگه من به جای شما بودم به هیچ وجه چنین مطلبی رو منتشر نمی کردم.
بهتر برای این که بگید سابقه تون بیشتر از مهران مدیری و خیلی های دیگه است و پیشکسوت این جماعت هستید(!) راه دیگری رو انتخاب می کردید به جای تخریب...
البته من هم این کار یک ساعته ای که منتشر شده رو به هیچ وجه قابل قبول نمی دونم اما معتقدم نباید کلی آثار دیگر رو به این بهانه زیر سوال برد

ناشناس گفت...

تا بوده همین بوده توی ایران تا کسی موفق میشه در برابرش جبهه میگیرند و بمبارونش میکنند و هر چی که به نظرشون میاد و میگن واقعا چرا ما به خودمون اجازه میدیم انقدر راحت در مورد ادمها اظهار نظر کنیم فقط به خاطر برداشتهای شخصی ؟حتی اگر این کار مدیری را هم نمی پسندید که البته به نظرم دست بعضی از این خارج نشینهای فرصت طلب که از احساسات مردم سو استفاده میکنند خوب رو کرد و به نمایش گذاشت , خوشتون نمی یامد دلیلی نداشت که اینقدر یک کاری که فقط توی اینترنت پخش شده را بزرگ کنید و ایشون را فقط با این کار قضاوت کنید غرض ورزی در جملات شما موج میزد مدیری در ایران کاملا محبوب است شما باید به احترام همین مردم که نگرانشون هستی این مسله را اینقدر بزرگ جلوه نمیدادی و به نظر اکثریت ساکن در ایران که این طنز ها براشون ملموس است و باهاش ارتباط میگیرند و حس میکنند داره حرف دلشون و میزنه احترام میذاشتی و مردم را به خاطرش زیر سوال نمیبردی مردم توی ایران بهتر از من و شمای خارج نشین می تونند مسایل تحلیل کنند و این حق و دارند که از هنرمندهای محبوبشون حمایت کنند, اگر منظورت تخریب نبود کمترین کاری که برای یک دوست یا آشنای قدیمی میتونستی انجام بدی این بود که اینطور بهش حمله نکنی و تخریبش نکنی و این قضیه را پررنگ و مهم جلوه نمیدادی , واقعا متاسفم که این حسادت داره با ایرانی ها اجین میشه

arman گفت...

درود
به نظر من هر کسی عقیده ای داره
من به شخصه کارای آقای مدیری رو دوست دارم چون باعث میشه توی این زمونه یکم خنده به لبام بشینه.
کاری به این که اون طرفدار رژیم هست یا نیست ندارم
در ضمن ما باید یاد بگیریم که توی مملکتی زندگی می کنیم که 70 میلیون آدم با 70 میلیون نظر مختلف دارن
بیاین و به نظر همدیگه احترام بزاریم
آقای ملک مطیعی هم نظر خودشون رو گفتن
همین

ناشناس گفت...

دوست ناشناس بالایی، مدیری دست کسی را رو نکرده است. رو کردن دست در مورد کسی بکار میرود که برای اولین بار ترفندش برملا شود. این شبکه‌های فرصت طلب ایرانی در خارج که میگویید قبلا دستشان برای خیلی از ما رو بود و هم جمهوری اسلامی و صدا و سیما با برنامه های مختلف و از جمله برنامه های طنز دیگر و از جمله عروسکی، بقول شما، دستشان را رو کرده بود. دست کسی رو نشده، دستشان رو بود.
گفتم این شبکه‌ها دستشان برای من هم رو شده بود ولی من به خود اجازه ندادم که چون در این مورد با جمهوری اسلامی هم نگر هستم، از آنها رانت و فرصت و امکانات بگیرم و برنامه بسازم و از شرایطی که آن نظام به من داده استفاده کنم و در ضمن پول هم به جیب بزنم (منظور بسیاری هنرمند دیگرند که میتوانند در این موارد با نظام همنوایی کنند ولی نمیکنند) چرا این کار را نمیکنم چون این نظام برای نظرهای دیگر من ارزشی قایل نیست و هر چه از من میخواهد یا باید خنثی باشد یا هم جهت با اهدافش. مدیری هم همین کرده است، هم خنثی میسازد و هم بطور آرام و حیله‌ورزانه خواسته‌های نظام را تبلیغ میکند تا پول در بیاورد عده‌ای مخالف نظام را دستکم در برخی موارد با نظرات نظام بیشتر همراه سازد.

برخی از شبکه‌های ایرانی دیگر هم هستند که برنامه‌ها یا گوینده‌های بیمزه و سطح پایین و گاه مستهجن دارند. یکی از علل آن کمبود بودجه است. میدانید چرا، چون پول و امکانات ندارند ولی طبق طبع انسانی و ویژگیهایشان میخواهند برنامه بسازند یا اثری بگذارند، البته همان بهتر که نسازند ولی این انسان است. پول و بودجه و امکاناتی و فرصت که باید در اختیار همه مردم ایران باشد، میدانید که در اختیار کیست؟ در اختیار نظام و هم در اختیار امثال مدیری. کجا در این کشور فرصتها برابر است که شما داد از انصاف در مورد پیشرفت دیگران میزنید؟ مگر هنرورزی در این کشور آزاد و غیر رانتی است که اگر کسی پیشرفت کند آنرا دلیل بر استعداد برتر وی نسبت به دیگران بدانیم؟ در بیابان لنگ کفش غنیمت است، مدیری هم لنگه کفش طنز ایران در برهوت بی طنزی است. شاید مثل شادروان گل آقا که بخاطر سرسپردگیش به نظام میتوانست انتقادی بکند و حرفی بزند. مدیری که همان حد هم اهل انتقاد نیست.

در ضمن خود نظام باید دستش در خیلی زمینه‌ها در خود ایران رو شود. این زمینه‌ها بسیار و عظیم است و خود میدانید. عجیب آنجاست که در این گنداب دارید از رو شدن دست عده‌ای احمق یا کسانی که دستشان از همه چیز در ایران کوتاه است حمایت میکنید. از چه خوشحالی میکنید؟ از اینکه مدیری در چاه فاضلاب چند تکه عفونت را به ما نشان داده است؟ از اینکه حکومت دست به هر عمل مستهجن و سخیف یا هر جنایتی میزند تا خود حفظ کند و برای خود تبلیغ نماید و بعد مدیری آمده و عده‌ای مستهجن‌ساز کم ارزش که جایی ندارند را به شیوه مستهجن مسخره میکند؟ خواهش میکنم بس کنید.

ناشناس گفت...

نامه ای به مهران مدیری

http://andarmal.wordpress.com/2011/01/08/نامه-ای-به-مهران-مدیری/

ناشناس گفت...

زاهد از کوچه رندان به سلامت بگذر
تا خرابت نکند صحبت بدنامی چند
عیب می جمله چو گفتی هنرش نیز بگو
نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند

ناشناس گفت...

بله کاملا درسته شبکه هاي آبگوشتي اون ور آبي رو هر وقت ميرسم ميزنم بره نيگا نمي کنم جذبه‌اي نداره که. نيازي هم به مسخره کردن ندارن. معلومه که کسي نمياد اين شبکه‌هاي مذخرف رو نيگاه کنه و مهران جون هم باز تاکيد کرد اونا بدن.اما مهران جون چرا بي بي سي رو مسخره نکرده چرا يه شبکه مهم و حسابي رو مسخره نکرده.
واي واي واي

ناشناس گفت...

عاشق ملت جوگیر خودمم.دست شما درد نکنه که توهین های مردم رو هم ایگنور نکردید.اصولن نلت ما همیشه بت می سازن و وقتی کسی می گه بتشون شایسته پرستیدن نیست به جونش میوفتن

ناشناس گفت...

کسای که گفتن ایشون عقده ای هستند چشماشون رو روی یکسری از حقایق بستن.
کارای قبلی مدیری دارای ایده های جدید و جالبی است و در این هیچ شکی نیست. ولی به نظر من ویدیوی منتشر شده بسیار زشت و زننده است. از بدترین الفاظ برای خنداندن که چه عرض کنم بیشتر برای توهین به مردم استفاده کرده اند.
بهتره دوستان واقع بین باشند و یکطرفه قضاوت نکنند.
کاری که خوب باشد جای تعریف دارد واز کاری که بد باشد باید انتقاد کرد

متین خ گفت...

گیریم همه حرفهای شما درست باشه، انتظار دارید مردم چکار کنن؟

حرفهای شما از منطق به دوره.

الهه گفت...

سلام
اول می خوام با جملات آخر شما شروع کنم، از اینکه بچه ها اگه از ما بپرسن معنی بعضی چیزها رو. مشکل اینه که اصلا بچه ها باید این و امثال این رو ببینن؟ مشکل اساسی همینه. من 23 سالمه، یادمه کوچیک که بودم مادرم اجازه نمی داد هر چیزی رو ببینم، شب ها خیلی زود باید می خوابیدم و کم کم دوران راهنمایی بود که خیلی چیزا رو فهمیدم اونم از طریق مادرم نه فیلم های مسخره. وقتی خیلی چیزها رو هم یاد گرفتم بهم فهمونده شد که نباید هر چیزی رو که بلدم به کار ببرم.پس این فیلما مخاطبش بزرگا هستند و این ایراد ما بزرگتراست که به خاطر راحتی خودمون هر چیزی رو واسه بچه ها پخش می کنیم تا دهنشون بسته بشه و مخمون رو نخورن.
از طرف دیگه مگه این کانال های ماهواره ای که مخاطب صحبت آقای مدیری هستند غیر از اینند؟ اون شبکه های خوب و درست و حسابی اصلا توی شوخی آقای مدیری نبودن؛ خدایی همین فحش ها رو نمی دن؟؟؟!!!
همین قمپزها رو در نمی کنن؟؟که ما این هفته می آیم تهران رو می گیریم مثلا؟؟
مردم بی کار و بی عقل ما تلفن نمی زنن به دکترای مزخرفشون و حرفای مزخرف ترشون رو گوش نمی کنن.
نه آقا، حقیقت همینه، حالا هر کس گوش شنوا و دیده ی بینا داشته باشه می گیره منظور رو، هر کس هم که نه، انشاء الله که بعدا بفهمه؛ اما وای به روزی که دیر متوجه بشه.

ایرانی گفت...

آقای ملک مطیعی خیلی واسم دیدگاهتون جالبه! نمیدونم شما چرا از این آینه ای که مهران مدیری رو به شبکه های لس آنجلسی گرفته ناراحتید؟؟؟ نظر شما صرفاً نظر شخصیتونه؟؟؟ چرا اگر هر صنف و حتی سیاست به خنده گرفته بشه و از طریق طنز به تصویر کشیده بشه خوبه ولی وقتی شبکه های ماهواره ای مسخره میشن کار مهران مدیری ناجوره؟ یعنی منکر چرندیات شبکه های فارسی زبان هستید؟؟ مگه نه اینکه تو برنامه های سیاسی هر فحش و بد و بیراهی که دلشون میخواد نثار ملت میکنن. یا برنامه های دیگه ای که به نقد کشیده شد مگه خلاف واقعیت بود!؟ چرا شنیدن فحش از زبان مهران واسه همه تلخ بوده ولی اگه این فحش تو لس آنجلس داده بشه اشکالی نداره؟؟ چرا انقدر به قول معروف توهین ها ناراحت کرده ... مگه جد و آباد دیگران به فحش گرفته نمیشه تو برنامه های ماهواره... خیلی وقتا خودشون به هم تو برنامه هاشون به همدیگه فحش و بد و بیراه میگن... شما و دیگرانی که ادعا دارید درمورد مسائلی که تو ایران اتفاق می افته چه تو زمینه سیاست یا مسائل اجتماعی و حتی هنری صاحب نظرید چرا انقدر واستون گرون تموم شده کار مهران مدیری؟؟؟ چرا موندن مهران مدیری تو ایران و کار کردنش با تمام قید و بند های موجود رو میزارید به حساب وصل بودنش به فلان آدم و بعدم ربطش به اطلاعات... اما رفتن خودتون حتماً علتش آزادگیه!!!!! کاش منصف باشیم...

ناشناس گفت...

در مورد پيشينه آقاي مديري خيلي نمي‌دونم و تصديق مي‌كنم كه مهران مديري مستعده و حتي اين برنامه در سطح شوخي‌هاي عاميانه خيلي خلاقانه است. اما حتي اگر بشه اسم برنامه رو طنز گذاشت، مستقل از شخصيت آدمايي كه نمايش داده شد، طنز سخيفي بود. حرف از شئونات اخلاقي نمي‌زنم كه خودم هم رعايت نمي‌كنم، اما به نظرم اين طنز همونقدر مبتذله كه شعار "شاه زنازاده است" و "مموتي شكل ميمونه" مبتذله.

ناشناس گفت...

واقعا متشکرم ازتون جناب مطیعی

دوستی از کانادا گفت...

من از شنیدن نظرات مختلف بسیار لذت می برم. اما با فدا کردن واقعیت ها و کوبیدن کارهای درست برای رسیدن به هر هدفی (حتی اهداف بالاتر) بسیار مخالف هستم. کیی نکردن سی دی ها کار درستی است که برای اولین بار در ایران اتفاق افتاد.
من کلا از طرفدارهای کارهای آقای مدیری (به قول شما مهران)نیستم ولی از درآمدی که ایشون از فروش سی دی هایش بدست آورده اند نگران نشدم. یول زور یا دزدی که نبوده. مردم خودشان تصمیم به خرید سی دی ها کردند. چرا در نوشتتون سود میلیاردی را طوری بیان کردید که سود میلیاری کردن را بد جلوه دهید. احمدی نژاد هم از همین حربه استفاده کرد و تولیدات داخلی را تعطیل کرد. دودشم رفت تو چشم کسانی که تحمل دیدن سود میلیاری دیگران و در عین حال تحمل سختی کشیدن خودشان برای راه اندازی یک بنگاه تولیدی را نداشتند.
آقای ملک مطیعی عزیز من فکر می کنم که متن تان نگارش نشده بود و جنبه اطلاع رسانی آن در مقابل چیدمان کلماتتان رنگ باخته بود.
بعضی از دوستان در نظراتشان نوشته اند که باز هم گول خورده اند. آقای ملک مطیعی صرفا یاره ای از مسایل را در اینجا بازگو کرده اند. ما نباید دست خوش احساساتمان باشیم و با شنیدن هر حرفی نظرمان عوض شود. بلکه باید به دنبال اطلاعات و نظرات دیگران نیز باشیم تا از صحت اطلاعات اطمینان کسب کرده و مسایل را از ابعاد دیگر نیز ببینیم.

ناشناس گفت...

نامه سرگشاده علیرضا رضائی به مهران مدیری توپ تفنگ فشفشه!

http://www.azadegi.com/link/2011/01/26/10704

ناشناس گفت...

بیان هر حرفی بدون گواه و مدرک کمی غیر اخلاقی به نظر می رسد.
آقای احمدی نژاد به اندازه کافی دنبال فرصت برای تبلیغ محبوبیت خودش هست و اگر چنین دیداری صورت گرفته بود بالاخره عکس و فیلمی از اون موجود بود. اگر به حرفی که می زنید اطمینان دارید مدرکی رو کنید در غیراین صورت از لگد مال کردن شخصیت این مرد محبوب دست بردارید

ناشناس گفت...

سلام
کار خوب (چه طنز و چه جدی) کاریه که مردم اون و بپسندند، یکی نیست به شما بگه شما که طنز و میشناسید چه کار مردم پسندی انجام دادید!!!!!!

ناشناس گفت...

اگر کشور ما دست به اعدام افرادش خوب است، ما ایرانیان هم دست به اعدام شخصیت مان حرف ندارد.

بهنام غمیان گفت...

با تشکر از وقتتون آقای ملک مطیعی.من از دوستداران مهران مدیری هستم و کارهاشو دیدم.مدیری مثل هر هنرمند دیگری ضعف و قوت داره.من اکثر کارهای مدیری رو دوست دارم.امااگه بخوام بیطرف نظرمو بگم:باید بگم که, مثلا مرد دو هزار چهره یا همین آخری که درباره شبکه های ماهواره ای بود رو نمی پسندم.بعضی از کسانی که اینجا نظر میدن, لطفا,فورا آقای ملک مطیعی رو متهم به حسادت و... نکنن.ایشون هم از اکثر کارهای مدیری تعریف کرده و هم از برخی کارهاش,انتقاد کرده و هم از بعضی از روابط پشت پرده که در ایران عادیه!صحبت کرده...- صرفنظر ار صحت و سقم این صحبتها- هر کدوم از ما(من,تو و هرکس دیگه) نباید تا از چیزی با سند و مدرک مطمئن نشدیم,بیایم یا سیاه سیاه و یا سفید سفید نظر بدیم یا متهم کنیم یا کسی رو در حد یه آدم معصوم بدونیم یا خائن.