۱۳۸۷ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

سالروز تاسيس راديو

ديشب در ايسنا مطلبى خواندم راجع به سالروز تاسيس راديو.گويا قرار است كه راديو يكسال بزرگتر شود ومن رو بياد اين انداخت كه حدود نوزده سال از زندگيم رو در اونجا گذرونم بى حاصل.دوره ما نه از ماهواره خبرى بود نه سرگرميهايى كه الان رايجه.تلويزيون بود اما نه بصورت آلان. اولا همه تلويزيون نداشتن واگرم بود تنها چند ساعت برنامه داشت پس همه ميماندند وراديو.از فقير و غنى از راديو بهرمند بودن حتى با دو تومن ميتونستى يه راديو گوشى بخرى كه نه برق ميخواست نه باطرى!!!فقط كافى بود بچسبونيش به اولين ناودون تو مسيرت!!!برات ميخووند عين بلبل!!!يادش بخيربرنامه كودك،شماوراديو،گلهاى رنگارنگ و...قصه شب كه با قسمتى از قطعه اى از ريمينسكى كرساكف شروع ميشد.همه اينها بود كه منو به كار راديو علاقمند كردو1362 بكمك مرحومه خانم مهين ديهيم ومرحوم حسين امير فضلى (پدر ارژنگ)ومهدى بهنام وارد راديو شدم تا سال1380كه ممنوع الكار شدم و من كه به اشاره اى نيومده بودم به تلنگرى رفتم وبخش عمده زندگيم هيچ وپوچ شد.وچند سال است كه ناخود آگاه وقتى حرف سالروز راديو ميشه دلم ميگيره ياد ميدون ارك واتاق بازيگران وهمه عزيزايى ميفتم كه يا ديگه تو اين دنيا نيستن مثل عزت مقبلى،حسين اميرفضلى،محسن فريد،عباس مصدق،رامين فرزاد،هوشنگ خلعتبرى،آذردانشى،مهين ديهيم،فرهنگ مهرپرورو...زنده ها ثريا قاسمى،مهين نثرى،توران مهرزاد،شمسى فضل الهى،مسعود تاجبخش ،باقر كريمپور،عباس نوروزى،سعيد مهاجر،بهزاد فراهانى ،صدرالدين شجره ونورالدين شجره،رضا عبدىومنوچهر آذرى نازنين كه هميشه غمخوارم بودوخيلى هاى ديگه كه آلان يادم نيست.به همگى اعم از زنده ومرده تبريك

يك عكس يادگارى كه در فروردين1364 در استوديو 8 برداشته شده
از راست بچپ ايستاده:منصور غزنوى،منوچهر آذرى،رامين پورايمان،مهين فردنوا،نازى كريم بيك،نورالدين شجره،من وبيوك ميرزايى
نشسته:رضا عبدى،مسعود تاجبخش،حسين امير فضلى،سعيد مهاجر،هوشنگ خلعت برى،محسن فريد

۱ نظر:

ناشناس گفت...

salam
adam boghzesh migire vaghti be in fekr mikone ke dare koja zendegi mikone jaee ke hata nemitoni az kare honarmande morede alaghat lezat bebario hamashono majbor be kharej shodan mikonan..heife az shoma va amsale shoma ke nistin .kheili karatono va honaretono dost daram che to bazi che mojrigari va ...
hamishe moafagh bashino vase ma ke to in zendanim 2a konin.dg boridim vaghean