۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه

توضیح!!!

پس از نوشتن مطلب در مورد مهران مدیری چه در فیس بوک و چه در بخش نظرات این وبلاگ نظرات گوناگونی مطرح شد که لازم به توضیح چند نکته ضروریست:
1-بنده در هیچ کجای مطلبم نگفتم که من باعث رشد مهران شدم.اتفاقا گفته ام که مهران خیلی با استعداد بود.هر کدام ما از جایی شروع کرده ایم واین طبیعی است که هیچگاه به هیچ بازیگر تازه کاری نقش اول یک اثر محول نمیشود مگر در موارد ویژه که اغلب در مورد بازیگران خردسال یا کودک اتفاق می افتد.یا مواردی مشابه.باز مجبورم خاطره ای را بازگو نمایم.سال هفتادوهشت برنامه ای را برای شبکه دوم کارگردانی میکردم بنام جمعه ها با شبکه دو.یک کار آیتمی بود .خیلی ها در این کار بازی کردند .از جمله شهاب حسینی _امیر جوشقانی ورضا عظیمی.شهاب بچه ی با استعدادی بودوبه دعوتم به رادیو هم آمد وکار کرد(در گوگل سرچ کنید مصاحبه ی شهاب موجود است).اما همه ی آدمهایی که نام بردم راهشان را انتخاب کردند.رضا عظیمی رفت در کار تبلیغات وپاک یادت نره رو بازی کرد.امیر جوشقانی کار بازیگری تلویزیون رو گذاشت کنار ومجری گری را پیشه کرد وشهاب حسینی هرروز باجدیت کار کردتا شد شهاب حسینی.شهاب با تنهاسرمایه اش یعنی استعداد وتلاش در حال حاضر یکی از بهترین های عرصه بازیگریست.اتفاقا بر خلاف مهران برای ملاقات با رهبر هم رفت وسخنرانی هم کرد.اما شهاب بواسطه روابط بالا نیامد.اگر ذکر خاطرات شد به بقصد کوچک شمردن مهران نبوده ونیست .فقط اشاره بود به راه یابی او به تلویزیون و نقش علی عمرانی وداریوش کاردان در مورد کشف استعدادش.من بهیچ وجه نه حسادتی دارم ونه قراراست از این آب گل آلود ماهی قسمتم گردد ونه اینکه عقده شناخته شدن داشته باشم.کارهایی که انجام دادم خود ملاک عمل کرد منست.باور کنید من همیشه صحنه تاتر و میکروفن رادیو را بر هرکاری ترجیح داده ام.
2-سال پیش یکی از مسئولین کشور تکلیف را روشن کرد وگفت همه باید تکلیفشان را روشن کنند/شما یا از مایید یا نیستید .این جمله برای من خیلی معنی داشت.چند کارگردان ونویسنده برایتان نام ببرم که چند کفش آهنی پاره کردند و موفق به ساختن حتی یک تله فیلم نود دقیقه ای نشدند؟کسی از خودش پرسیده بیژن بیرنگ که سازنده سریالهای خوب تلویزیونی بود چرا چند سال کار نکرد تا همین اواخر؟محمد علی سجادی کجاست؟چرا فیلمهایش اکران نمیشود یامجوز ساخت نمیگیرند؟حمید امجد چرا نمایشی به صحنه نمیبرد؟کسی از پروین شمشکی تهیه کننده آثاری چون کلاه قرمزی وهوشیار و بیدار خبر دارد ؟اما من خبر دارم.پروین پنج سال است که به دنبال تصویب واجرای یک سریال است؟ فریدون فرهودی سازنده برده رقصان و مجموعه یکی از همین روزها چه کار میکند این روزها؟ چرا کسی از گلچهره سجادیه خبر نمیگیرد؟وخیلی های دیگر البته.میدانید چرا نیستند؟من میدانم.بخاطر اینکه بقول آن مقام مسئول از نها نیستند.البته نه اینکه هر کس کار میکند وابسته است.نه به هیچ عنوان منظورم این نیست.اما بعضی ها خنثی هستند وبرخی دیگر نه.سرو کارتان به شورای طرح و برنامه نیوفتاده تا بدانید که چه میگویم.اما راجع به مهران به صراحت میگویم که بین او واصغر پور محمدی رابطه ای ناگسستنی است.همانطور که قبلا عرض کردم پور محمدی هرجا که به عنوان مدیر رفته مهران هم بوده.به تاریخ مدیریت های پور محمدی و تارخ ساخت مجموعه های مهران توجه کنید.چرا از یک کارگردان وطراح ونویسنده کل متن را میخواهند و اعضائ شورا بر سر یک جمله ساعت ها جرو بحث میکنند اما کارهای مهران در یک طرح یک صفحه ای تصویب میشود وسکانسها در حالی نوشته میشود که بازیگران مشغول بازی سکانس قبلی هستند. شما ها بغییر از رابطه ی پدرخوانده ای چیز دیگری میبینید؟
3-کسی نوشته بود که من قصدم از نوشتن این عبارات دفاع از شهرام همایون است.این توضیح هم لازم است که من دوره کوتاهی برای چند پروژه دوبله با او همکار بودم که تمام شد.گذشته از آن همایون چه احتیاجی به این دارد که من ازو دفاع کنم؟خودش همه را حریف است.من اگر چیزی نوشتم در دفاع از حقی ایست که دوستان با تهیه مجموعه هایی از این دست با آن مقابله میکنند وآن چیزی نیست جز حق آشنایی مردم سرزمینم با فرهنگ وهنر.
4-باز هم توصیه میکنم عزیزان خرده گیر وحامیان مهران که برایم نوشتند این یک کار طنز است در اولین فرصت سری به فرهنگ فارسی بزنند یا از کسی بپرسند که تفاوت بین طنزوهزل وهجو در کجاست؟این کمترین کار یک انسان است که میتواند در مورد خودش انجام دهد.در آخر توضیحاتم را با شعر طنزی از حضرت مولانا بپایان میبرم
هرچه میگویم بقدر فهم توست
مردم اندر حسرت فهم درست

۶۶ نظر:

zigil گفت...

Kamran khan,inke shoma ba adab va metaanat va aramesh paasokhgoo hastin,nahayate farhange democratic e shomaro neshun mide...

Aghaye Malek Motiyi,shoma agar be kaare yek fard enteghaadi dashte bashid nahveye kaare tarafe moghabel ro zire soal mibarid,na shakhsiyatva khanevaade ash ro...
ishun paa ro faratar az hadde tasavvor balatar bordan,va be khanevaadeye yek fard,oon ham madare yek adam ke az jooonesh mitune aziztar bashe,tohin kardand...
Giriiim ke inkaar yek kaare naatamaam va bedune control bude,aya in mojavvezi baraye shekastane saahat e yek madar hast?

Aya in mojavvezi baraye khord kardane ehsaase kolli hamjens gara dar iran hast?

bande khodam montaghede akharin serial e aghaye modiri hastam,chon bishtar darand niaakan e maa ro be sokhre mgirand,kasaani ke bavar nadarand,yek baar began chera too in television yek baar faghat dar morede dariush ya kourosh film daaskhte nashode,vali ta harf az be sokhre gereftane hokoomat haaye be zaaher estebdaadi pish umade,hame saarian amadeye ejra shodan?
baraye mardomi ke yek lahze khoshi e khod ro tarjih midan be farhangeshun,be niaakaaneshun,moteassefam,va moteassefam ke mehran modiri aanghadr chehre shode ke betunim az pedar madar haamun begzarim vali ishun ro naghd nakonim

ناشناس گفت...

تا اونجایی که من یادم هست همه کارهای طنز نود شبی و مشابه اون به همین صورت ساخته میشدن و قسمت دو روز بعد همین امروز فیلم برداری می شد. حتی زیر آسمان شهر و سریال های مشابه.
یعنی شما مدعی هستید تمام قسمت های زیر آسمان شهر در مرحله اول به تی وی رفته و رای اعتماد گرفته؟!!!!!!!!!!
آقای ملک مطیعی شما را بسیار دوست دارم اما معتقدم در دو پست اخیرتان به نفع بعضی ها نوشتید
شما میگی چرا مهران فحاشی کرده
مگر ندیدی همایون عصبانی میشه چه فحش هایی میده؟
خب این حرفهای مهران دقیقا مثل آیینه بود و خود همایون و شخصیت واقعیش رو نشان داد.
شما برو جوابیه همایون رو ببین!
کسی که همه میدونیم به اسلام و حتی زبان عربی میتازه اینجا دست به دامان اسلام شده و میگه تو اسلام فحاشی نداریم!!!
ببینید یک انسان چقدر میتونه مارمولک و کلاهبردار باشه.
اتفاقا این کار مهران مدیری باعث خواهد شد امثال همایون کلاهبردار خودشون رو جمع کنند و دیگه مثل رهبران مملکت برای ما تایین تکلیف نکنن
شما هم میتونی دیگه کارهای مهران رو نبینی
تمام

پرین حمزه لو گفت...

خیلی نقد جالب و عجیبی بود. برای نقد یک کار چرا راجع به پیشینه مهران و دوستی قدیمی و اینکه سالهاست از هم خبر ندارید گفتید؟؟؟کجای قهوه تلخ سیاسی نیست؟؟؟من موافقم که باید خیلی چیزها ذکر میشد، ایده اصلی متن و حتی شاعر شعر تیتراژ و چون خیلی سریال میبینم حتی میتونم براتون بگم چندتا از کارهای آقای مدیری کپی کارهای خارجی مثل سریال :دوستان" است ولی از همه اینها که بگذریم، کمتر کسی میتونه حرفهای مردم رو با زبان طنز ویا حتی جدی به نمایش بگذاره و باعث بشه علاوه بر خندوندن مردم یه آرامشی هم به دلهاشون بیاد.0 من خوشحالم که هنوز همچین کارگردانهایی هستند و مسائل حاشیه رو هم کاری ندارم ولی وقتشه مردم ما هم کم کم یاد بگیرن برای اصل هر کاری ارزش قائل بشن و از کپی کردن پرهیز کنن...شما هم اگه خیلی نگران مدیری و کارهاشید جای اینکه اینطوری اینجا ازش حرف بزنید، زنگ بزنید و با خودش صحبت کنید، اینطوری خیلی بهتره.0

ناشناس گفت...

چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید//
واقعا" خوب نیس ما شهاب حسینی رو ندید بگیریم چون به دیدار رهبری رفت ولی مدیری رو هورا بکشیم واسش چون نرفت!!!!
یه دید اشتباه وجود داره که باید برداشته شه//
به امید فهم همه مردم به دور از تعصب

Unknown گفت...

با درود
من بعد از اینکه شنیدم مهران مدیری شهرام همایون را مسخره کرده ، آریائی و آریائی بودن را مسخره کرده و بعد از خواندن مطلب شما، اگر دیگه رفتم این قهوه تلخ را بخرم ، ولی یک حدثی میزنم که با شما درمیانش میگذارم شاید هم این کارهای بد بدو مهران مدیری میکند تا مثل بعضی ها در ایران هپل هپو نشود به هر حال فعلا" که دست نگهداشتم و از قهوه تلخ در این خانه خبری نیست

ناشناس گفت...

Drood bar shoma man chand porsesh az aghaye modiri darm
1aya azdolat bar aye kare jaded khod (ghahveh) draft kardeh sat
2 aya bedidare ahmadynejad rafteh sat
3 aya dar vezarat atlas tavasote abrader ham in por mohamadi tahod sepordeh sat
Aghaye mote kareton ba arzesh bod drood bar shoma

سراج گفت...

با درود..تهمت زنی‌ و انگ وصل زدن باعث شد که ما یه حقیقت رو در مورد این مسائل فراموش کنیم..سوال من از طرفداران این کار اینه که آیا به فروش گذاشتنه مادر یک شخص، انگ اعتیاد زدن به مجری‌های این شبکه‌ها و فاحشه خوندن خواننده‌های خانم ایرانی‌ در ژانر طنز قرار میگیره؟ آیا این استدلال که منتقدین مهران مدیری جنبه طنز ندارن میتونه باعث به قبول فحاشیه مستقیم به هموطن‌های خودمون رو بده؟ اگر فحاشی‌های شبکه‌های لوس انجلس غیر قابل قبول نیست، کار آقای مدیری رو چگونه قبول کنیم؟

ناشناس گفت...

آخه توی دلقکو کی گفته به حرفهای سیاسی؟؟ تو برو همون بند تمبونتو بالا بکش..همین شماها آبروی کار سیاسی کردن رو میبرید.

miald گفت...

حدس من این است که همان کسانی این فیلم را در این مقطع بیرون دادند که میخ واستند چهره مهران مدیری را از بین ببرند . مهران مدیری در همین تهران که دارم خودم زندگی می کنم بسیار محبوب شده . همه روی کارش قسم می خورند .
خود من عاشق کار قهوه تلخ هستم .
اما وقتی می بینم افرادی به شما توهین می کنند آن هم فقط به خاطر گفتن حقیقت دل می گیرد .
شما حقیقت را گفتید .
اما واقعا مردم ما به غیر از این سوژه ها چه چیز دیگر در برنامه هایشان برای خندیدن داند !؟
مهران مدیری آنقدر محبوب شد که خاتمی به پشت صحنه قهوه تلخ رفت .
درست چند روز قبل در هفته گذشته.
و این روزها شاهد قرار گرفتن این فیلم بر روی اینترنت .
من که میگم کاره خوده این دم و دستگاه است چون نمی تواند محبوبیت کسی را ببیند .
من مطمئنم برای خراب کردن چهره مهران این کار را کرده اند و بس .

محمد صادقی گفت...

با سلام
من فارغ از اظهار نظر در خصوص نوشته شما و ماجراهای رخ داده یک نکته را اضافه می نمایم
سریال شب های برره در واقع سرقت داستان ایستگاه جعفر آباد نوشته آقای اسکندر دلدم
ایشان طرحی را برای ساخت سریالی با این نام به صدا و سیما ارائه نمودند که قصهآن اینگونه بود که روزنامه نگاری از زندان فرار می کند و به یک ولایت ناشناخته وارد میشود و در آنجا با اداب و رسومی عجیب غریب روبه رو می شود در طی داستان هم روزنامه نگار هم اهالی آن ولایت از نطر فرهنگی بر هم تاثیر میگذارند
این طرح را صدا و سیما قبول نمی کند و سوژه را بعد از مدتها به مهران مدیری می دهد و داستان برره از روی آن کپی میشود
شکایت های اسکندر دلدم هم راه به جایی نبرد
با تشکر
محمد صادقی

فربد گفت...

آقای ملک مطیعی حرف بدی نمیزنند ولی شما فدائیان مهران مدیری هیچی حالیتون نیست . بابا بسه شخصیت پرستی و بت سازی . بیچاره ها برید قهوه تونو بخرید دیر نشه آخه مهران قسم مادرتونو داده . هههههههههههههه

ناشناس گفت...

سلام,
من مطالب مربوط به سیاست را بسیار دنبال میکنم اگرچه سیاسی نیستم. حرف هایی که شما عنوان کردید برای من خیلی هم جدید نبود حداقل قابل پیش بینی بود مثلا ماجرای پخش نشدن قهوه تلخ از تلویزیون اما دیدن بیلبورد های بزرگ از قهوه تلخ در اتوبان و بزرگراه و ... و سیل ایمیل هایی که طوری میخواست القا کند که بخرید تا حال کسی گرفته شود... از همان اول با عقل جور در نمی آمد.... چطور کسی بر ضد کسی است اما راحت کار میکند تبلیغ میکند و می فروشد... این بحث همیشگی من و دوستانم بود که "قهوه تلخ اینقدرها هم سبز نیست".... و من اطمینان دارم که در این فضا یا از آنها هستی یا نیستی... خصوصا در مورد کارهایی که با مخاطب یعنی مردم ایران سر و کار داری...
من اثری از عقده ندیدم هرچه بود فقط نقد بود...
ماجرای ممنوع الکار شدن مهران را بنظرم خیلی ها میدانند حداقل اطمینان دارم که بینندگان ساعت خوش و نوروز 72 همه میدانند...
در مورد فیلی واقعا بنظرم زشت بود... بی نهایت وقیحانه و بسیار سطح پایین... البته اشکال بزرگ طنزهای تلویزیونی ما همین است تا حایی خوب پیش میرود و بعد فقط بخاطر پول شعور مخاطب نادیده گرفته میشود... آب به سریال می بندند و از جوک ها ی کوچه بازاری تا صف ایستادن دم در توالت میشود مایه طنز...
و البته موضوع آخر که دوست دارم یادتان بیندازم این بود که چقدر تلاش شد که اینطور نشان بدهند که خوش نشین ها در رقابت با قهوه تلخ ساخته شده.... از کارگردانی که وصل به سیستم است.... بخرید بخرید تا معلوم شود با مایید....
درود...

ناشناس گفت...

ت
طنز جدید مهران مدیری درباره شهرام همایون دوباره عده ای را در فضای مجازی سرگرم نموده
--------
من منتقد خارجه نشینها بیشتر هستم.برنامه های ماهواره های خارج کشور به خصوص تلویزیونهای لس انجلسی ایراد و مسخرگی بسیار دارد.
------------
به اضافه برنامه های سیاسی در برگیرنده فحش و ناسزا به کس و ناکس بیشتر هویت این برنامه ها را در بر میگیرد و جای نقد فراوان داردو طنز هم میتوان را نمود.ولی به راستی ایا مهران مدیری قصدش نقد این برنامه ها است و اگر هست الترناتیو او چیست؟
-------------
برنامه های جمهوری اسلامی که گاهی در هفت شبکه اش اخوند ظاهر میشود .
به محلی جایی برای خرافات ت بدیل شده
به طوری که در برنامه ای درباره سخنان حضرت محمد درباره فراموشی اوردن سیب و پنیر و گشنیز سخن میگوید
و در برنامه های مذهبیش درباره شب زفاف و روزش و انتخاب جنس فرزند از ان سخن میگویند.
ایا اینها قابل نقد و بررسی نیستند.چرا مهران مدیری به ان اشاره ای ندارد؟
به راستی چرا مردم همین تلویزیونهای ماهواره ای را به تلویزیون پرهزینه جمهوری اسلامی با خرجهای میلیاردی ترجیح میدهند؟
مردم چرا فارسی 1 و صدای امریکا و بی بی سی و پی ام سی را ترجیح میدهند.
چون مشخص است زندگی جدیدی میخواهند ایا مهران مدیری با ان مشکلی دارد؟
چرا او هیچگاه حاضر نشد نقدی واقعی به دولت ایران بنویسد.
تا انجا که به یاد دارم یکبار به سفارش خود صداو سیما ی لاریجانی قسمتی درباره گرانیها و افزایش قیمت بنزین نوشت .
چرا الان که قیمتها سر به فلک کشیده چیزی نمیگوید؟
جواب معلوم است چون
اجازه ندارد
------
مهران مدیری در طنرهایش میگوید زنان ایران نه تنها تحت فشار نیستند بلکه خیلی هم ازاد هستند.طنز شبهای ببرره و اقتدار زنان برره بر مردانش این دروغ را ترویج میداد در اینجا اما میبینیم در همین طنز دوباره ناموس پرستی اسلامی به شکل زننده ای اعلام میشود و اوردن نام مادر شهرام همایون بار دیگر اخلاقیلات زشت جامعه اسلامی را تداعی میکنند.جالب است عده ای فقط در نقد این کار میخواهند بگویند چون مادر مقدس است نباید این مساله را باز میکرد.در حالی مهران مدیری با اوردن نام مادر شهرام همایون میخواست طنزر خود را اکمل کند.
-------
تا طرف به اصطلاح ناموس طرف را مورد خطاب قرار ندهد حرف مهمی نزده برای همین مهران مدیری در قسمت پایان با اوردن نام مادر شهرام همایون طنزاسلامیش راتکمیل کرد..یعنی انچه مهران مدیری کرد در واقع ادامه همان فرهنگ ضد زن این جماعت هست که با پیش کشیدن مساله ناموس میخواهند مساله را فیصله دهند
----------
سوال دیگر از کاربران این است باید مشخص کنند که مهران مدیری کیست?
--------
انچه مهران مدیری در سطح کشور با تبلیغات قهوه تلخ انجام میدهد کم از او نیست.در سطح خیابانها انواع بیلبوردها را میبینیم که صحبت از قرعه کشی گسترده و تحویل اپارتمان به مردم میکند .به راستی این همه هزینه و تبلیغات از کجا امده است؟مگر میشود بدون کمک عناصر دولت چنین امری صورت بپذیرد؟
--------- مساله اینجاست این طنز در خدمت مردم نیست

این طنز

هدیه ای بود به سران جمهوری اسلامی

کاربران

پنجشنبه 16 دی ماه سال 1389

-----------

بدنام كردن ماهواره ها..به نفع چه كساني هستش؟

-----------------------

مهران مديري .. هنوز هم تو را هنرمند ميدانيم..ولي تا ديروز

اگر ظاهرا مردمي بودي..امروز ابزار حكومت هستي.حيف شد..

براستي چرا بايد جعفر پناهي در زندان باشد..

و تو با فريب مردم غمگين اسمت را آلوده كردي..

مردم زيادي تا ديروز نميخواستند اين را قبول كنند

ولي با محصول جديدت آخرين باورها را به خودت از بين بردي..

قابل تاسف هستش

ناشناس گفت...

انچه مهران مدیری در سطح کشور با تبلیغات قهوه تلخ انجام میدهد کم از او نیست.در سطح خیابانها انواع بیلبوردها را میبینیم که صحبت از قرعه کشی گسترده و تحویل اپارتمان به مردم میکند .به راستی این همه هزینه و تبلیغات از کجا امده است؟مگر میشود بدون کمک عناصر دولت چنین امری صورت بپذیرد؟
مساله اینجاست این طنز در خدمت مردم نیس

ناشناس گفت...

به راستی چرا مردم همین تلویزیونهای ماهواره ای را به تلویزیون پرهزینه جمهوری اسلامی با خرجهای میلیاردی ترجیح میدهند؟
مردم چرا فارسی 1 و صدای امریکا و بی بی سی و پی ام سی را ترجیح میدهند.
چون مشخص است زندگی جدیدی میخواهند ایا مهران مدیری با ان مشکلی دارد؟
چرا او هیچگاه حاضر نشد نقدی واقعی به دولت ایران بنویسد.
تا انجا که به یاد دارم یکبار به سفارش خود صداو سیما ی لاریجانی قسمتی درباره گرانیها و افزایش قیمت بنزین نوشت .
چرا الان که قیمتها سر به فلک کشیده چیزی نمیگوید؟
جواب معلوم است چون
اجازه ندار

ناشناس گفت...

طنز مهران مدیری در خدمت کیست
طنز جدید مهران مدیری درباره شهرام همایون دوباره عده ای را در فضای مجازی سرگرم نمود

احسان سلطانی گفت...

عده ای به آقای ملک مطیعی ایراد گرفته اند که چرا ایشان اشاره کرده پورمحمدی وزارت اطلاعات، و گفته اند پورمحمدی که وزیر کشور بوده و الان در بازرسی است و به همین خاطر گفته اند که اقای ملک مطیعی اشتباه کرده و کل نقد ایشان را زیر سوال برده اند.لازم به توضیح است که اقای ملک مطیعی نگفته اند که وزیر اطلاعات بلکه گفته اند پورمحمدی وزارت اطلاعات،یعنی آنکه در وزارت اطلاعات بوده است.در واقع برای آنانکه اطلاعاتشان کم است باید توضیح دهم که آقای مطیعی درست گفته اند پورمحمدی از 69 تا 78 رئیس معاونت برون مرزی وزارت اطلاعات بوده است و در همان سالها با حفظ سمت یکی از معاونین کلیدی فلاحیان در وزارت بوده است.اگر اطلاعات ندارید لطفا اظهار نظر نکنید

ناهید گفت...

جناب ملک مطیعی درود بر شما متانت و بزرگواری شمادلیل بر صحت گفته هاتون هست. من همیشه از دیدن سریالهای مدیری اکراه داشتم و اورا به دلقک بیشتر میدیدم تا کمدین . و تلوزیون ضرعامی و فرصت طلب یومیه او یعنی مهران مدیری با انتخاب کثیف ترن راه را برای خنثی کردن تلویزونهای ایرانی مقیم خارج این نظر بنده رو تائید کرد.

nimazad گفت...

انگار آقای ملک مطیعی یادت رفته خودت تو چه سریالی بازی میکردی و اونجا هی می گفتی ماهواره فساد آوره ووو پس شما هم اطلاعاتی بودید

نیما گفت...

من کاری به گفته ای دوستان ندارم فقط میگم توهین به مادر یک فرد کار بسیار زننده های بود و برای آقای مدیری به همین دلیل متاسفم

بارانی گفت...

درود
والا ما که یک قسمت قهوه تلخ رو هم ندیدیم اما بقیه که راضی بودند اما خداییش دروغه اگه بگیم کسی بدون حمایت بضیا بتونه مثل مدیری خودشو بالا بکشه. راستی مهران آخر چرا دیدار رهبر نرفت؟
سپاس
بارانی باشید

ناشناس گفت...

با سلام به هنرمند عزیز کامران ملک مطیعی ...
راستش من قبل از اینکه نقد شمارو بخونم ویدئو جدید مدیری رو دیدم وفقط یه چیز میتونم بگم.( البته میدونم یه زمانی همکارتون بودن ) اما.........
واقعا آدم شیادی هست ...
من میخام بدونم اسم خودشو گذاشته هنرمند...

ناشناس گفت...

من به نظرات همه دوستان احترام می گذارم. اما نظر خودم اینکه، من تقریبا تمامی سریال های کمدی روز تلویزیون های را می بینم، و بسیاری از سریالهای کمدی ماندگار از دهه هفتاد تاکنون از جمله سینفیلد را دیده ام. ژانر سینمایی کمدی را بسیار دوست دارم، و تقریبا اثر کمدی معاصری نیست که ندیده باشم. در عین حال، به نظرم می آید که کارهای مدیری بسیار پخته است، و هرچند تمایز هجو و طنز امری لازم است، اما چندان مرز مشخصی نیز ندارد.
هرچند مشخص است که در اثر آخر مدیری ردپایی از چاپلوسی هم دیده می شود، ولی قطعا اینقدر این شبکه های ماهورای محتوای سبک و قابل نقد دارند، که جای خالی کار مدیری همیشه احساس می شده، و بسیاری توانسته اند با آن ارتباط برقرار کرده و با آن بخندند.
به علاوه، برخی دوستان از بی بی سی پرشین در کنار این شبکه های مورد تمسخر قرار گرفته اسم می آورند. من فکر می کنم این عزیزان، بیشتر قصد خراب کردن بی بی سی پرشین را دارند تا آقای مدیری را!

ناشناس گفت...

اینکه هیچ وقت از روی بی فکری نباید شعار بدیم درود بر فلانی مرگ بر فلانی همیشه در ایران کم رنگ مونده،من نه می گم درود بر مهران نه مرگ بر او...ولی یه سوال از شما دارم!آیا اون برنامه هایی که مسخره شدن و به قول شما با طنز فرق دارند،شما به عنوان یک فردی که می خواین انتخاب کنید اونها رو دارای ارزش می دونین؟؟؟وقتتونو می زارین اونها رو تماشا کنین؟من اصلا به مسائل جنسی ماهواره کاری ندارم،چون واسه آگاهی جنسی مردم ما که تازه بعد 30 سال می خواهند یاد بگیرن چند سال کار مستمر هم کمه،و الان دنیا دنیایی نیست که بتونی کاری کنی بچه ات ندونه!! جدای از اون مردم غالبا یه کتاب در سال هم نمی خونن،واقعا شما کدوم برنامه های هنوز اعلا حضرت گوی خفته رو با معنی می بینین؟یا اصلا وجودی در اونها دیدین که بشه اونها رو با یه دختر مثل شیوا نظر آهاری و.. تو 1 اسم صدا کرد مخالف یا مبارز؟؟و چرا اینقدر در کنار طلا بودن وقت و عمر آدم نشه از سوژه شدنشون لذت برد؟کانالهای ماهم کمی از اونها ندارن،دلقکی که میاد میگه ندا رو انگلیس کشته دلقک تره یا اونی که شبخیز رو مسخره می کنه؟ما هر روز و هرشب داریم تو رادیو تلویزیون مجری های دلقکمون رو می بینیم که عکس خبر ها رو روخونی میکنن. چرا خیلیها رو مادر شبخیز غیرتی شدن!!!!چه بسا همون مهرانم حاضره مامان خودشو به پول بفروشه،این یه تمثیله از آدم فروشها و هرکی برداشت خودشو داره،اگه مخبرالدوله ای که ارتباطات رو وارد ایران کرد به هیبت یه خبرچین نشون داده شده به پشتوانه ی چیه؟نا آگاهی ما؟یا آگاهی مهران از نا آگاهی ما؟یا فقط مسخره کردن یه لغب بدون هیچ منظوری؟همه اینها ممکنه!

امیر ورجاوند گفت...

سپاسگزارم جناب ملک مطیعی ، فقط همین . بهرحال شما وارث پدر بزرگوار خود هستید . و جز این از شما انتظار نمیره .....
بسیار بسیار جالب و قابل تعمق بود این نوشته جناب ملک مطیعی . راست و اشتباهش رو نمیدونم و قضاوت هم نمی کنم اما چیزی که واضحه اینه که بیشتر اوقات تو این مملکت چیزها اونجوری که نشون داده میشن و همه فکر می کنند ، نیستند .... متاسفانه و این دردیست برای این ملت بی هویت ، متاسفانه مردم همیشه به دنبال یک ناجی ( یا یک نماد ) هستند و این موج بلندیست که خیلی ها سوار شدن بر آنرا می دانند . که حتی در دوران سبز هم خوب آنها را بیاد داریم که از موج مردم چگونه ماهی های بزرگی صید کردند

ناشناس گفت...

salam agha malek motieiii/khaste nabashii.a inke harfaii zadid ke kamtar kasimidonest mamnoon.omid varam farhange goftegoo ro dashte bashiim.shoma nazareto dadii dustanam biyan dar kamale adab harf bezannaan.faghat khaheshan hich kodomemoon khodemono poshte adamaye dg ghaem nakoonim,ye migheiii mireftim poshte shohada.hala mirim poshte neda va sohrab.harkasi ideii dari.omid varam ba vojod bashiid va az idatoon defa konid

nimnab گفت...

برای قهوه ی تلخ
در طنزی که می پسندم، چند مشخصهوجود دارد. مشخصا کلیت یا پیام طنز چیزی نیست که به آن بخندیم. برعکس مفهومی قابل تامل مثلا از اغراق شده ی یک زشتی یا ناهنجاری است. حال طنز پرداز سینمایی می آید درون این کلیت را با جزئیات خنده آور پر میکند. مثلا چاپلین(با توجه به محدودیت ها سینمای صامت) عادت داشت در این جزئیات ما را با زد و خورد ها یا حرکات زیبا و موزون یا وقایعی که رابطه ی علت معلولشان میلنگید، به وجد آورد. اگرچه طنز پرداز خلاق همیشه ایده های جدیدی داشت وبه موارد بالا محدود نمی شد، که چاپلین میتوانست حتی در نمایش عشق هم ما را بخنداند. اما نهایتا وقتی فیلم تمام میشد این جزئیات خنده آور نبود که در ذهن می ماند، بلکه آن کلیت تامل برانگیز و پایدار بود. مثلا هر کس وقتی پسربچه را به یاد می آورید فقر و کودکان خیابانی یا در عصر جدید ماشینیسم در ذهن ما تداعی می شود. نمونه ی خوب طنز وطنی متاخر هم مثلا سریال مسافران رامبد جوان که پر بود از چالش هایی از اجتماع معاصر.
اما چیزی مثل قهوه ی تلخ آنقدر از این جزئیات فکاهی پر شده که اتفاقا تنها اثر پایدارش همین جزئیات است که به وفور به صورت تقلید در اجتماع دیده می شود. به عبارت دیگر این جزئیات فکاهی چنان به کلیات سوق داده شده اند و کل مجموعه را پوشانده اند که به شخصه قهوه ی تلخ را یک مجموعه ی لودگی میدانم تا طنز. حتی اگر مفهومی هم برای آن در نظر بگیریم( مثلا همین نقد پادشاهان و درباریان عیاش و بی توجه به مردم که به شخصه معتقدم سوژه ی عبث و مذخرفی و"سفارشی" در این دوره است) یا حتی توهم طعنه زدن به حکومت حاضر را هم بپذیریم، آنقدر این بیان پر اغراق و الکن است و آنقدر با این فکاهی ها ترکیب و مخلوط شده که به ندرت کسی را به تامل وا میدارد. دوره، یک دوره ی عجیب و خیالی است که از تاریخ حذف شده و ناخوداگاه به بیننده القا میکند که می تواند با سایر ادوار تاریخ متفاوت باشد. در ثانی در همین جزئیات فکاهی هم نویسنده به شدت دچار تکرار و کمبود ایده است. فرض کنید قسمت چهل و هشتم قهوه تلخ به بازار آمده. حدس می زنید در آن قسمت چه اتفاقی می افتد؟ مستشار الملک می خواهد که اوضاع سر و سامان پیدا کند، برای همین به نظمیه میرود. آنجا بلد الملک به حرفهای منطقی مستشار گوش نمی کند و همینطوری که سرش را تکان می دهد، ده دوازده باری پدر سوخته پدرسوخته می کند. برزو خان هم با لهجه من درآوردی مشهدی به اوگیر میدهد که عشقش را فلان کرده. بعد مستشار به دوربین نگاه می کند.اندرونی را نشان میدهد که زنها به هم متلک می گویند و اگر خلاقیتی در داستان باشد، بانوی اول ادبیاتش عوض میشود و عامیانه داد و بیداد می کند. بقیه درباریان هم در حال چاپلوسی و چپاول خزانه اند. پیرمردی هم گاهی توی صحنه می آید و کیه کیه می کند.و خوب احتمالا تنها چیزایی که مخاطب را می خنداند، همین کیه کیه، پدرسوخته گفتنها، به دوربین نگاه کردنها و غیره ست.
حالا سوال من این است که اگر مخاطب داستان و دیالوگ برایش مهم نیست و صرفا به این تیکه کلامها و حرکات بدنی می خندد، خوب چرا قسمتای قبلی را نگاه نمی کند؟
به جرات میتوانم بگویم قهوه ی تلخ با وجود اینکه از بازیگران و عوامل فنی و پتانسیل بالایی برای خوب بودن برخوردار بود به دلیل نداشتن نویسندگی مناسب یکی از ضعیف ترین کارهایی است که تا به حال دیده ام.
فرض کنین سریالی پخش شود، به اسم قهوه ی تلخ و دقیقا همین چیزی باشد که الان هست، با این تفاوت که آخر تیتراژ بنویسند؛ کارگردان مجید حسین زادگان (حالا ده نمکی یا سلجشور بماند). فکر می کنید چند درصد بیننده های فعلی ش را داشت؟
و اما کار اخیر
طنزی که توهین به قشری خاصی از مردم باشد طنز نیست جنایت است. چگونه توقع دارید از حکومتی که برای رسیدن به اهدافش تمام خط قرمز های اعتقادی خودش را هم رد میکند به اصول اخلاقی پایبند باشد؟یادم می آید رقصیدن زن به قول خودشان نیمه برهنه در کنفرانس برلین در تلویزیون اونم در ایام محرم تا همین نمایش مبتذل مدیری برای تحقیر شبکه های ماهواره ای که اگر یک صدم یا حتی یک صد هزارم بودجه و منابع میلیاردی صدا و سیما در اختیارشان بود قطعا کیفیت کارشان بهتر از صدا و سیما بود. بحث خندیدن نیست. بحث حتی نقدی هم نیست که "باید" در طنز نهفته باشد. بحث تمسخر و تحقیر است. زیر پا گذاشتن حقوق انسان ها. آن هم نه یک عده سیاسیون بدبخت از همه جا رونده که برای چند پیرمرد و پیرزن طاغوتی برنامه پخش میکنند.حقوق مسلم انسانی است.سکانسی که بیژن بنفشه خواه از مسیر یادآوری خاطرات پارک دانشجو و اتهام به همجنس گرایی مسخره میشود مسلما یک تمسخر ضد انسانی و بی شرمانه است.سکانسی که مادر به فروش گذاشته میشود با فحش های ناموسی و جنسیت زده ی چاله میدونی های پنجاه سال پیش تهران چه فرقی دارد؟
متن تقدیم به آقای ملک مطیعی

Unknown گفت...

کلا ما عادت داریم که آقای گودرزی رو به شقایق خانوم ربط بدیم.
منم موافقم که قهوه تلخ اصلا سیاسی نیست.
شاید هر چند محموعه یک نیمچه تیکه ای بندازن اما واقعا در اون حد نیست که بگیم اوه اوه عجب جراتی داشت اینو گفت.(مثلا : شما عینکی ها عادت دارید مخالف خودتون رو نفهم فرض کنید یا من محسنی نسب هستم در نبود قبله عالم همه کاره منم یا چاره کار اینست که خراج مملکت را رعیت از رعیت بگیرد یا پول رعیت را که نقدی نمیدهیم آن را حواله میکنیم)
مجموعه قهوه تلخ خیلی کار قوی و شاخی نیست.
حداقل نسبت به طنز هایی که میتونه حیثیت یک نفر چنان له کنه که طرف تا مدتها تو انظار ظاهر نشه.
من هنوزم میگم محبوبیت قهوه تلخ فقط به خاطر شایعاتی بود که در زمان درستی به وجود اومد.از این جهت میگم هوشمندی تهیه کنندگان این مجموعه واقعا قابل ستایشه و هر پولی هم که دربیارن نوش جونشون.جون از فکرشون استفاده کردن و از (معذرت میخوام)مثل همیشه خریت ما مردم.
نقدتون هم کاملا به جا بود.
از هیچ چیز به اندازه ساده لوحی مردمم حرص نمیخورم.
امضا : یک فروند آشخور بیچاره...

فرزانه گفت...

اول همینجا بگم که من طرفدار مدیری نیستم و طرفدار حقم.
اما قربان! استفاده از امواج جهت به دست آوردن شهرت و پول چه اشکالی داره؟! این که خصیصه همه ما ایرانیاس.نمونه ش هم خود شما که سوار موج این برنامه شدید و دارین به تاخت می گازین.
دوم شما اینجا بسیار مقدس نمایی نموده اید و خودتون رو اخلاق گرا نشون دادید. من نمی دونم مدیری چه جور آدمیه؟! البته با توجه به این ویدئوی پخش شده می شه حدس زد که اونم بله. اما خود شما هم اگر کمی به گذشته تون توی ایران فکر کنید خیلی چیزا رو یادتون میاد. من رو به احتمال قریب به یقین به یاد نمیارید- به علت کثرت موارد مشابه!! – اما بنده خوب شما رو یادمه. من یه دختر نوجوون ساده که به قصد آشنایی با یه بازیگر تو سریال زیر آسمان شهر باهاتون آشنا شدم، اما شما ... . اسمم رو هم واقعی نوشتم که شاید هم یادتون اومد. به هر حال غرض اینکه می خوام بگم "رطب خورده کی منع رطب کند!! " نقدهای اخلاقی رو بگذارید برای اونایی که دوزار از اخلاقیات سرشون می شه!
سوما منم با سخیف بودن این مجموعه موافقم. و احتمال بسیار زیاد این مجموعه سفارشی بوده از بالا! وگرنه جلبک هم می فهمه چنین برنامه ای قابل پخش توی تلویزیون یا حتی شبکه خانگی نیست. در این صورت کدام تهیه کننده دیوانه ای حاضره سرمایه گذاری کنه بابت کاری که هیچ سود مالی نداره؟!!!!
چهارم من از بچگی یاد گرفتم تا وقتی چیزی رو با چشم خودم ندیدم باور نکنم. نه دیوانه وار عاشق مدیری هستم، نه مخالف خشمناکشم و اراجیف همایون در مورد اطلاعاتی بودنش رو باور می کنم. برای من مدیری کارگردان و بازیگریه که گاهی به طنزهاش می خندم و گاهی باهاش مخالفم.به قول حضرتعالی آینده همه چیز رو معلوم می کنه.اگر در آینده روشن شد که مدیری مثلا تحت امر مستقیم حکومت بوده و اطلاعاتی بوده و ... ، اونوقت می تونم با قاطعیت قضاوت کنم. ولی بازم دلیل نمی شه که همه چیز رو نفی کنم و مثلا یه دفعه با ده نمکی یکیش کنم. حرفهای شما هم اینقدر خشمناک و پر از کینه ست که حتی به یک جمله ش هم نمی شه اعتماد کرد. تنها برداشتی که از طومار شما داشتم این بود که شما آدم بسیار ماه و خوبی هستید، و مدیری و گروهش آدمهای بسیار کثیف و عوضی!!!
پنجم. اگر ایران بودید هم جرات داشتید اینطوری صحبت کنید؟!!
ششم. خدا رحم کرد نمی خواستید افشاگری کنید، اگر یه روز تصمیم به افشاگری بکنید چی میشه !!! :)))
راستی! امیدوارم جرات تایید کامنت من رو داشته باشی

سعید گفت...

درود بر شما
واقعا خیلی ارزشمنده که کسی از اهالی سینما و تئاتر ، بی مایه بودن و دستمال به دست بودن مهران مدیری رو به مردم بگه

ناشناس گفت...

درود بر شما. می شه لطفا این مقاله من رو هم بخونین و نظر بدین.
http://persiwom.wordpress.com/
این مقاله حرف دل کسیه که خیلی از دیدن چهره جدید مهرام مدیری تعجب کرده!

ناشناس گفت...

خیلی منطقی بود. هر دو یادداشت شما را خواندم. ممنونم. شاید مهران مدیری فکر میکند مردم نمیفهمند چه کار میکند. از این به بعد من هم دیگر قهوه تلخ نخواهم خرید

ناشناس گفت...

جناب آقای کامران خان!
ممنون از روشنگری هایی که فرمودین. اما تمام اون چیزی که از مهران مدیری گفتین همش قابل حدس بود. حداقل برای من که چیز جدیدی نداشت. اما توجه شما را به این نکته جلب میکنم که در هر صورت مهران مدیری جزو معدود کسانی است که اتفاقا برخلاف نظر شما بیشتر به طنز میپردازد تا هجو و هزل.
دوم آنکه او در حال حاضر تنها کسی است که می تواند مردم ایران را بخنداند و در عین حال وضع کنونی جامعه ایرانیان داخل و خارج از کشور را نقد کند.
سوم آنکه او هم مثل دیگران به دنبال کسب درآمد بیشتر است که البته ایرادی هم بر آن وارد نیست. اما نکته آنست که بر خلاف نظر شما نه تنها موج سوار خوبی نیست بلکه میداند از فرصتهای پیش آمده چگونه بهره گیرد بدون آنکه دیگری را به زیر بکشد یا آنکه بر دوش دیگران سوار شود.

حامد م گفت...

واقعن از خوندن 5 6پست قبلی لذت بردم و ممنونم!

ناشناس گفت...

از روزي كه پاي قهوه ي تلخ به خانه هاي دوستان و آشنايانم كه از قضا همگي جزو تحصيل كرده هاي اين جامعه هستند باز شد به هزار زبان خواستم بهشان بگويم كه نخريد اما به خرجشان نرفت كه نرفت كه هيچ هر روز ايميل هاي جوراجور برايم ارسال مي كردند كه به اين دليل و آن دليل بايد قهوه ي تلخ خريد.مي گفتند خب مي خنديم...خب چي كار كنيم شبا؟مي گفتم فيلم خوب كه كم نيست...سريال هاي با كيفيت خارجي كه كم نيست آنها را ببينيد اما هم چنان خريدند به اين عنوان كه اين بهترين است و بهتر ازين فعلن پيدا نمي شود.چه بايد كرد با ما مردمي كه اخراجي ها و قهوه ي تلخ را به چنين ركوردهايي مي رسانيم و از سوي ديگر در تاكسي و مغازه به حكومت فحش ميدهيم؟!

Babak گفت...

دوست گرامی ، آقای ملک مطیعی
شما از بازیگران دوست داشتنی من در زیر آسمان شهر بودید و من بیش از این با شما آشنایی ندارن
اما در باره نوشته اتان (نخستین و نه دومی!) باید بگویم که به تمام پرسش های من پاسخ داده شد و آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند
در باره نوشته واپسین(توضیح) شما نیز باید بگویم که برای من یکی که محرز بود که شما هدف تخریب یا خودنمایی نداشتید و به نظر من هر کس نوشته نخست شما را بدون غرض بخواند نیز همین را می گوید
پیروز و پایدار و تندرست باشید
بابک

ناشناس گفت...

چه ملت بی هویت و بلا تکلیفی هستیم ما! یا رگ گردنمون در دفاع از زندانی های سیاسی زده بیرون یا برای دفاع از ناموس سوزان روشن و اندی.
رسالت یک هنرمند جهت گیری سیاسی نیست بلکه اون باید سعی کنه به هر طریقی که شده حتی با باند بازی صدای خودشو به گوش طرفدارانش برسونه. مهران مذیری یک آدم فوق العاده با هوشی است که مسیرشو ذرست انتخاب می کنه تا بتونه به کارش ادامه بده و در این اوضاع که همه جا رو غم و جور فرا گرفته بر روی لب آدمهای این مملکت غم زذه لبخند بشونه.
شما هم اگه هوششو داشتی همین کار رو میکردی و این جور مغرضانه و با بغض و حسد در موردش مطلب نمی نوشتی.

ناشناس گفت...

آقا دستتون درد نکنه حقیقت را گفتید تا مردم کمتر گول این مرد بی تربیت را بخورند

ناشناس گفت...

طبق معمول مردم بیکار ایران دوباره یه سوژه دست آوردن و شروع کردن به کارشناسی کردن . بابا ول کنید . اینها همه یه سرگرمیه که شما رو هدفمند کنند . برید فکر نون باشید که خربزه آبه

ناشناس گفت...

من نمیخوام پیرامون این قضیه اظهار نظر کنم، گرچه نظرم یه چیزیه بین نظر شما و عاشقان مهران مدیری.
ولی دیدم از طنز و هزل و هجو نوشتید، بعدش به دو سه پست قبلتون یه نگاهی انداختم و دو بیتی ها رو دیدم. برام سؤال پیش اومد که اگه اون طنز نیست، آیا این دو بیتی شما طنزه؟!

چرا دائم پیاپی میزنی زر
مداوم میکنی نشر شر و ور
کمی هم عاقلانه گام بردار
از آن ترسم که شلوارت خورد جر

بله؟!!!

ناشناس گفت...

فکر کردین چرا توی این همه کشورها و آدمها تنها به ما توهین میشه؟ چرا ما فقط توهین جذب میکنیم؟ توهین به مادر شهرام همایون، توهین به عکس خمینی ، کارکاتور توهین آمیز علیه حضرت محمد، ... مشکل از ماست که دنبال این ماجراها میگردیم وگرنه اینگونه طنزها و عملکردها در همه ملل وجود داره اما ما مثل خیلی از مسائل بی اهمیتی که سالهاست برای خودمون تبدیلش کردیم به مهنترین مسائل زندگی (مثل حجاب، مثل مدل مو، ...) با صرف وقتمون در اینگونه مسائل منجر به عقب رفتگی میشیم. کاش شما هنرمند ارجمند لااقل دست از اینگونه سانسورها، حذف کردنها، تخریب کردنها بردارین و به صلح و آرامش فکر کنین.

نعیمه گفت...

آقای ملک مطیعی عزیز
نقد تلخ شما را خواندم. راستش به دلم ننشست. نه این که بد نوشته باشید اما دوست نداشتم یکی از ساکنان دنیای هنر این طور بی پروا به ساکن دیگری بتازد. ترجیح می دادم این مطالب را در وبلاگ کسی خارج از عرصه صدا و سیما بخوانم.

خورشید گفت...

سلام، من زیاد سیاسی نیستم وبه مسائل سیاسیش کاری ندارم اما فقط میدونمکه آقای مدیری از این شایعه ی نرفتن دست بوس رهبر فوق العاده سوء استفاده کرد و اینکه از قهوه ی تلخم خوشم نمیاد چون به نظرم این کارهای طنز فوق العاده رو فرهنگ مردم تاثیر داره و این قهوه ی تلخ داره فرهنگ غلط حرف بد رو تو بچه های ما جا میندازه به نظرم اصطلاحاتی که توش استفاده کردن اصلا مناسب نیست

ناشناس گفت...

سلام

اينكه مهران مديري وابسته هست يا نيست اصلا مهم نيست واگر قهوه تلخو نگاه كرده باشين نميگين كه سياسي نيست!! اين حرفتون خيلي عجيب بود. واينكه موفقيت مهران مديري انگار يك جورايي حرص خيليهارو در آورده.شما هم خيلي نگران خردسالان و ناموس مردم نباشين.

ناشناس گفت...

من بیننده شبکه همایون نیستم، اما مهران مدیری بازیگر طنزپرداز نیست، کار او (که به نظر من نامش لودگی و معرکه گیری است) بر "استفاده مغلوط از کلام" استوار است، و این کاری به بازیگری و طنزپردازی ندارد؛ به زبانی دیگر شما اگر کارهای او را به فرهنگ و زبان دیگری ببرید، هیچکس برداشتی طنز از آن ها نمی کند؛ مقایسه کنید با کمدین مبنا، چاپلین، که هر کسی از هر فرهنگی را به خنده وا می دارد...

alireza.j گفت...

با سلام به شما و دوستان

در اینکه مهران کار‌های طنزش بهترین هیچ هیچ هیچ شکی‌ نیست

ولی‌ من با شما هم موافقم آقا کامران،مدیری اگه قهوه تلخ رو پخش خانگی کرد واسه سودش بود نه واسه ندیدن رهبر !آخه ملت عزیز شما از زندگی‌ مهران چی‌ میدونید؟

من اصلا نمی‌خوام از آقای مدیری بد بگم چون هنوزم به کار هاش میخندم و میگم که کارش طنز هست نه بذل گویی!ولی‌ شما‌ها از فساد اخلاقی‌ ایشون چی‌ میدونید؟

همین ۲ سال ممنوعیت کاری میدونید دلیلش چیه؟؟من که یکم با بازیگرا در ارتباط بودم میدونم!

دوستان اینکه کارای مهران رو کپی‌ نکنیم یه اصول اخلاقی !نبایدم کپی‌ کنیم !این یه چیزی که تو کل دنیا رعایت می‌شه

حرف آخر:مهران بهترین طناز ایران ولی‌ فکر مردم و نقد جامعه نیست!تو این کشور هیچکی فکر هیچکی نیست!

جامعه ی‌ هنرمندان تبدیل شده به جامعه ی‌ فساد

با عرضه پوزش

از طرف کسی‌ که کمی‌ اطلاعات در مورد هنر و هنرمند تو ایران داره

ناشناس گفت...

man nemidonam zendegi shakhsi va aghayede yek nafar be ma che ertebati dare, in bichare dare vaghat va energy mizare shoma ro bekhandone, in honare va ba arzesh onam to in ozae afsordegi ke to zendegi iraniha hast.

آفتاب گفت...

یعنی متاسفم برای مملکتی که کار شب و روزش شده خاله زنک بازی در مورد یه آدم موفق! بابا کجاتون داره می سوزه؟!!! هر جاتون که می سوزه مهم نیست، برین یه آب بریزین روش، بعدشمبشینین فکر کنین که چه طوری می تونین اون قدر باهوش زیرک باشین که پولدار و معروف بشین که مجبور نباشین برای معروف شدن ، زیرآب یکی دیگه رو بزنین!!! اولن اون آقای شهرام همایون، از کی تا حالا این قدر بزرگ و مر و سردمدار آزادی خواهی شده که این همه دارین خودتونو براش می کشین و برای طرفداری از اون نمی رین قهوه تلخ بخرین؟! خوب نرین! به جهنم! کسی که شعورش در این حده که فکر می کنه شهرام همایون یعنی نامد و سمبل نژاد آریایی و وطن و وطن پرستی وآزادی خواهی، همون بهتر که بشینه سریال های مزخرف تلویزیون رو تماشا کنه یا در نهاین فارسی وان!!! آقای ملک مطیعی عزی، مردم خودشون عقل و شعور دارن و می فهمن که چی به چیه.لازم نیست شما بیاین این جا این همه مطلب در مورد آشنایی خودتون و مدیری بنویسین، و در آخرش هم بگین کچای قهوه تلخ ضد رژیمه!! اگه شما نمی فهمین کجاش ضد رژیمه، از کوته فکری شماس...مردم خودشون حق دارن از چیزی که می بینن برداشت کنن، حالا صدتا مثل شما هم که بیاد بگه این جوری نیست، مهم نیست.من یکی به عقل و برداشت خودم بیشتر اعتماد می کنم تا به اصطلاح هنرمندی که داره زیرآب همکار دیرینه شو می زنه تا به نون و نوایی برسه یا نمی دونم چی!!! شما نمی خوای بخری نخر...لازم نیست جو سازی کنی و ملت رو تشویق کنی که در حمایت از یه خائن مزدور وطن فروش مثل شهرام همایون، مدیری رو تحریم کنن....تا حالاشم قهوه ی تلخ اون قدری فروخته که حال بعضی ها رو که چشم دیدن خوشبختی و خوشحالی دیگران رو ندارن، بگیره! از نوشته هایی که این روزا می خونم از تعداد محدود و اندکی از این مردم، اینارو می گم...نقل مهران مدیری و تیمش نیست، ما مردم ایران، یهو وقتی خونمون به جوش میاد و رگ غیرتمون می زنه بالا و یادمون میفته آریایی هستیم، زیرآب همه رو می زنیم! حتا گنده تر از مدیری شو!! فکر کنم اگه سری به تاریخ بزنین، از این موارد زیاد داشته باشیم...مصدق و مصدق ها، رضا خان و رضا خان ها...
این اولین بار نیست که فقط منتظریم یکی به نژادمون بگه بالای چشمت ابرو و بعد اونو دار بزنیم و بعد بریم به دودره بازی و زیر آب زنی ها و کثافت کاری هامون برسیم...به جای این که کمی بیشتر تامل کنیم و زود خونمون به جوش نیاد، زود می دویم می ریم علیه یا در دفاع از طرف یه چیزی می نیسیم و از طرف همه ی مردم هم تصمیم می گیریم!! تا کی؟!
اگه نفهمیدین که همه ی چیزایی که مهران مدیری توی اون ویدیو از زبان شهرام همایون گفت و در مورد آریایی ها گفت، ادای شهرام همایون بوده و نه نظر شخصی مهران مدیری، اون وقت اصلن چرا قلم به دست می گیرین و می نویسین؟!1 چیز به این سادگی، در همچین طنز یا نمی دونم "هجو" ساده ای که از نظر شما خیلی کم مایه و سخیف بوده، خیلی درکش سخته؟! پس می بینین که اون قدرا هم ساده نبوده! چون خیلی ها از جمله خود شما نفهمیدین که همه ی این جبهه ها باید علیه شهرام همایون گرفته بشه، نه مهران مدیری! چون اون آدم سال هاست داره من و شما و مادر و خواهر و نژاد آریاییمونو مسخره می کنه با این چرندیاتی که می گه، اون وقت ما اومدیم از کسی که این لودگی را بازتاب داده و منعکس کرده طلبکار شدیم! عجب روزگار غرییبیه!!اگه پای صحبت های اون آدم حتا یک بار نشسته باشین، اون وقت می فهمین مهران مدیری چی می گه!
خیلی بده آدم در مورد یار گرمابه و رفیق گلستانش، این جوری بنویسه و این همه سعی کنه چهره شو مخدوش کنه! اما آقای مطیعی عزیز، همه ی اینها می گذره، و همیشه چیزی که می مونه، واقعیت اونه که سال هایی نه چندان دور، مشخص می شه...کاش توی تاریخ، اگه قراره اسمی ازمون بمونه، یا توی تاریخ هنرِ این مرزو بوم، اسم شایسته ای بمونه...مردم شاید دو رو و دهن بین و حزب باد باشن، اما نسل های آینده همیشه روشن تر و دانا تر خواهند بود...

ناشناس گفت...

man vaghti harekate ajibe moarefi gheahve talkho k to face book rah ofatd didam hads zadam k dar poshte hamash ghazayae penhan ya behtare begam gharazhaei hast ama fekr mikonam mesle nazare nevisande b har hal kami gozare zamana va ye dide baz va bedoone taasob in ghaziyaro roshan khahad kard.dar har sorat ba nazar kamran malek motei movafegham va in kare jadidesho aslan dost nadashtam hata age b gofte dostemon vase kobidane modiri pakhsh shode bashe k intor nemibinam in ghaziyaro az kasi k khodesh ro dakhele sarzamine honar bedone nemipeziram in harfharo.

ناشناس گفت...

in harfa bikhode
chera hala?
in film montasher mishe
jebhe giri haye mokhtalef
va hala shoma
bishtar shabihe senario mimone!
az aval serial mehran modiri dast bar royenokate zarife mardome iran va hokomat gozasht
avalin seri
be tavajohie mardom be tarikh
be tavajohie seda o sima o dadane etela'ate ghalat
hata to mosabeghe
zang mizade ravabet omomi ham onja asan gosh nemidan
va har seri ke bekhayn
inke chera az tv pakhsh nashod malom nist
dalile shoma ham esbat shode nist
be nazare man aslan in kar az tv nemishod pakhsh she!
ama ta on zaman ke moshakhas she nemishe rajebesh nazar dad
rajebe on tanze mahvarei!
vagheiat in ast ke rasane haye mahvarei ma vaziate eftezahi darand
shakhsan tarafdare shahram homayoun hastam
vali aslan narahat nashodam
be nazare man bayad ye zare bozorgnamai ham beshe
age biad faghat vagheiat o neshon bede
ke nemishe tanz
rajebe on ghesmate khanande ham ke migid hame faheshe hastand
che rabti darE?
chi kar bayad mikard?
shoma kargaradn
chi kar mikardid?
na begid!
yani maslan on ghesmat o 1 sa'at tol midadid
o 10 nafare mokhtalef o neshon midadid
ke yeki injori rafte
yeki narafte
yeki yejor dige o ...
inke ye nafar o neshon dad aslan be manie inke hame faheshe hastand nist
ama hastand onjor adam ha ham
chejori bayad onaro neshon midad
adame mamoli neshon midad ke be shoma bar nakhore o narahat nashid
ya 1 sa'at faghat vaght sarfe on mikard?
be nazare man in ha irad hai haSs ke bikhodo bi jahat darid migirid!
hichkas ta be emrooz jorat nakarde az shabake haye vaghean bikhode mahvarei ma irad begire
inghadr bikodanke farsi1 mishe toshon mahbob
khode shoma chera tahala 1 enteghad ye tanz ya ... nakardid
ye nafar mard peyda shode kardeeee
be jaye poshtesh bodan injori mikhayd kharabesham konid!
manam migam mehran modiri dozd
adame hokomat
sandis khor
vali adamie ke karash zibas
ghabele ta'amoe
to irane emrooze ma sare
va dar kol mesle baghie aftabe dozd niSs!
va to in sharayet bayad azash hemayat kard
vali in hemayat dalil bar khob bodan o bi nazir bodane on nemishe

ناشناس گفت...

من يك سوال اساسي دارم و اون هم اينه كه چرا فكر كردين جمهوري اسلامي براش مهمه كه امثال شهرام همايون و شبخيز و بقيه اين آدمهايي كه فقط دنبال گذران زندگيند و به هيچ عنوان محلي از اعراب نه در بين ايراني هاي داخل ايران و نه در بين ايراني هاي خارج از كشور ندارند رو لجن مال كنه ؟‌ يا اين كه مثلا ً خامنه اي و احمدي نژاد وايسادن ببينن كه شهرام همايون چي مي گه تا به يه به اصطلاح شما مزدور دستور بدن كه آقا هر موقع شهرام همايون رو ضايع كردي اونوقت بهت اجازه مي ديم سي دي ات رو پخش كني ؟‌ يعني اينا اينقدر بيكارن ؟‌ چرا آقاي نوري زاده نقد نشد ؟‌ هرچند كه ايشون خودشون خيلي خامكارانه خودشونو قاطي اين قضيه كلا ً و سراسر هجو كردن ؟‌ من برام سواله كه چرا نمي تونين مباحث عاميانه رو بپذيريد ؟‌آقا تو همون آمريكايي كه شما زندگي مي كنيد برنامه هايي هستند كه طرف لخت مادرزاد مي شينه و نقد سينمايي بسيار قوي مي كنه !!! اونوقت شما از يه انتقاد اينقدر جوش آوردين ؟‌ گيرم هم كه اصلا ً آقا از اينا پول گرفته كه اينو بسازه ، مگه حرف غلطي زده كه اينقدر به قول معروف شپش به تمبان شديد !!!! ‌اگه كسي كار غلطي مي كنه بايد نقد بشه ، چرا همه شدن وكيل مدافع اين آقايان معلوم الحال ؟ پرچم فروشي و سكه فروختن و امثال اين كارا عمل فلطي نيست ، شايد هم بعضي جاها مفيد باشه حتي ، اما مسئله اينه كه به چه نامي فروخته شه ؟ لاتاري بذارين كه آي بياين بخرين كه من بتونم شما رو آگاه كنم ؟‌ اين رفتار هاي اين آقايون از اين جنبه قابل نقده كه عزيز من نشستي تو لس آنجلس پاتو انداختي رو پات مي گي اين بده اون خوبه ؟‌ هر موقع تو خيابون هاي تهران جلوي 1000 تا گاردي قرار گرفتي و گفتي مرگ بر جمهوري اسلامي اون موقع مردي آقاي محترم .

ناشناس گفت...

مشکل این مملکت اینه که تا کسی به جایی میرسه همه دوست دارند زیر پاشو خالی کنن .یک مثال قدیمی میگه گوسفندکه چاق شد زود قصابی میشه . آقای ملک مطیعی به جای اینکه حرفای خاله زنکی بزنی بهتره حرف اصولی و با مدرک بگی . مردم ما با همین چیزا خوشن مهم نیست چی به چیه مهم اینه که خوش باشن دقایقی رو . شبکه های خارجی فکر میکنی سنگ مارو به سینه میزنن ؟ همشون دنبال چاپیدن هستن هیچکس دلش برای من و تو نسوخته !!!

pooyan گفت...

با سلام
اولاً آقاي ملك مطيعي اينكه مهران مديري در دنياي طنز يك نابغه است هيچ شكي نيست و چه در گذشته و چه در آينده بنظر نميرسد كسي با اين استعداد پيدا شود .
ثانياً شما كه مدعي رعايت ادب هستيد در جاي جاي صحبتهايتان فرموديد كسانيكه از مديري دفاع ميكنند فرق طنز و هزل و ... را نميفهمند !
ثالثاً آقاي مديري در فيلمي كه اخيراً منتشر شده همه كانالهاي تلويزيون را به سخره نگرفته بلكه روي صحبتش با آن كساني است كه در آنسوي مرزها نشسته اند و براي مردم نسخه ميپيچند بدون آنكه خود حاضر به ذره اي فداكاري باشند .
رابعاً نگوييد كه شما در كثافت كاري خيلي از آدمهايي كه به هر عنوان در برخي شبكه ها بعنوان دكتر و مهندس و انرزي دهنده و مجري و خواننده و ... ظاهر ميشوند شك داريد !
خامساً شما از حضرت مولوي گفتيد بنده
از حضرت خيام ميگويم
اجرام كه ساكنان اين ايوانند
اسباب تردد خردمندانند
هان تا سررشته خرد گم نكني
كآنان كه مدبرند سرگردانند
بنده پيشنهاد ميكنم آقاي ملك مطيعي كه بيشتر فكر كنيد

شایان سیف‌الله زاده گفت...

خاک بر سر مملکتی که شما بازیگر و کارگردانش باشید.

ناشناس گفت...

ye soal baraye man pish omad.
aghaye malak mootie chetor ta in dvd pakhsh shod omadid va in harfaro mizanid?????, ghablesh koja boodid???

badesham be nazare man aslan dalili nadare ke bekhaym raje be film pakhsh shode
nazari bedim!!!.age baz khode mehran inro pakhsh karde bood ye chizi.

ناشناس گفت...

من کاملا با نظر ایشون موافقم.
اخلاق کاری چیزیست که مهران نداره.
تمسخر و توهین به هرکس برای خندوندن
کس دیگه و پول در اوردن اصلا طنز نیست.
یه نگاه به کارای طناز های معروف بندازین بد نیست.
مهران فقط با رابطه با بالا اینجا رسیده.
تو این مملکت با استعداد تراز ایشون هم هست که مجال کارندارن و به قول معروف خودی نیستن تا کار کنن.
یا حسین میرحسین

مشتی ماشالا گفت...

طنز اگر پرمایه باشد ، میبرند
مردم و گوینده ی آن ، کیف طنز
طنز اگر افتد به راه ابتذال
حیف مهران مدیری ، حیف طنز

ناشناس گفت...

Aghaye malek motiee vaghean az matlabetoon lezzat bordam. Dorood bar shoma. Akhar yeki peyda shod chehreye vaghei modiri ro neshoon bede,

ناشناس گفت...

آقای مطیعی شما نقد نکردید، تخریب کردید، البته خودتون رو
ببینید همه طنز ها نباید طنز سیاه باشند، بعضی از طنز ها باید فقط طنز باشند، با یه هدف والا که اونم شاد کردن مردمه
حالا قضیه قهوه تلخ درست باشه یا نه، بهر حال خنده رو لو لب مردم آورده و همچنین همین طنز ماهواره ها

هیچ کس نیست که اون شبا دلش برای پاوچین تاپ تاپ نکرده باشه

محبوبیت مهران رو مردم تعیین میکنند، نه منتقدین

ناشناس گفت...

آدمي كه خواب باشه ميشه بيدارش كرد ولي آدمي كه خودشو بزنه به خواب رو نمي توني بيدار كني!
اصلا من كاري به حرفاي آقاي مطيعي ندارم اما نميدونم كي ما مي خوايم چشمامونو باز كنيم و واقعيت رو ببنيم؟!چه طنزي؟واقعا دنبال خنده هستين؟انقدر بدبخت هستيم كه به فحش ناموسي و قر دادن و توهين به ديگران بخنديم؟!اينها بيشتر گريه آور نيست؟!
من مي خوام ببينم كه كجاي قهوه تلخ حرف سياسي زده شده؟چون ما دوست داريم اينجوري فكر كنيم صددرصد همينجوري هم ميشه!همش ميشه حرف سياسي!!كل پايه اين فيلم نظام شاهنشاهيه!رضا خان به وضوح مسخره شده!!وقتي نظام شاهنشاهيه چيش به نظام ظاهريه مملكت ما برمي گرده؟!!خراجو ماليات و غيره و غيره؟؟اينا كه تا بوده همين بوده!!اينكه هميشه اونايي كه بيشتر مي فهمن ترد ميشن و مثل مستشار تو زندانن؟اينا كه تو هيچ حكومتي تازگي نداره؟!اين طرز فكر كه اين فيلم سياسيه ماله عقده ي دلهاي ماست نه چيز ديگه!!
ميگن وقتي مي خواي كسيواز كاري منع كني اول خودت انجامش نده وقتي تو مملكت من مصاحبه با مردم يه واقعيت نيست و قتي ساده ترين چيزا فيلتر ميشه چرا به جاي اينكه اول برم سراغ خودم ميرم سروقت يكي ديگه ؟يه بي ربطي كه نه واسه شبكه اش ماليات مي دم نه دخالتي تو زندگيم داره و فقط يه مشت حرفه؟!چرا وقتي انقدر واسه مسخره كردن و به قول بقيه طنز دارمو دارمو دارمو دارم بايد برم سراغ يكي ديگه!؟
اينه كه ما بايد بفهميم!
نه اين كه مهران مديري اطلاعاتيه راست گفته يا دروغ گفته طناز هست يا نيست فساد اخلاقي داره يا نداره اينا مهم نيست و به منو شما هم ربطي نداره

ناشناس گفت...

سپاس فراوان از نکته بینی شما
ولی باید به عنوان یک آدم عادی
که از صبح تا شب برای کسب معاش در تلاشیم و جز خوردن قدری خوراک - آن هم حلال- هیچ خوشی، لبخنی ، شکر خندی و یا حتی زهر خندی نداشته باشیم
حال درست و نا درست
اشتباه از مهران
اشتباه بزرگتر از خنده کوتاه ما

گفت عجیب است که حمام رفتن حرام نیست
آخر هر چه کار لذت بخش بوده را حرام کردند


برادر شما درست گفتید
عقل سلیم حرف و نظر شما را تایید می کند
اما

شما شاد باشید
شاید دل ایرانیان را شما بتوانی شاد کنید

مجمر

ناشناس گفت...

جناب ملک مطیعی از شما متشكرم .فرمايشات شما حرف دل ما نيز هست.درود بر شما. متانت و بزرگواری شمادلیل بر صحت گفته هاي شماست. من و خانواده ام نيز همیشه از دیدن سریالهای مدیری و بكار بردن كلمات نادرست ناراحت بوده و هستيم.واقعا كارهايش بيشتر هزل است تا طنز.هزلي كه خود دردي اجتماعي است .به هر جته از شما سپاسگزارم .موفق باشيد و پيروز.

مرضیه گفت...

تعصب عامل بدبختی آدمهاست ... رو همه چیز تعصب بی چون و چرا دارند!!!!
منم چند ماهه می خوام به این دور و بریام حالی کنم اگر این قهوه تلخ انقدرا که فکر می کنن سیاسی بود و انقدرا حکومت رو زیر سوال برده بود از کجا جواز گرفته؟؟؟؟!!! تو این مملکت که تلویزیون خصوصی و شبکه های شخصی نداریم که همه فیلم ها از وزارت ارشاد و فیلترشون باید رد شن ...
یه سریا همچنین ذوق می کنن که نکات سیاسی درآوردند از تو سریال و بزرگش می کنن که ....
نمونه بدترش هم این ویدئویی که پخش شد ...
نمی دونم مهران مدیری چرا بیش از این سعی در تخریب چهره اش داره؟!!؟!؟!

ناشناس گفت...

اینکه در این شرایط که حکومت کوچکترین تحملی برای شنیدن سخنان مخالفین و حتی منتقدین را ندارد سریال قهوه تلخ بطور گسترده تبلیغ و فروخته می شود جای بسی سوال داشت. ولی هر چه تلاش کردم پاسخی برای سوالم پیدا نکردم. تا اینکه کار جدید مدیری را دیدم. به نظر من که این کار، طنز نیست، کاری است سراسر فحش و ناسزا و تهمت به شبکه های ماهواره ای. هجویه های به کار رفته در فیلم بیش از هر چیز مرا به یاد شخصیت احمدی نژادی می اندازد و شک ندارم که پشت این کار ایادی این شخص قرار دارند. حالا اینکه مدیری خواسته یا ناخواسته این کار را انجام داده است در خور تأمل است.

ناشناس گفت...

درودوعشق برای شماوتمامی نظرات

شهروز گفت...

سلام.نوشته های متین شمارا خواندم.به نظر معقول و دور از حب و بغض اما از قرار چیزی می خواهید بگویید که آن را درلفلفه پیچیده اید...گرچه با نظر شما درباره قهوه ی تلخ موافق نیستم ..در هر حال بابت این روشنگری ها سپاسگزارم
شهروز